דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הנהלת נס

יש יציגות / ביה"ד הארצי דחה את ערעור ההנהלה: ההסתדרות בעלת יציגות בחברת נס

הנהלת חברת נס טענה כי יש פסול בטופסי הצטרפות של עובדים שצורפו על ידי ועדים מחברות אחרות | יו"ר איגוד הסלולר, וההיי-טק בהסתדרות: "דחיית הערעור של הנהלת נס מעידה על צדקתו של פסק הדין שניתן באזורי"

محكمة العمل القطرية في أورشليم. الصورة: عن ويكيبيديا
محكمة العمل القطرية في أورشليم. الصورة: عن ويكيبيديا
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הרכב בראשות נשיאת בית הדין הארצי לעבודה השופטת ורדה וירט לבנה קבע היום כי ההסתדרות היתה ונותרה ארגון העובדים היציג בקרב כ-3000 עובדי חברת ההיי טק נס טכנולוגיות (NESS) – והורה להנהלת החברה להכנס עם נציגות העובדים למשא ומתן.

הדיון התקיים על רקע ערעורה של הנהלת נס על פסיקה קודמת בדבר יציגות ההסתדרות שניתנה בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב באפריל, בה קבע השופט דורי ספיבק כי אין כל פסול בטופסי הצטרפות של עובדים, שצורפו לשורות ההסתדרות בסיוע ועדי עובדים מחברות אחרות אשר בסולידריות עם העובדים המתארגנים סייעו להליך ההתארגנות. בפסק דין קודם זה התייחס השופט ספיבק לקשיים הייחודיים בהתארגנות עובדי החברה המועסקים כעובדי קבלן כוח אדם בתחום המחשוב בחצריהן של חברות אחרות.

"דחיית הערעור של הנהלת נס מעידה על צדקתו של פסק הדין שניתן באזורי" מסר יו"ר איגוד הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי. "שוב הוכח מה שהיה ידוע מזמן – הנהלת נס בזבזה זמן יקר ומשאבים על חשבון העובדים במקום לנהל מו"מ הוגן לשיפור תנאי העסקתם. אני מאמין כי עתה תתעשת החברה ותפעל יחד עם ההסתדרות וועד העובדים לטובת ולרווחה עובדיה".

ההסתדרות הכריזה על יציגות בקרב עובדי נס בשנת 2014, וניהלה מאז מו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשוני להסדרת תנאי העובדים. במאי 2017, לאחר שהמו"מ נקלע למבוי סתום, הכריזה ההסתדרות על כוונה לנקוט בצעדים ארגוניים. בתגובה, הודיעה נס כי ההסתדרות כבר אינה יציגה בקרב עובדיה.

באוגוסט 2017 מתח בית הדין האזורי לעבודה ביקורת על על מהלכים שונים של החברה שנעשו לדבריו, שלא בתום לב – בין היתר כינויו של יו"ר ועד העובדים אלון בן הרוש 'יו"ר ועד נחזה', והשפלתו, והטיל צו האוסר על החברה לכנותו באופן זה או באופן משפיל או מבזה אחר. בית הדין קבע כי התייחסות זו כלפי יו"ר הוועד עולה כדי פגיעה בזכות ההתארגנות של העובדים אולם נמנע מלקבל את טענותיהם הנוספות של העובדים באשר לפגיעה בזכות ההתארגנות.

נס טכנולוגיות מספקת שירותי IT, אינטגרציה ומחשוב למאות לקוחות בהם הכנסת, משרדי ממשלה וכוחות הביטחון, חברות אשראי, ביטוח ובנקים, רשויות מקומיות, קופות חולים ועוד. מטה החברה ממוקם בקריית עתידים בתל-אביב.

את ההסתדרות ייצגו בהליך עורכי הדין אלעד מורג, אורן שרם ועדי שדה מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. את ועד עובדי נס ייצג עורך הדין כפיר זאב.

מחברת נס טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!