מאה שנה לחברת העובדים

12 מזכירות האגודה והתאגידים המזכירות אמונה על מתן ייעוץ משפטי לממשל תאגידי תקין לחברת העובדים ולחברות בנות, לרבות טיפול בסוגיות של ממשל תאגידי וריכוז עבודת המטה סביב החלטות הדירקטוריון (עריכת הסכמים, שינוי תקנונים ועוד) בהתאם לכל דין, הכללים וההוראות הרלוונטיות לאותה חברה. המזכירות אחראית לכינוס וניהול ישיבות דירקטוריון ואסיפות כלליות, לניהול מרשמים ולעריכת פרוטוקולים לרבות הכנת חומר רקע לישיבות, עריכת דו"חות שנתיים, ניסוח החלטות דירקטוריון ומעקב אחר ביצוען, ביצוע דיווחים לרשם האגודות ורשם החברות, מינוי דירקטורים וסיום כהונתם, פירוק חברות וכו'. שנים אחרי הקמתה, לחברת העובדים יש מזכירות ושלושה אגפים פעילים: האגף המשפטי, שאחראי על ייעוץ לחברה, להסתדרות ולגופים הקשורים להן; אגף הנכסים, שמקדם את הפעילות העסקית של החברה; ואגף הכספים, שאחראי לפעילותה התקציבית. 100 האגף המשפטי האגף אמון על כלל הייעוץ המשפטי של חברת העובדים, ובכלל זה טיפול משפטי בנדל"ן של החברה, של ההסתדרות ושל הגופים הקשורים אליהן. האגף עוסק בטיפול השוטף בנכסיה הקיימים של החברה, הן במסגרת הליכים להשבחתם של נכסים אלו, והן בהרחבת המאגר. בין היתר, האגף מלווה הליכי יזמות בנכסי החברה, עריכה וליווי התקשרויות של החברה על סוגיהן השונים, ובהן התקשרויות עם יועצים ומתכננים, עסקאות שכירות, עסקאות מכר, עסקאות קומבינציה, הסכמי חכירה, התקשרויות בנושא קידום נגישות בנכסים, התקנת מערכות סולאריות, קידום הליכי שימור בנכסים, טיפול וליווי בנושאי מימון, וקידום של הסדרת הזכויות בנכסי החברה להשלמת רישומן. נוסף על כך, האגף אמון על ניהול כלל ההליכים המשפטיים שמגישה החברה או שמוגשים נגדה, ובהם תביעות אזרחיות, תביעות פיצויי הפקעה, תביעות ירידת ערך, התנגדויות לתוכניות שונות ועררים, ייצוג בוועדות תכנוניות, תביעות ביטוח, תביעות פינוי, הליכי הוצאה לפועל, עררי היטל השבחה ועוד.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=