דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החינוכית

סוגרים את החינוכית / הצעת החוק להצלת החינוכית ירדה מסדר היום; ח"כ מיקי זוהר מצביע על רה"מ

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') את ביטול הפיצול בתאגיד, אך הצעתו של ח"כ מיקי זוהר להצלת החינוכית לא נידונה | זוהר ל'דבר ראשון': "הממשלה מתנגדת בשלב זה, ואני לא מבין למה" | לדבריו, המתנגד המרכזי להצעה הוא ראש הממשלה עצמו | לפי החוק, תיסגר החינוכית בעוד 44 ימים

ראש הממשלה נתניהו והפגנת עובדי וצופי הטלוויזיה החינוכית מול משרד ראש הממשלה (צילום: הדס פרוש/ פלאש90 וועד העובדים)
ראש הממשלה נתניהו והפגנת עובדי וצופי הטלוויזיה החינוכית מול משרד ראש הממשלה (צילום: הדס פרוש/ פלאש90 וועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בעוד שביטול הפיצול בתאגיד השידור הציבורי קיבל היום (ראשון) את אישור ועדת השרים לענייני חקיקה, הצעת החוק להצלת הטלוויזיה החינוכית הורדה מסדר היום באמצעות זכות הווטו של סיעת הליכוד. כזכור, בשבוע שעבר נדחה הדיון בהצעה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הפגנת עובדים להצלת החינוכית (צילום: ניצן צבי כהן)
הטלוויזיה החינוכית תיסגר על פי חוק בעוד:
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

"הממשלה מתנגדת בשלב זה, ואני לא מבין למה" אמר ל'דבר ראשון' מגיש הצעת החוק וחבר סיעת הליכוד בעצמו, ח"כ מיקי זוהר. "היא טוענת שזה לא מתאים להם כרגע הנוסח הזה, ואני צריך לדבר עם ראש הממשלה". לשאלה איזה שר מתנגד להצעה, השיב זוהר כי כרגע המתנגד המרכזי הוא ראש הממשלה עצמו. בשבוע שעבר נפגש זוהר עם נתניהו, ולדבריו, "הוא אמר לי שיבדוק אבל נראה שלא שינה את דעתו. אני מקווה מחר לנסות ולשכנע אותו פעם נוספת".

בוועדי העובדים של החינוכית קיוו כי העובדה ששתי ההצעות הנוגעות לחוק השידור הציבורי עלו יחד לוועדה, תקל על ההצעה בעניינם לעבור, שכן עד כה הוסבר להם כי לממשלה יש בעיה להתערב בתקציבו של התאגיד.

במידה ולא ישונה חוק השידור הציבורי, יסתיימו 52 שנות השידור של הטלוויזיה החינוכית ב-15 באוגוסט. כבר בשבוע שעבר החלו הליכי הפיטורים של עובדי קבלני כוח האדם בערוץ. במקביל לישיבת ועדת השרים מתקיימת ישיבת משא ומתן בהשתתפות יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי ואנשי ועדי העובדים על תנאי הפרישה של העובדים.

הסיבה לביטול פיצולה של חטיבת החדשות מתאגיד השידור הציבורי, נושא בו השקיעה הקואליציה בעבר לא מעט מאמצים, נובעת מזכייתה של הזמרת נטע ברזילי באירוויזיון. ארגון השידור האירופי (EBU) הבהיר כי פיצול התאגיד עשוי להוביל להרחקתה של ישראל מחברות בו, ולפיכך להעברת שידורי האירוויזיון בשנה הבאה למדינה אחרת.

בעקבות הורדת הצעת החוק מסדר היום, פרסמה מנכ"לית החינוכית אורנה שמחון מכתב לעובדים, ובו כתבה: "לצערי הרב, חרף כל המאמצים בתשעת החודשים האחרונים, החליטה היום ועדת שרים לענייני חקיקה להסיר מסדר היום את הצעת חוק של ח"כ מיקי זוהר. משמעות הדבר כי ב-14.8.18 יופסקו שידורי החינוכית. אני מודה לכולם ולוועדי החינוכית על המאמצים הרבים והנסיונות להצלת החינוכית. מכאן ואילך נפעל במסגרת משא ומתן לדאוג לעובדינו".

ח״כ נחמן שי (המחנה הציוני), ששימש בעבר כיו״ר רשות השידור, הגיב להסרת ההצעה: ״צר לי שההחלטה הטיפשית של הממשלה לסגור את החינוכית מקבלת תוקף. אסור לסגור את הטלוויזיה החינוכית בשום פנים ואופן. אין כל תחליף לשידור האיכותי של החינוכית, בפרט נוכח ההשקעה התקציבית המזערית שנדרשת להמשך הפעלתה. על הממשלה לחדול להתעלל בעובדי הערוץ ולהציל את החינוכית״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!