דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

ועדת השחרורים / בהסכמת הפרקליטות: יונתן היילו צפוי להשתחרר ביום שני

בינואר האחרון דחתה ועדת השחרורים את בקשתו של הצעיר שהורשע בהריגת גבר שאנס אותו, בין השאר על רקע התנגדות הפרקליטות | היילו הורשע תחילה ברצח, אך ביהמ"ש העליון שינה את סעיף ההרשעה מרצח להריגה

יונתן היילו (צילום: יונתן זינדל \ פלאש 90)
יונתן היילו (צילום: יונתן זינדל \ פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

יונתן היילו, הצעיר שהרג ב-2010 את ירון איילין אחרי שלטענתו סחט ממנו כסף תחת איומים ואנס אותו פעמיים, , צפוי להשתחרר מהכלא ביום שני הקרוב. הפרקליטות צפויה להסכים לשחרורו המוקדם של היילו בדיון שתערוך בנושא ועדת השחרורים בשבוע הבא.

בינואר השנה נדחתה בקשתו של היילו לנכות שליש מעונשו, אך הוועדה בראשות השופטת בדימוס דניאלה שריזלי קבעה אז כי תדון פעם נוספת בבקשה תוך חצי שנה, בהתאם לעמדת הפרקליטות כי במהלך התקופה יעבור היילו הליך שיקום. תמיכת הפרקליטות בשחרורו המוקדם מתבססת על חוות דעת חדשות של גורמים טיפוליים שהוגשו בעניינו לפיהן הוא השתלב בהצלחה בתוכנית הטיפולית בכלא והמליצו לשחררו לצד תוכנית שיקום.

בנובמבר 2017  הקל הנשיא ריבלין בעונשו של היילו, כך שעונש המאסר בפועל יעמוד על 10 שנים ושמונה חודשים. ההקלה שהעניק ריבלין היא שאפשרה את העמדתו של היילו בפני ועדת השחרורים.

היילו הרג את האנס, ירון איילין, במאי 2010 כשהיה בן 23. הוא הגיע עם חבר למרכז המסחרי שבשכונת קרית נורדאו בנתניה, שם פגש את איילין. בשיחה שהתפתחה ביניהם, דרש איילין כי היילו ישלם לו אלף שקלים "עד מחר או עד מחרתיים", אחרת "יחטוף מכות". לדברי היילו, מקרים דומים אירעו גם בשבועות שלפני הרצח. בשלב מסוים התרחקו השניים למגרש ריק. כשהסתובב איילין כדי להטיל את מימיו, חנק אותו היילו והכה בראשו באמצעות אבן.

לאחר שאיילין התמוטט, גרר אותו היילו כ-35 מטרים, עד למכולת אשפה, שם המשיך לחבוט בראשו באמצעות לבנים שמצא. לאחר מכן הוא חזר לביתו, כיבס את בגדיו והלך לישון ולמחרת, הסגיר עצמו למשטרה. בחקירתו השלישית סיפר היילו לשוטרים כי כשבועיים קודם לכן איילין ביצע בו פעמיים מעשה סדום, בהפרש של כמה ימים.

ב-2013 הורשע היילו על-ידי בית המשפט המחוזי בלוד ברצח, על אף טענת ההגנה כי היילו פעל מתוך הגנה עצמית, היה תחת סכנת חיים ותקיפה מינית, וכי לא תכנן מראש את הרצח וכי יש סיבה להקל בעונשו. בית המשפט גזר עליו 20 שנות מאסר.

היילו הגיש ערעור על גזר הדין לבית המשפט העליון, ובמאי 2016 קיבל בית המשפט את ערעורו באופן חלקי, שינה את סעיף ההרשעה מרצח להריגה וקיצר את עונשו ל-12 שנים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!