דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הפסיד: אלוף הטור דה פראנס והוואלטה א׳אספניה נכשל בבדיקת סמים

וגם, המעשה מחמם הלב במרתון דאלאס | קבוצת הנשים של גליל עליון לא מפסיקה לנצח בדרך לליגת העל | ונבחרת צפון קוריאה מפסידה לכולם בטורניר מזרח אסיה | כל המנצחים והמפסידים השבוע בספורט - בארץ ובעולם

הרוכב כריס פרום (צילום: AP Photo/Joan Llado).
הרוכב כריס פרום (צילום: AP Photo/Joan Llado).
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מפסיד עם ציון נכשל בספורטיביות: כריס פרום

צור רוזנצוויג

השבוע פרסמה הסוכנות הבינלאומית למניעת סמים בספורט את תוצאות הבדיקה השגרתית שערכה לרוכב האופניים כריס פרום במהלך תחרות האופניים הבינלאומית בשם וואלטה א'אספניה שהתרחשה בספטמבר. פרום שזכה באותה תחרות, נכשל בבדיקה עצמה, ונכון לעכשיו יאבד את התואר הנוכחי והוא מצוי בסכנת השתתפות בג'ירו ד'איטליה שהזינוק שלו ייערך אצלנו בישראל ומהטור דה פראנס הבא.

פרום, שנכון להיום בבוקר היה לרוכב האופניים הראשון בהיסטוריה שמחזיק בו זמנית בתואר אלוף הטור דה פראנס והוואלטה באותו הזמן, נכשל בבדיקת השתן שנערכה לו במהלך התחרות בספרד בה נמצאו כפול מהכמות המותרת של ונטולין, תרופה ידועה בקרב אנשים אשר יש להם אסטמה, כמו פרום עצמו.

ימים יגידו האם פרום יימצא אשם ובאמת יורחק, אך ללא כל ספק הוא מפסיד, רק מעצם כך שלספורטאי במעמדו אסור בכלל להגיע לסיטואציה בה הוא נכשל ונמצא לא כשיר מבחינת הקרטיריונים של הוועדות שתפקידן לבדוק את החשדות. אם יימצא אשם זו תהיה בשורה "לא קלה" לחובבי הענף, אך יום חשוב להמשך יצירת הגבולות לטובת שימור הספורטיביות ונקיון מכל חומרים אסורים שהם.

מנצחות וחוצות את הקו ביחד:  אריאנה לוטרמן וצ'נדלר סלף

יאיר צוקר

הסיפור הבא מרגש במיוחד ומראה שכבוד ועזרה ההדדית חשובים יותר מהיריבות ספורטיבית. במאה המטרים האחרונים של מרתון דאלאס הגיעה האצנית צ'נדלר סלף למצב של אפיסת כוחות ופשוט התמוטטה על המסלול. כשחשבה שהכל כבר אבוד חשה לעזרתה אריאנה לוטרמן שלא יכלה להשלים עם המראה של יריבתה מתמוטטת מטרים ספורים לפני קו הגמר, לוטרמן עזרה לסלף לקום ובעודה נאבקת ומועדת, לא נתנה לה ליפול ותמכה בה עד לסיום, שם חיכו לה אנשי צוות המרתון שפינו אותה מהמקום בכיסא גלגלים. בסיום אמרה לוטרמן: "אין סיכוי שהייתי ממשיכה לרוץ ומשאירה אותה שם. כשהגענו לקו הסיום, דחפתי אותה קצת כדי שתסיים לפני ותחצה ראשונה".

מנצחות הפועל גליל עליון-צפת

צור רוזנצוויג

נראה שהכדורסל חוזר לגליל העליון, ולא רק בקבוצת הגברים. קבוצת כדורסל הנשים מוליכה בביטחון רב את הליגה הלאומית, היא הליגה השנייה. הקבוצה בהובלת המאמן זיו ברתנא נמצאת נכון לשבוע זה במקום הראשון עם תשעה ניצחונות וללא אף הפסד.

