דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחון

ביטחון / ליברמן בשדרות: "לירי מרצועת עזה לכיוון שדרות אין קשר להרתעה הישראלית"

לדברי שר הביטחון שהשתתף בטקס חניכת מבנה במפעל הביטחוני 'אלסק' שבאזור התעשייה בעיר, הירי האחרון לאזור קשור למאבקים תוך-פלסטיניים | הוא הוסיף כי המערכת הבטחונית ערוכה לתרחיש של הסלמה: "אנו יודעים מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות"

שר הביטחון אביגדור ליברמן בעת ביקורו במפעל 'אלסק' בשדרות (קרדיט: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון אביגדור ליברמן בעת ביקורו במפעל 'אלסק' בשדרות (קרדיט: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שי ניר

"כולנו יכולים להיות רגועים. אנו יודעים מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות. בכל מקרה הנחתי את צה"ל להיות מוכן לכל תרחיש", אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בטקס חניכה של מבנה חדש במפעל הביטחוני 'אלסק' שבאזור התעשייה בשדרות.

על רקע המתיחות הבטחונית בדרום, ליברמן חנך הבוקר (חמישי) בטקס את הרחבת המפעל, שמעסיק כ-200 עובדים. האירוע התקיים גם במעמד ראש עיריית שדרות אלון דוידי, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם וראשי חברת 'אלביט מערכות' – נשיא החברה בצלאל (בוצי) מכליס, ומנכ"ל חט׳ המודיעין אלעד אהרונסון.

"עצם העובדה שאנחנו כאן, הבוקר בשדרות, עוסקים בהרחבה ושדרוג מפעל תעשייתי, זה אומר שכולנו יכולים להיות רגועים" אמר ליברמן בטקס והתייחס לנושא ההרתעה, "לירי האחרון מרצועת עזה לכיוון שדרות אין קשר להרתעה הישראלית, אלא למאבקים פנימיים, תוך-פלסטיניים, בין ארגונים שונים". לדברי ליברמן, המערכת הבטחונית מוכנה לקראת הסלמה אם תתפתח. "אנו יודעים מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות". על אף שתושבי רצועת עזה נתונים תחת שלטון הטרור של ארגון החמאס וארגוני טרור נוספים, אמר ליברמן כי הוא "מקווה שתושבי רצועת עזה יכריחו את ההנהגה שלהם להשקיע את כל המאמצים והכספים בשיפור הכלכלה ברצועת עזה ולא בחפירת מנהרות, יצור רקטות וירי כנגד ישראל כי בכך הם מסכנים את כלל אוכלוסיית רצועת עזה. בכל מקרה הנחיתי את צה"ל להיות מוכן לכל תרחיש אפשרי".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי אמר כי "בבוקר ושבוע כזה, עצם העובדה ששר הביטחון, אביגדור ליברמן, מגיע לשדרות ונמצא פה בחניכת מבנה בחברה ביטחונית, זה דבר מאוד חשוב לתחושת הביטחון. גם בדבריו ובשיחות עמו אני חושב שיש לנו על מי לסמוך".

נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס אמר כי ״אין ספק שהפעילות שלנו בשדרות היא סיפור הצלחה וזאת בזכות העובדים שחיים פה, מקצוענים אמיתיים ושחקני נשמה. אני מודה לשותפים שלנו בעיריית שדרות ובראשם ראש העירייה אלון דודי, ואני מודה למשרד הביטחון על המאמץ המשותף ליצירת מקורות תעסוקה יציבים וטכנולוגיים, לא רק במרכז הארץ; מתל חי, כרמיאל ויוקנעם ועד לשדרות וערד״.

בהודעת השר ליברמן נמסר כי חברת 'אלסק' נוצרה ממיזוג של מספר חברות, שנרכשו ע"י 'אלביט מערכות', והועברו ממרכז הארץ לשדרות, כחלק מהאסטרטגיה של החברה ומדיניות משרד הביטחון לעודד פיתוח תעשיות ביטחוניות בפריפריה, בדגש על אזורי קו עימות. במפעל 'אלסק' בשדרות מועסקים כ-200 עובדים, כ-80% מהעובדים מתגוררים באזור אשדוד ודרומה. החברה מייצרת מערכות ראיית לילה לחייל, מערכות תצפית לגבולות ומערכות אבטחה. מוצרי החברה נמצאים בשימוש צה"ל ומערכת הביטחון, משמשים להגנת מתקנים קריטיים בישראל ונמכרו לצבאות מתקדמים ברחבי העולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!