דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שייט / שתי מדליות זהב לישראל באליפות העולם לנוער בשייט שנערכה בסין

יואב כהן משדות ים זכה בזהב בגלשני דגם RSX ומאור בן הרוש מנהריה בזהב בדגם הלייזר לאחר שאף ספג עונש בשיוט האחרון. בן הרוש: "כשחציתי את קו הפיניש הייתי בשוק, לא האמנתי. ספרתי עד המיקומים של המתחרים. הייתי בשמיים".

מאור בן הרוש - אליפות העולם לנוער בסין (באדיבות איגוד השייט בישראל)
מאור בן הרוש - אליפות העולם לנוער בסין (באדיבות איגוד השייט בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג נפלא לעתיד של ענף הגלישה, שתי אלופי עולם ישראלים באליפות העולם לנוער התקיימה בסין. גולש דגם ה-RSX יואב כהן משדות ים ושייט דגם הלייזר מאור בן הרוש מנהריה זכו הבוקר (שישי) בתואר אלופי העולם לנוער בתחרות השייט היוקרתית שנערכה בסנייה סין.

יואב כהן, שהוביל לאורך כל התחרות בדגם הגלשנים האולימפי ה-RSX, סיים הבוקר את השיוט ה-13 והאחרון במקום החמישי ודורג במקום הראשון בכללי עם 26 נקודות שליליות, כשהוא מקדים בנקודה אחת גולש מסין.

יואב כהן – אליפות העולם לנוער בסין (באדיבות איגוד השייט בישראל)
יואב כהן – אליפות העולם לנוער בסין (באדיבות איגוד השייט בישראל)

מאור בן הרוש, שזכה בתואר בדגם מפרשית הלייזר רדיאל. הצליח להתעלות על פתיחה חלשה בתחרות, אבל הצליח לטפס במעלה הדירוג בזכות יכולת מעולה שהציג בהמשך שאפשרה לו לסגור את הפער. את השיוט האחרון התחיל מהמקום השני בדירוג כללי, ואף ספג עונש מהשופטים. אבל הוא לא ויתר והמשיך את הקפת העונש עד שחצה ראשון את קו הסיום והבטיח את הזכייה בתואר העולמי עם 54 נקודות כשהוא מקדים  את מתחרה מרוסיה ומאיטליה.

לאחר הזכייה אמר בן הרוש: "ההתחלה הייתה קצת פחות טובה אבל ככל שעברו הימים והבנתי את התנאים היה יותר טובים" הגולש התייחס גם לדרמה בשיוט האחרון בו ספג עונש: "במהלך השיוט האחרון היה רגע שהייתי באזור המקום ה-7 והשופטים סובבו אותי ונתנו לי עונש. לא הבנתי על מה ולמה. הסתובבתי וביצעתי את העונש. ומכאן התחלתי לחזור ולעבוד כמו שצריך ועד סוף המלאה חזקתי למקום שהייתי בו. כשחציתי את קו הפיניש הייתי בשוק, לא האמנתי. ספרתי עד המיקומים של המתחרים. הייתי בשמיים".

חזר אחרי אירוע קשה

לפני שנתיים עבר בן הרוש אירוע טראומטי שכמעט סיים את הקריירה שלו עוד בתחילתה. בעת שהיה במסיבה פרץ ויכוח בינו לבין נער אחר ולאחר מכן בן הרוש נדרס על ידי אחיו של אותו נער כאשר רכב על אופניים. למרות טענות הרופאים שייקח זמן רב עד שיחזור להתחרות, הוא חזר להתחרות כעבור שלושה חודשים בלבד. האדם שדרס אותו, נידון לארבע שנות מאסר.

תוצאות מעודדות גם במפרשיות 420, צמד השייטים עידו ביליק ונועם חומרי מהפועל משדות ים, זכו במדליית ארד באליפות העולם אחרי שסיימו את השיוט התשיעי והאחרון במקום ה-9 וצברו 46 נקודה שהספיקה להם לעבור בנקודה צוות מצרפת. צוות הבנות, לינוי קורן ויעל שטיגמן גם כן מהפועל שדות ים היו קרובות לזכייה במדליית ארד אך סיימו במקום ה-4 בכללי במרחק נקודה אחת מהמקום השלישי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!