דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

החזית הדרומית / הותר לפרסום: סמ"ר אביב לוי הוא לוחם צה"ל שנהרג בגבול עזה

לוי, בן 21 מפתח תקווה, שירת כסמל מחלקה בחטיבת גבעתי | הוא נפגע מאש מחבלים בדרום רצועת עזה במהלך פעילות מבצעית |הלווייתו תערך היום בשעה 12:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה

סמ"ר אביב לוי ז"ל, שנהרג מאש מחבלים בדרום רצועת עזה, 20 ביולי 2018. (צילום: באדיבות דובר צה"ל)
סמ"ר אביב לוי ז"ל, שנהרג מאש מחבלים בדרום רצועת עזה, 20 ביולי 2018. (צילום: באדיבות דובר צה"ל)
שי ניר

סמל-ראשון אביב לוי ז"ל, בן 21, מפתח תקווה, הוא לוחם צה"ל שנהרג ביום שישי האחרון מירי מחבלים לעבר כוחות צה"ל בדרום רצועת עזה, כך הותר היום לפרסום. לוי שירת כסמל מחלקה בחטיבת גבעתי. הודעה נמסרה למשפחתו. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה". הלווייתו תערך היום בשעה 12:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה.

לאחר שנפצע מהירי, פונה לוי במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותו. לוי, שלבש אפוד קרמי, היה בפעילות מבצעית סמוך לגדר בזמן ההפגנות השבועיות בגבול.

נשיא המדינה ראובן ריבלין מסר כי "קיבלנו בצער עמוק את הידיעה על מותו של סמ"ר אביב לוי. אביב נהרג שבוע לפני יום הולדתו ה-21, והאובדן בלתי נתפס. אנו שולחים חיבוק של נחמה למשפחתו ואוהביו בשעה קשה זו. עם ישראל כולו כואב את כאבכם.
יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "אני שולח תנחומים מעומק הלב בשמי ובשם אזרחי ישראל להוריו ואחיו של אביב לוי, לוחם גבעתי שנפל אתמול בגבול עזה. אביב נלחם יחד עם חבריו בנחישות ובגבורה בטרור מרצועת עזה, ולצערנו המאבק הזה לפעמים גובה מאיתנו מחיר כבד מנשוא. ליבנו עם המשפחה".

"ביום שישי איבדנו את חייל צה"ל, סמ״ר אביב לוי מפתח תקוה" כתב הערב שר הביטחון אביגדור ליברמן בחשבון הטוויטר שלו, "לוי נפל בהגנה על העם, הארץ ותושבי עוטף עזה. ליבי עם משפחתו בערב הזה. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ הביע בציוץ בחשבון הטוויטר שלו תנחומים למשפחתו של לוחם צה"ל שנהרג בגבול הרצועה. "‏ברגעים אלה אנו מחזקים ומחבקים את המשפחה שאיבדה את היקר לה מכל, ואת חיילינו שעושים עבודתם בלילה זה כדי להגן על תושבי העוטף ולהחזיר את השקט. ‏הגיעה השעה שהממשלה תציג את תוכניותיה האסטרטגיות לשינוי המציאות בין ישראל לעזה", כתב פרץ.

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, מסרה כי היא "‏שולחת תנחומים למשפחתו של חייל צה"ל שנהרג בגבול הרצועה. יש לעשות הכל שהוא יהיה האחרון. מלחמה חייבת להיות מוצא אחרון ורק אם אין ברירה. יש ברירה. הברירה היא מדינית ומוטב לבחור בה עכשיו מאשר אחרי מבצע שיביא עוד הרוגים. הפתרון הוא הפסקת האלימות, הטרור והשרפות, שיקום הרצועה והסרת הסגר".

שר הביטחון והרמטכ"ל הגיעו אמש לקריה לדיון מיוחד ובהמשך הצטרף אליהם גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס שלח לאחר הדיון מסר מאיים לחמאס: "אנו ערוכים לקראת תגובה חריפה מאוד".

מוקדם יותר ביקר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בשדרות והזהיר כי "ראשי החמאס בכוח מובילים אותנו למצב של אין ברירה, למצב שאנו נצטרך לצאת למבצע צבאי רחב וכואב, לא רק למראית עין אלא למבצע צבאי רחב וכואב. אני חושב שכל האחריות במקרה כזה היא על ראשי החמאס, אך לצערי גם תושבי עזה מן המניין יצטרכו לשלם את המחיר".

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, התייחס אתמול להתרחשויות בחשבון הטוויטר שלו וצייץ כי כל הצדדים צריכים לסגת מפי התהום. "לא בשבוע הבא, לא מחר – עכשיו! אסור שאלה המעוניינים לעודד את הפלסטינים והישראלים לעבר עוד מלחמה יצליחו", כתב מלדנוב. האחרון סייע כאמור בסופו של דבר לגיבוש הפסקת האש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!