דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / ניסנקורן על המשבר בטבע: "נחצה קו אדום, נשבית את המשק ביום ראשון"

בעקבות החלטת החברה לפטר כמחצית מעובדיה בישראל הודיע אמש (ד') יו"ר ההסתדרות כי המשק יושבת ביום ראשון | ניסנקורן: "מי שאשם במחדל הזה הם ההנהלה והדירקטוריון, הם עשו עסקאות כושלות - ורק העובדים משלמים את המחיר"

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן במסיבת עיתונאים(צילום: פלאש 90)
יו"ר ההסתדרות ניסנקורן במסיבת עיתונאים(צילום: פלאש 90)
יונתן קירשנבאום

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע אמש (רביעי) על השבתת המשק ביום ראשון עד הצהריים, כצעד ראשון במחאה על הודעת ענקית התרופות טבע כי תפטר 3,300 מ-6,432 העובדים שלה בישראל.

"ביום ראשון קודם כל נשבית את כל מפעלי טבע" אמר ניסנקורן במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בתל אביב, "המשק כולו – עיריות, בנקים, תחבורה ציבורית, קופות החולים – כולם ישבתו עד הצהריים כסולידריות. אני מזהה רצון אדיש, קר, לחסל, לפטר, לראות מספרים, אנחנו לא ניתן לזה יד. אנחנו נתחיל ביום ראשון עד שנפתור את הבעיה הזאת".

לדבריו, "טבע, ספינת הדגל של התעשייה, הופכת מול העיניים שלנו לסמל של חורבן התעשייה הישראלית. טבע, שקמה על הראש הישראלי, על המצאה של מכון וייצמן, שקידשה את הכחול-לבן, זונחת את העקרונות שלה, נוטשת את החזון של המייסדים שלה. אני חושב שהיום המייסדים של טבע מתהפכים בקברם. זה לא היה קורה אם הם עדיין היו בהנהלת טבע. לא נתפס איך והדירקטורים הישראלים שם מרימים יד – והיא לא רועדת – לחסל את טבע בישראל. אלפי משפחות תלויות בטבע. הן לא ישנות היום בלילה. הן לא עוצמות עין. מה הם יגידו לילדים שלהם?".

יו"ר ההסתדרות הטיל את האשמה במצב על הנהלת החברה והדירקטוריון שלה. "הם מינפו את החברה, הם עשו עסקאות כושלות, הם טעו בעשרות מיליוני דולרים, הם ידעו להכניס לכיס שלהם מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות" טען, "המנכ"ל הנוכחי קיבל דמי חתימה של 20 מיליון דולר, והיחידים שנושאים בעלות הזאת זה העובדים. אנחנו רואים את העובדים נושאים בנטל וזורקים אותם. הצעד הראשון שהמנכ"ל עושה זה פיטורים המוניים בישראל. פשוט בושה".

"טבע נהנתה בישראל מהטבות מס בסך 22 מיליארד שקל מ-2006. היא ידעה לקחת את ההטבות האלו ועכשיו היא מפנה עורף למדינה ולאזרחים שלה" הוסיף, "ממשלת ישראל לא יכולה לעמוד מנגד ולמלא את פיה המים. כמו שהיא נתנה את ההטבות – עכשיו היא צריכה לדרוש פתרון".

יו"ר ועד עובדי טבע בכפר סבא, אלירן קוזליק, אמר לדבר ראשון כי "יו"ר ההסתדרות נתן בעצם גיבוי מלא למאבק הצודק שלנו. לצערי הרב, מדובר בהתנהלות הזויה, התנהלות פוגענית, מצד הנהלת טבע, שלא מצאה לנכון לשבת ולדבר עם הוועדים על צורת ההתייעלות של החברה, אלא מנהלת מעין מלחמה סמויה דרך אמצעי התקשורת והגיע הזמן לעשות לזה סוף".

אלירן קוזליק יו"ר ועד טבע כפר סבא (צילום באדיבות המצולם).
אלירן קוזליק יו"ר ועד טבע כפר סבא (צילום באדיבות המצולם).

יו"ר ועד העובדים במפעל באשדוד דוד פרץ, סיפר לדבר ראשון על האווירה בחברה. "העובדים חיים פשוט באי וודאות וחוששים לעתידם", אמר, "יש אנשים שעובדים 25 ואפילו 35 שנים במפעל, ועצוב לא לדעת שום דבר על העתיד, עצוב שחברה ענקית כמו טבע הגיעה למצב כזה".

יו"ר ועד עובדי המפעל הרב-תחומי של טבע בירושלים, פנחס בר איתן, הצטרף לדבריו של ניסנקורן על הנהלת החברה. "המנכ"ל, קאר שולץ, כשמו כן הוא – הוא קר כקרח, הוא לא יודע מה זה ציונות" אמר לדבר ראשון, "דבר כזה עושים בחג? אף פעם לא היה במדינת ישראל דבר כזה".

"אווירת נכאים נפלה על המפעל" הוסיף, "אבל כמו שאמר משה דיין על מלחמת יום הכיפורים – זו מלחמה על הבית, שיתעוררו השרים, שהממשלה תפתור את הבעיה". לדבריו, "צריך להלאים להם את כל המפעלים, הם יוציאו מכאן את הפטנטים וימכרו את השטחים של המפעלים במיליארדים. זו השיטה שלהם, הם עשו את זה גם בחו"ל. הם יושבים על מאות דונמים של אדמה – להלאים להם הכל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!