דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

שכר השוטרים / חה"כ סאלח סעד הצטרף לשביתת הרעב של גמלאי המשטרה

"אני קורא לח"כים ואנשי ציבור נוספים לנהוג כמוני ולתמוך בשוטרים, בסוהרים ובגמלאים, להשוואת תנאיהם. אין מאבק צודק מזה", אמר סעד, שישבות רעב למשך 48 שעות

שובת הרעב גיל רוטר עם ח"כ סלאח סעד ושובתת הרעב שושי נובל (תמונה באדיבות שושי נובל)
שובת הרעב גיל רוטר עם ח"כ סלאח סעד ושובתת הרעב שושי נובל (תמונה באדיבות שושי נובל)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חבר הכנסת סלאח סעד (המחנה הציוני) הודיע אתמול (שלישי) על הצטרפותו לשובתי הרעב מול ביתו של שר האוצר כחלון, במחאה על הלנת תוספות שכרם של השוטרים, הסוהרים וגמלאי השירותים. "כדי לסייע בהצלחת המאבק החלטתי להביע סולידריות ולהצטרף לשביתת הרעב למשך 48 שעות, יחד עם כל גמלאי המשטרה והשב"ס" הודיע סעד, "אני קורא לח"כים ואנשי ציבור נוספים לנהוג כמוני ולתמוך בשוטרים, בסוהרים ובגמלאים, להשוואת תנאיהם. אין מאבק צודק מזה". גמלאי המשטרה גיל רוטר, ואשת הגמלאי שושי נובל, שובתים רעב זה השבוע השני, במאהל המחאה שהוקם לפני כשבועיים וחצי מול ביתו של שר האוצר בחיפה. בסוף השבוע נזקק רוטר לסיוע רפואי.

מאהל המחאה (תמונה באדיבות שושי נובל)
מאהל המחאה (תמונה באדיבות שושי נובל)

"זה היום ה-14 לשביתת הרעב וזה לא קל" אמרה נובל לדבר ראשון, "בשישי-שבת אנחנו נאלצים להפסיק, וחוזרים לשבות החל ממוצאי שבת.  אנחנו מאוד מאוד מקווים שהשר כחלון ירד מהעץ, יבוא לשבת איתנו – נלבן את העניינים ונסגור אותם. אנחנו לא נושכים, אנחנו לא מקללים, אנחנו מקבלים את כל מי שבא לפה בברכה".

נובל הוסיפה כי "אנחנו שמחים מתמיכת החברים מעפולה, נצרת והעמקים שהגיעו היום למאהל להביע תמיכה, ומודים לח"כ סעד על התמיכה והאכפתיות, ולכל העדה הדרוזית שבאו היום לעודד. אנחנו מרגישים תמיכה מקצה לקצה. אנחנו רושמים פה את דפי ההיסטוריה ופורצים את המחסום לאחר ששנים לא הקשיבו לנו. אני קוראת מפה לצמרת הפיקוד, לארדן, למפכ"ל, לניצבים בדימוס וניצבי המשנה להגיע לכאן לאוהל ולתמוך בנו. אנחנו פה למען כולם ומקווה שבעזרת השם נקבל את כל התוספת שמגיעה לנו זכות ולא בחסד".

אמש הקימו אנשי ארגון "הועד של השוטרים, הסוהרים והגמלאים" אוהל מחאה נוסף מול בית ראש הממשלה בירושלים.

בית הדין האזורי לעבודה קיבל כבר בשנה שעברה את טענות השוטרים והסוהרים כי הם זכאים לתוספות השכר בסך כ-7% שניתנו בצה"ל מאז שנת 2006, תחת הכותרת 'אי ביטחון תעסוקתי', וזאת בהתאם להחלטת הממשלה ש'33 משנת 1979 הקובעת כי שכרם יוצמד לשכר חיילי הקבע. המדינה החליטה לערער על פסק הדין, כאשר שר האוצר מוסמך למשוך את העתירה. בעקבות פסק דין שניתן לאחרונה בעניינם של גמלאי השב"כ והמוסד, קרא השר לבטחון פנים גלעד ארדן לשר האוצר למשוך את העתירה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!