דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטרדות מיניות

אפילו בכנסת / ח"כ נחמיאס ורבין: קיבלתי את התנצלותו של ברושי, אך זה היה אירוע מבזה

הטרדות מיניות עלולת להתרחש בכל מקום: במהלך סיור של המחנה הציוני בקיבוץ בארי, נגע ברושי בישבנה של חברת סיעתו וסירב להתנצל | מאוחר יותר, בלחץ הנהגת המפלגה הודה כי טעה

איילת נחמיאס ורבין. צילום: הדס פרוש.
איילת נחמיאס ורבין. צילום: הדס פרוש.
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

לא פעם, מבקשים להזכיר לנו שהטרדות מיניות עלולות להתרחש בכל מקום, בכל חברה, בכל אוכלוסייה ובכל מעמד. אתמול (רביעי) התפרסמה הוכחה נוספת לטענה זו: הטרדות מיניות יכולות לקרות גם אם את חברת כנסת, אפילו במהלך עבודתך ככזאת.

במהלך סיור שטח שערכה מפלגת המחנה הציוני בקיבוץ בארי במוצ"ש האחרון, הטריד ח"כ איתן ברושי את חברתו לסיעה ח"כ איילת נחמיאס ורבין, על ידי כך שנגע בישבנה. לדברי נחמיאס-ורבין, מיד לאחר נגיעה זו היא ביקשה את התנצלותו, אך ברושי סובב אליה את גבו. לאחר המקרה, פנו יו"ר המחנה אבי גבאי וח"כ יואל חסון אל ברושי, וביקשו ממנו להתנצל בפני נחמיאס-ורבין.

נחמיאס ורבין התייחסה אמש להטרדה מעל דוכן הכנסת, וביקרה את התגובות השיפוטיות אותן קיבלה על האופן בו הגיבה לאירוע, ועל בחירתה לקבל את התנצלותו של ברושי. "התגובות הכי קשות שאני מקבלת זה מנשים והורגת אותי השיפוטיות הזו" אמרה, "אל תחליטו בשבילי ואל תשפטו אותי. אל תחליטו עבורי מה הייתי צריכה לעשות באותו הרגע. הכי חוצפה, הגברים שאומרים לי איך לא נתת לו סטירה? בסופו של דבר אני זו שלא בסדר?"

בפוסט מפורט בדף הפייסבוק שלה, תיארה חברת הכנסת את האירוע: "בשנייה הראשונה, נאלמתי ואז פניתי אליו בדרישה שיתנצל. ממש באותו הרגע. עיני פגשו את עיניהם של מי שראו את זה בזמן אמיתי – את השוק, את השאלה, את המבוכה. הדבר שהכי פגע בי, וכשכבר הצלחתי לדבר איתו, אמרתי לו את זה, שכשדרשתי ממנו במקום התנצלות הוא סובב לי את הגב. הוא לא בא אחרי וניסה להתנצל".

ברגע הראשון הייתי בהלם אמיתי.אתחיל מהסוף. קיבלתי את התנצלותו של חבר הכנסת ברושי – ממקום חזק, בטוחה בעצמי, של מי שיודעת…

Posted by ‎איילת נחמיאס ורבין – Ayelet Nahmias Verbin‎ on Wednesday, July 18, 2018

בהמשך הפוסט, כתבה נחמיאס-ורבין מדוע החליטה לקבל את התנצלותו המאוחרת של ברושי. "הוא ניסה להתנצל גם אחרי, גם יואל חסון וגם אבי גבאי דרשו זאת ממנו. עד אתמול בצהרים לא הייתי מסוגלת להחליף איתו ולו מילה. אני חושבת שהוא הבין. אתמול ישבתי איתו ובתקיפות רבה ובחדות הבהרתי לו שהמעשה כל כך חמור בעיני שקשה לי להכיל אותו ולעבור הלאה. אנחנו מכרים ותיקים, ברושי ואני, ובאופן כללי אני אדם סימפטי ופתוח. אני גם מחבקת בידידותיות. בשום צורה העניין הזה לא היווה ולא יהווה אישור למישהו לגעת בי באופן בלתי נאות. ברושי ניסה להסביר את נקודת מבטו אבל הבהרתי שאין בכך צורך. אין מה להסביר. יש דרך להיות ידידותי, הוא מכיר אותה".

לאחר פרסום האירוע בתקשורת, פרסם ברושי פוסט פייסבוק ובו תגובתו לנושא: "טעיתי ואני מתנצל. במפגש רב משתתפים בעוטף עזה שנערך במוצאי שבת האחרון ישבנו במעגל צפוף, חברי הכנסת של 'המחנה הציוני' יחד עם תושבים מעוטף עזה. ח"כ נחמיאס ורבין, אותה אני מכיר זמן רב, חלפה על פני. נוצרה לצערי הרב סיטואציה שלא הייתה צריכה להתרחש. בשום אופן לא התכוונתי לפגוע. לאחר שהבנתי את הטעות לקחתי עליה אחריות ובתום האירוע התנצלתי בפני איילת".

בהמשך הפוסט, תקף ברושי את התגובות העולות לאירוע: "לצערי, יש מי שמנצל את המקרה כדי לעשות הון פוליטי על חשבון צירוף מקרים מצער שהתקיים ללא כל כוונת זדון ופגיעה".

במהלך היום, פעילים ופעילות רבות במפלגת העבודה הגיבו על האירוע, ודרשו את התפטרותו של ח"כ ברושי. בין היתר, המשמרת הצעירה בירושלים ותא אופק באוניברסיטה העברית, שלחו לברושי מכתב הערב, ובו דרישה להתנצלותו הפומבית ולהתפטרותו מתפקידו.

הערב, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ומנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה אוה מדז'יבוז' יצאו בתגובה משותפת להתנהגותו של חבר הכנסת איתן ברושי: "מעשהו של ברושי מבייש את הכיסא עליו הוא יושב מטעם הציבור. ההטרדות המיניות הפכו למגפה של ממש, שלצערנו פשתה גם בכנסת ישראל. ה- 'מחווה החברית', שעליה דיבר ברושי, היא חלק ממכבסת המילים שנועדה להסיט את תשומת הלב מהסיטואציה הבלתי נתפסת שבה חבר כנסת רואה בעמיתתו לסיעה אובייקט מיני. במעשהו ובתפיסתו, מוכיח ברושי עד כמה חשוב קמפיין ME TOO ועד כמה קריטית עבודת ועדת מדז'יבוז' לגיבוש תכנית לאומית למאבק בהטרדות המיניות. גם הכנסת היא מרחב ציבורי בו כל אישה צריכה להרגיש בטוחה, חופשיה וריבונית על גופה. יש לנו אפס סובלנות להטרדות ולמטרידים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!