דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

הטלוויזיה החינוכית / לא נחמדים: שיר המחאה של אוזה, בץ ונולי נגד סגירת 'הטלוויזיה החינוכית'

במהלך כנס של ועידת השלטון המקומי וקק"ל התפרצו לבמה הדמויות המוכרות מהתוכנית המיתולוגית 'פרפר נחמד' ושרו: "לא שורפים מועדון בו אתם חברים, לא הורסים את הבית בו אנו גרים ובמלאת 70 שנה למדינה לא נותנים לנו סטירה במקום מתנה"

אוזה ונולי מוחות נגד סגירת החינוכית (צילום: דפנה טלמון)
אוזה ונולי מוחות נגד סגירת החינוכית (צילום: דפנה טלמון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בובות התוכנית 'פרפר נחמד' התפרצו אתמול (ג') לבמת כנס וועידת השלטון המקומי וקק"ל היום וביצעו שיר מחאה כנגד הכוונה לסגור את הטלוויזיה החינוכית באוגוסט הקרוב, בהתאם לחוק השידור הציבורי הקיים.

אוזה, נולי ובץ, לצד הבובה ליבי מהתוכנית 'בחצר של פופיק' ביצעו יחד עיבוד לשיר 'עשיתי' המציג את הישגי החינוכית בלמעלה מ-50 שנות פעילותה ותובע ממשתתפי הכנס לפעול למניעת הסגירה הקרובה. "מה זה שידרתי? עשיתי איכות!" הזכירו בשיר. "פתחתי ת'לב ונכנסתם שם פנימה, אפילו מרקו מצא את אמא. עשיתי מדע וחשבון, הכנתי אתכם לבגרות בלשון. ציור ושפות. אפליקציות, פודקסט, אינסטוש טוויטר. הכל יש אצלי – לא טעיתי. מיליוני כניסות ליוטיוב בחודש, אני את שלי עשיתי, עשיתי, עשיתי, עשיתי, עשיתי, עשיתי, עשיתי…" וציינו גם את שלל הפרסים בהם זכה הערוץ על שלל תוכניותיו.

את השיר סיכמו בקריאה מרגשת לשינוי רוע הגזרה ולשינוי החוק: "אז אחרי שעשיתי את כל זה נכון, עם המון אהבה והמון ניסיון וזה טוב וחכם וכל יום מתייעל, אז למה לחרב את הכל לעזאזל? לא שורפים מועדון בו אתם חברים, לא הורסים את הבית בו אנו גרים ובמלאת 70 שנה למדינה לא נותנים לנו סטירה במקום מתנה. סוגרים לי, סוגרים לי, סוגרים לי, סוגרים לי, סוגרים לי, סוגרים לי, סוגרים לי". עם סיום השירה עברו הבובות בין משתתפי הכנס וצילמו תמונות סלפי עם ראשי ערים, מכובדים אחרים שהגיעו למקום ואזרחים ואזרחיות שהתרגשו לפגוש את הבובות שגדלו עליהן.

לפני כשבועיים קרא במכתב יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס לשר האוצר משה כחלון לעצור את סגירת הטלוויזיה החינוכית. "הטלוויזיה החינוכית מהווה אחד מנכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית ולא יתכן כי ניתן יד להפסקתו של מפעל חשוב זה" כתב. "בעידן של ריבוי ערוצים מסחריים, תפקידה החינוכי של הטלוויזיה החינוכית מקבל משנה חשיבות. שידורי החינוכית מביאים למסך ייצוג של כל האזרחים וכל המגזרים בישראל, כולל דגש על אוכלוסיות אשר אינן זוכות לייצוג ראוי ומספק בשידור המסחרי. הטלוויזיה החינוכית היא ערוץ השידור לילדים היחיד שנגיש לכלל האוכלוסייה ללא תשלום. מהלך של סגירת הטלוויזיה החינוכית יביא לפגיעה בציבור הרחב בקרב ילדים והורים, עבורם הטלוויזיה החינוכית מהווה בית חם ובטוח". גם ראש עיריית דימונה בני ביטון שלח מכתב דומה לשר וקרא למנוע את סגירת הערוץ.

על שולחן הכנסת מונחות בימים אלה שתי הצעות חוק לביטול הסגירה המתוכננת של הערוץ על פי חוק השידור הציבורי. עם זאת, טיוטת תקציב 2019 הצפוי לעבור בחודשים הקרובים בכנסת, גורעת כבר את תקציב הערוץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!