דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

דרום אדום / נתניהו וליברמן בהתייעצות ביטחונית בדרום, חוק הכרזת מלחמה נפל במליאה

שר הביטחון וראש הממשלה קיימו הערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירים נוספים | במקביל במליאת הכנסת בוטלה הצעת החוק המאפשרת הכרזת מלחמה של ראש הממשלה ללא התייעצות | ובעוטף ישראל, טרור ההצתות נמשך

נתניהו וליברמן בהתייעצות בטחונית בדרום (קובי גדעון/לע"מ)
נתניהו וליברמן בהתייעצות בטחונית בדרום (קובי גדעון/לע"מ)
שי ניר

הותר לפרסום כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול (שלישי) הערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירים נוספים. בשעות הצהריים נחת בחצר גן ילדים  במושב תקומה שבמועצה האזורית שדות נגב.

במקביל, ביטלה מליאת הכנסת את החוק המאפשר להכריז על יציאה למלחמה ללא התייעצות של הפרלמנט. ח״כ עפר שלח, יו״ר סיעת יש עתיד: "‏בלמנו את הגחמה של נתניהו, ואת הזלזול שלו בגופים החשובים ביותר ובהחלטות הגורליות ביותר בישראל. לא ייתכן שהחלטה על יציאה למלחמה תהיה נתונה בידיו של אדם אחד, ללא התייעצות עם חברי הקבינט." שלח הודה לשרה איילת שקד ולמערכת הביטחון על הרוח הגבית למאבקו, עד לאישור הסופי של תיקון החוק.

על רקע ההסלמה הביטחונית שהחלה ערב פסח, בהפגנות יום האדמה בעזה, שהולידה בין השאר את עפיפוני התבערה והקושי של ההנהגה המדינית להביא להרגעת המצב אמר נתניהו, "אנחנו במערכה, יש בה חילופי מהלומות ואני יכול להגיד לכם שצה"ל ערוך לכל תרחיש. אני מאוד התרשמתי ממה שראיתי כאן ואני יודע שכמוני, כל אזרחי ישראל, מאמינים בצה"ל ונותנים לו גיבוי לקראת כל התפתחות אפשרית" אמר נתניהו.

נתניהו וליברמן בהתייעצות בטחונית בדרום (קובי גדעון/לע"מ)
נתניהו וליברמן בהתייעצות בטחונית בדרום (קובי גדעון/לע"מ)

במענה לשאלה: האם אתם מאמינים שאפשר לפתור את המשבר בלי להגיע למערכה רחבה? השיב נתניהו, "אני מאמין שאנחנו עושים את הדברים הנכונים. כדאי שיתחילו לשים לב לא רק למה שאנחנו אומרים אלא גם למה שאנחנו עושים".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר במהלך הביקור: "שמענו הרבה דיבורים אתמול, היום, שלשום, על מדיניות הביטחון של ממשלת ישראל. אז קודם כל כדאי להבהיר שאסור שמדיניות ביטחון תהיה מענה ללחץ פוליטי או תקשורתי, אנחנו פועלים גם בעוצמה וגם בחוכמה. מה שנחוץ לנו היום זה קור רוח ועצבים מברזל, ולא סטופר ביד והיסטריה תקשורתית. אנחנו עושים מה שצריך לעשות וצה"ל ערוך לכל תרחיש."

אתמול הגיע  ראש הממשלה לעוטף עזה, בפעם הראשונה מאז החל טרור העפיפונים, לביקור בעיר שדרות, ונפגש עם ראשי מועצות בעוטף ישראל. לצד זאת, בתנועה הקיבוצית הביעו ביקורת כי לא נפגש עם החקלאים הסובלים באופן נרחב וישיר מטרור העפיפונים.

נתניהו בדבריו ציין את יום השנה הרביעי לנפילתו של של הדר גולדין ז"ל ואמר," אנחנו מחויבים להחזיר אותו ואת אורון שאול ואת שני אזרחינו חזרה למדינת ישראל.

החיים עצמם

במקביל לביקור ראש הממשלה, גם אתמול נאלצו להתמודד תושבי עוטף ישראל עם טרור ההצתות, כאשר בלון תבערה ששוגר מרצועת עזה נחת בחצר של גן ילדים במושב תקומה במועצה האזורית שדות נגב. מנהלת הקייטנה בגן, בת שבע ברוכי-חסון, סיפרה לאתר ynet כי הפעולה המהירה לאיסוף הילדים לממ"ד מנעה בוודאות פגיעה: "זה קרה חמש דקות אחרי שיצאנו לחצר. כמו שתרגלו איתנו במועצה, בתוך 15 שניות היינו בממ"ד. נמנע אסון כבד".

בנוסף, במהלך היום פרצו באזור 17 שריפות. צוותי כיבוי השתלטו על כולן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!