דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / בסיומו של גמר מונדיאל נהדר - נבחרת צרפת היא אלופת העולם!

חודש של כדורגל נהדר במונדיאל רוסיה הגיע לסיומו | הנבחרת הצרפתית נתנה תצוגת כדורגל מרשימה מול נבחרת קרואטיה המצויינת שלא ויתרה עד הרגע האחרון | צרפת זוכה בגביע השני בתולדותיה | מודריץ' הוא השחקן המצטיין בטורניר

צרפת זוכה בגביע העולם בכדורגל 2018 (Photo by Catherine Ivill/Getty Images)
צרפת זוכה בגביע העולם בכדורגל 2018 (Photo by Catherine Ivill/Getty Images)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

צרפת היא אלופת גביע העולם בכדורגל 2018! בגמר מרובה שערים גברו "הטריקולור" 2:4 על נבחרת קרואטיה הלוחמנית. זה התחיל משער עצמי של מנדז`וקיץ`, מהגבהה של גריזמן, קרואטיה צימקה ל-1:1 משער נהדר של פרישיץ'. אבל פנדל שנשרק לזכות צרפת בדקה ה-38 ונבעט בהצלחה על ידי גריזמן הפך את התוצאה. במחצית השנייה פוגבה הוסיף שער שלישי לצרפתים ומדי אחריו אמבפה שלחה בעיטה שקרבה את צרפת לגביע, אבל מנדז`וקיץ` כיפר על השער העצמי וכבש אחרי שחטף את הכדור מלוריס. התוצאה נשמרה עד סוף המשחק וצרפת ניצחו ושמו את ידם על גביע עולם שני בהיסטוריה.

זה היה אחד ממשחקי הגמר הטובים בהיסטוריה של המונדיאל בו ראינו את אחת הנבחרות הצרפתיות הטובות בהיסטוריה בניצוחו של דידייה דשאן ונבחרת קרואטיה מצויינת ולוחמנית שעשתה טורניר בלתי נשכח.

מהלך המשחק

השופט נסטור פיטאנה הארגנטיני הוציא את המשחק לדרך. הקרואטים יזמו יותר בדקות הראשונות, פרישיץ` פרץ פעם אחר פעם מאגף ימין, אבל ההגנה הצרפתית עמדה איתנה. בדקה ה-17 אמבפה העביר כדור מסוכן שנבלם לתוך הרחבה, ההגנה הקרואטית הרחיקה עד גריזמן שנבלם בעבירה וקיבל בעיטה חופשית ממצב מסוכן. גריזמן הגביה את הכדור לרחבה, מנדז`וקיץ` ניטר כדי להרחיק, אך הכדור פגע בראשו ונכנס לשער הקרואטי. 0:1 לצרפת!

הקרואטים המשיכו להיות מסוכנים, בדקה ה-27 פרשיץ' חטף כדור ונבלם באגרסיביות על ידי קנטה שקיבל צהוב. הכדור חופשי נשלח לרחבה ופגע בראשו של מנדז`וקיץ`, הגיע לוידה שהסיט לאחור ופרישיץ`שיגר בעיטה נהדרת לשער של צרפת – שיוויון 1:1. בדקה ה-38 נגיעת יד של פרשיץ' ברחבה, השופט הולך לוידאו ומאשר שאכן זה פנדל! אנטואן גרזימן ניגש לבעוט ומכניע את סובאשיץ' בבעיטה מדוייקת לפינה – 1:2 צרפת. המחצית הראשונה מסתיימת.

שחקן נבחרת צרפת גריזמן חוגגג לאחר שער היתרון של נבחרת צרפת בגמר המונדיאל (AP Photo/Natacha Pisarenko)
שחקן נבחרת צרפת גריזמן חוגגג לאחר שער היתרון של נבחרת צרפת בגמר המונדיאל (AP Photo/Natacha Pisarenko)

מחצית שנייה

קרואטיה עלתה נחושה מאוד להשוות, ראקיטיץ` העביר כדור לרביץ`, שכמעט כבש, אבל סחט הצלה גדולה מלוריס שהודף לקרן. בדקה ה-51 פוגבה שלח את אמבפה, וידה ניסה לעצור אותו אבל סובאשיץ` הצליח להדוף את הכדור. בדקה 59 מתקרב לגביע, כדור עומק ופריצה של אמבפה מצד ימין שהעביר כדור רוחב לפוגבה והקשר המציין בעט מתוך הרחבה ונחסם, הכדור חזר אליו והפעם הוא בעט במדויק לשער. 1:3 צרפת.

בדקה ה-65 וצרפת כבר ב-1:4, אמבפה קיבל על סף הרחבה ושחרר בעיטה שטוחה ברגל ימין לפינה השמאלית של סובאשיץ'. חשבתם שהקרואטים ירימו ידיים? לא עברו ארבע דקות, אומטיטי החזיר אחורה ללוריס שהיסס ומנדז`וקיץ` חטף לו מהרגל ושם את הכדור ברשת וצימק ל-2:4. בדקה ה-78 ראקיטיץ` כמעט ומשנה את המשחק כשבעיטה שלו ברגל שמאל חולפת ליד הקורה. מכאן צרפת הצליחה לשמור על התוצאה והקרואטים נבחשו עד לשריקת הסיום שנתנה את האות לחגיגה הצרפתית!

קשר נבחרת קרואטיה לוקה מודריץ' זכה בתואר השחקן המצטיין של הטורניר על הופעתו הנהדרת בהנהגת הנבחרת הקרואטית. קיליאן אמבפה שכבש 4 שערים כולל את השער השלישי בגמר זכה בתואר השחקן הצעיר הטוב ביותר. מלך השערים הוא הארי קיין מנבחרת אנגליה עם 6 שערים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!