אם אתם מבולבלים במקרה זה הגיוני, זיו ברתנא המתגורר בקיבוץ עמיר במועצה אימן בעברו את קבוצת הגברים ולאחרונה חזר אל המועדון רק אל קבוצת הנשים. השחקניות המובילות של המועדון השנה הן שלישיית המחץ בדמות רבקה רוס וקרן נחמה ששיחקו בעברן באסא ירושלים ושני לוי מקיבוץ שמיר שחזרה מראשון לציון, חברות טובות שהחליטו לחזק את הקבוצה במטרה להעפיל יחד אל הליגה הראשונה. השבוע נפגשו למשחק צמוד מול זכרון יעקב/מעגן מיכאל, בו ניצחה כאמור הקבוצה מהגליל בתוצאה 59:64, הקולעות הבכירות היו רבקה רוס – 19 נקודות, קרן נחמה – 15 נקודות ושני לוי – 14 נקודות.

ב-26 בדצמבר מצפה לחובבי הענף משחק העונה בלאומית, במסגרתו תפגשנה שתי הקבוצות הבלתי מנוצחות, גליל עליון מול שותפתה למקום הראשון, אליצור ראשון לציון, שגם היא עדיין לא הפסידה העונה.

מפסידים גם באיומים לשער: נבחרת קוראיה הצפונית

ליאור ברטל

השבוע התקיים טורניר מזרח אסיה בכדורגל שכלל את נבחרות יפן דרום קוריאה צפון קוריאה וסין. לפי החוק היפני אסור לאזרחי צפון קוריאה להגיע ליפן, לכן כדי לקיים את הטורניר שחקני צפון קוריאה נסעו במיוחד לשגרירות יפן בסין שם הפיקו להם ויזות מיוחדות.

https://twitter.com/AFP_Sport/status/940539910456594433

כל זה לא עזר ושני המשחקים הראשונים בטורניר של צפון קוריאה נגמרו בהפסדים מינימליים 1:0 מול היריבות הפוליטיות שלהם יפן ודרום קוריאה. השחקנים הצפון קוריאנים לא התקבלו בברכה ביפן וזכו לאווירה עויינת ביציעים במהלך המשחקים כחלק מהמתח הפוליטי ששורר באזור סביב האיומיים החוזרים והנשנים של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און.

מנצחים ומנצחות לפני הצלצול: ליגת התיכונים בכדורסל

יאיר צוקר

ליגת התיכונים בכדורסל הגיעה השבוע לקו הגמר והחזירה אות כולם לימיה הגדולים, בהם חזינו בה בהתרגשות בשידורי הגמר בטלוויזיה החינוכית כשכיבו בה מיטב כוכבי העבר וההווה של הכדורסל הישראלי. במשחק גמר הגברים קיבלנו מפגש מסקרן בין מקיף עמק חרוד היא אלופת המדינה מול אלופת השנה שעברה תיכון חדש ת"א,

במפגש גם היה מסקרן לראות בו את שני שחקני העתיד שכבר מסומנים כמי שיובילו את נבחרת ישראל בשנים הקרובות – דני אבדיה מתיכון חדש ומכבי ת"א ויותם חנוכי מעמק חרוד וגליל/גלבוע. המשחק שהתקיים בדרייב אין שהיה מלא ב-1,500 אוהדים, נגמר בניצחון 95:86 לצפוניים כשיותם חנוכי נבחר לשחקן המצטיין עם 29 נקודות. זוהי האליפות השנייה בתולדות התיכון מהצפון שמראה על ההתאוששות שקיימת בכדורסל בגליל.

אצל הבנות, הגימנסיה הריאלית ראשל"צ פגשו את אוסטרובסקי רעננה. אחרי משחק צמוד והפכפכך, הצליחה הרא"שלציות לזכות באליפות השניה שלהן עם 45:47 בסיום בזכות שלשת קלאץ' של גאיה סלס שקלעה 12 נקודות. אצל המפסידות שלי סירקיס סיימה משחק מצויין עם 21 נק' ו- 7 ריב'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!