דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

השביתה הכללית על רקע הרעת זכויות קהילת הלהט"ב יוצאת לדרך, וזוכה לתמיכת מעסיקים וארגוני עובדים | הנכים והקשישים מחריפים את המאבק להשוואת הקצבאות לשכר המינימום | ואירועי ט' באב

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

האגודה לזכויות הלהט"ב קראה לשביתה כללית על רקע הרעת זכויות הקהילה, קיבוע האפליה בחוק הפונדקאות, הפגיעה בזכויות האימוץ, והאלימות הלהט"בקפובית. ההסתדרות הביעה תמיכה במאבק, וקראה לוועדי העובדים לפעול מול ההנהלות על מנת לאפשר את היעדרותם של עובדים להט"בים מעבודתם. חברות רבות במשק הודיעו אף הן כי יאפשרו לעובדים שלא להגיע למקומות עבודתם. לא מדובר בשביתה מוגנת כהגדרתה בחוק – לפיכך עובדים המעוניינים להשתתף בה נדרשים לבקש לשם כך יום חופש או אישור היעדרות ממקומות עבודתם. במקביל פועלת האגודה לגיוס 40 חברי הכנסת הנחוצים על מנת לזמן דיון דחוף בנושא בהשתתפות ראש הממשלה, במהלך פגרת הקיץ של הכנסת.

נמשכת שביתת הרעב של גמלאי המשטרה גיל רוטר ואשת הגמלאי שושי נובל, זה השבוע השלישי באוהל המחאה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון, במחאה על כך שלא משולמות לשוטרים ולסוהרים תוספות השכר שניתנו בצה"ל ונמנעו מהם ב-12 השנים האחרונות. במקביל פתחו אנשי ארגון הועד של השוטרים, הסוהרים והגמלאים אוהל מחאה גם מול בית ראש הממשלה בירושלים. ארגון הוועד של השוטרים והסוהרים מקיים הפגנות ספונטניות באתרים שונים ובכבישים. ארגון נשות השוטרים פנה בדרישה לקביעת מועד לדיון בערעור המדינה כנגד מתן התוספות.

ארגוני נכים וקשישים הודיעו על כוונתם להחריף את המאבק להשוואת הקצבאות לשכר המינימום. ביום שני תתקיים הפגנה בנושא מול הכנסת.

נמשכת המחאה נגד הקמת אסדת הגז מול חופי הכרמל.

21.7, מוצאי שבת – ערב ט' באב

20:30 – איכה יוצרים שיחה – מפגש לציון ט' באב לזכרה של שירה בנקי ז"ל שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים. כיכר ספרא ירושלים. פרטים כאן.

21:30 – אוהל ט' באב המשותף לתנועות הנוער העובד והלומד, בני עקיבא ודרור ישראל בכיכר רבין – הכולל קריאת מגילת איכה משותפת ושיחה על האחריות על המדינה היהודית-דמוקרטית והמאבק בשנאת חינם. פרטים כאן.

22.7, יום ראשון

שביתה למען שוויון זכויות ללהט"ב – פרטים כאן. מוקדי מחאה יתקיימו בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע. בתל אביב יפעל במהלך כל היום אוהל מחאה ברחוב רוטשילד.

17:00 – משפחות אבן יהודה מפגינות תמיכה במשפחות להט"ביות ברחבת הספרייה. פרטים כאן.

18:00 – נלחמות על החיים – הפגנה על רקע התקיפה החמורה של אישה טרנסית בדרום תל אביב על ידי זנאי, ועל רקע האפליה, ההתנכלות וההדרה המביאות להט"בים רבים למאבק הישרדות, למצבי סיכון, ולמצבי ניצול. הצעדה תתחיל בפלורנטין, במקום בו ארעה התקיפה ולאחריה תהיה התכנסות והפגנה בשדרות וושינגטון. פרטים כאן.

19:00 – "אהבת חינם מגיעה לעמק" – מקום בעמק – יוזמה לקידום ופיתוח הקהילה הגאה בצפון תערוך מחאה שקטה וקהילתית בכיכר העצמאות בעפולה בסימן אהבת חינם, שיוויון וסולידריות. פרטים כאן.

23.7, יום שני

יונתן היילו, צעיר שהורשע בהריגת האדם שאנס אותו פעמיים, סחט ממנו כספים, וביקש לאונסו פעם נוספת, צפוי, לאחר מאבק ציבורי ממושך, להשתחרר בשחרור מוקדם בהסכמת הפרקליטות לאחר שריצה כחמש שנות מאסר – "בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, מַתִּיר אֲסוּרִים".

9:00 – דיון בבג"ץ בנושא רישום הורים להט"בים. האגודה למען הלהט"ב תקיים הפגנה מול דיון בית המשפט תחת הכותרת "כן למשפחות להט"ב". פרטים כאן.

18:00 – ערב עיון של נעמ"ת הצעירה בנושא פנאי, דיגיטל ומה שביניהן. בית ההסתדרות, ארלוזורוב 93 תל אביב. פרטים כאן.

24.7, יום שלישי

10:30 – דיון בוועדה לביקורת המדינה על אי המוכנות של הפריפריה בישראל להתמודדות עם רעידות אדמה.

25.7, יום רביעי

רביעי- חמישי – פסטיבל בלוז ובירה בשדרות. פרטים כאן.

9:00 – דיון בבג"ץ בנושא רישום הורים להט"בים בתעודות הלידה. האגודה למען הלהט"ב תקיים הפגנה מול דיון בית המשפט. פרטים כאן.

16:00-9:00 – יום עיון בנושא גבריות ואבהות בתקופה של שינוי: עצמת הפגיעות הגברית. היחידה ללימודי המשך והשתלמויות של בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב. (עלות השתתפות 80 שקלים). פרטים כאן.

11:00 – דיון בוועדת הפנים על בחינת מדיניות ההרחקה לאריתראה לאור ההתפתחויות בזירה הבינלאומית.

18:30 – האם מדינת ישראל היא חלק מהמזרח התיכון או שאולי התיישבה במרכזו בגבה אל המזרח ובפניה אל המערב. מה מקומה של ישראל במזרח התיכון?  אירוע מדברים עצמאות בבית העצמאות ברוטשילד 16. פרטים כאן.

26.7, יום חמישי

19:30 – אירוע גאווה יהודי-ערבי Pride_اللد حبيبتي _לוד אהובתי. כיכר הקומנדו, פרטים כאן.

27.7, יום שישי

15:00-13:00 – "יורחקו אסדות הגז מחופי תל אביב" – הפגנה בחופי תל אביב, פרטים נוספים ומיקום מדויק בהמשך כאן.

17:30 – הוד השרון חוגגת גאווה בפארק ארבע העונות. פרטים כאן.

21:30 – האגודה הישראלית לאסטרונומיה מזמינה את הציבור לתצפיות חינמיות ברחבי הארץ על ליקוי הירח שמתרחש. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!