דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

שר המינויים / "המשרד מתנהל כמו הלשכה של ביבי, מי שמקורב מתמנה לא מי שמנוסה"

כך אמר לדבר ראשון עובד משרד החוץ | לטענת העובדים, מפלה ועדת המינויים במשרד אנשי מקצוע מנוסים | ועד עובדי החטיבה החוץ-מדינית מאיים לנקוט בצעדים ארגוניים סביב הסוגיה

ראש הממשלה נתניהו בהרמת כוסית במשרד החוץ, ספטמבר 2017. (צילום: אלרם מנדל)
ראש הממשלה נתניהו בהרמת כוסית במשרד החוץ, ספטמבר 2017. (צילום: אלרם מנדל)
שי ניר

"המשרד מתנהל כמו הלשכה של ביבי, מי שמקורב מתמנה לא מי שמנוסה", כך אמר לדבר ראשון עובד במשרד החוץ, שמתח ביקורת קשה על פעולתה והחלטותיה של וועדת המינויים במשרד. לטענת העובדים, מפלה הוועדה לרעה עובדים ותיקים ומנוסים לטובת עובדים מנוסים פחות ומקורבים יותר. ועד עובדי החטיבה החוץ-מנהלית ביטל פגישה מתוכננת עם מנכ"ל משרד יובל רותם במחאה, ומאיים לשקול "לנקוט צעדים ארגוניים".

במכתב ששלח השבוע ועד עובדי החטיבה החוץ מנהלית לעובדים, הובא מקרה אחד מתוך מגמה של מינוי עובדי החטיבה המדינית במשרד החוץ לתפקידי ניהול על פני עובדי החטיבה החוץ-מנהלית. "אתמול מונה עובד חטיבה מדינית לתפקיד ראש חטיבה מנהלי, וזאת פחות משנה לאחר שקיבל תפקיד אחר בוועדת המינויים ולמרות שמולו עמדו מספיק עובדות ועובדים ראויים מהחטיבה החוץ-מנהלית" כתב הוועד, "התחושה היא שבוועדה, שבה יש רוב של חברים עם אוריינטציה לעובדים במסלול המדיני, כל מאבק על מינויים במנהל, בהווה ובעתיד, נדון מראש לכישלון".

עובדים במשרד החוץ אמרו לדבר ראשון כי המנכ"ל יובל רותם מנהיג גישה "שכל משרד החוץ הוא גוף אחד", ולכן עובדי החטיבה החוץ-מנהלית יוכלו להתמנות לתפקידי ניהול בחטיבה המדינית ולהפך. יחד עם זאת, טענו העובדים כי המגמה של השנים האחרונות מעידה כי בפועל משרות רבות ניתנות דווקא יותר לעובדי החטיבה המדינית. "מייתרים 400 איש, כל עובדי החטיבה" אמר לדבר ראשון עובד משרד החוץ שביקש לשמור על עילום שם, "אומרים להם 'אין לכם עתיד, לכו הביתה, לא רוצים אתכם".

ועד עובדי החטיבה החוץ-מנהלית במכתבם מזהירים ממשמעויות המגמה. "התקדים יפעל לחסל סופית את אופק הקידום במנהל ויוביל לסכסוך קשה בין החטיבות המדינית והמקצועית", ומוסיפים כי המהלך ישליך גם בהמשך על נושאי קידום, דרגים, עומסי עבודה ומוטיבציה. "נהיה עדים לעזיבה של טובי אנשינו אשר שייכים למסלול הפנסיה הצוברת", טענו.

מהנהלת משרד החוץ נמסר כי ועדת המינויים, בת שבעה חברים כולל מנכ"ל המשרד הפועלת על פי קריטריונים משפטים ברורים ובליווי יועץ משפטי, דנה השבוע בתפקיד מאוד חשוב ומשמעותי של מי שאחראי על משאבי האנוש בחוץ לארץ ונבחנו הרבה מועמדים ומוסיפים כי נבחר אדם שלדעת הועדה נבחר אדם שהכי מתאים. המועמד שנבחר לא משתייך לחטיבה החוץ מנהלית אלא עבר מהחטיבה החוץ-מנהלית לחטיבה המדינית לפני כשנה. עוד נמסר כי מבחינת הנהלת משרד החוץ נבחר המועמד המתאים ביותר, בידי רוב חברי הוועדה וכי אין שום טעם לפגם במינוי והוא סביר לחלוטין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!