דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / כדורסל: נבחרת העתודה העפילה לגמר אליפות אירופה

תצוגה מעוררת התפעלות של נבחרת ישראל בחצי הגמר מול נבחרת צרפת הסתיימה בניצחון ענק 57:83 (בריסקר 18 נק') והפעלה לגמר אליפות אירופה עד גיל 20 בפעם השנייה ברציפות! | היום ב-20:00 הגמר מול קרואטיה החזקה

נבחרת העתודה של ישראל עולה לגמר אליפות אירופה  (איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת העתודה של ישראל עולה לגמר אליפות אירופה (איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג ענק לנבחרת העתודה של ישראל  שעולה בפעם השנייה ברציפות לגמר של אליפות אירופה. נבחרת ישראל ממשיכה ביכולת המצוינת שהיא מציגה בטורניר, ואמש (שבת) השיגה ניצחון חמישי רצוף, הפעם על נבחרת צרפת בחצי הגמר בתוצאה 57:83. ישראל תתמודד על התואר מול קרואטיה בגמר שייערך הערב בשעה 20:00.

הנבחרת של אריאל בית הלחמי מדורגת במקום השני בטורניר מבחינת נק' למשחק עם ממוצע של 85.5 נק'. במקום הרביעי בטורניר מבחינת אחוזי קליעה מהשלוש עם 37.5% קבוצתיים, במקום השני המפתיע מבחינת הריבאונד בטורניר עם ממוצע נהדר של 41.8 רב' למשחק. והגנת הברזל של ישראל בולטת במקום הראשון באליפות עם מספר החטיפות למשחק עם 11.2 למשחק.

נבחרת ישראל מציגה משחק מאוד קבוצתי, אין בה כוכב אחד שבלט מעל כולם. ניתן לראות בחלוקת הנקודות שיש 4 שחקנים עם ממוצעים של מעל 10 נק' ובכל משחק שחקן אחר בולט מעל כולם. מייקל בריסקר מובילה את הנבחרת עם .14.7 נק' בממוצע אחרי 6 משחקים, יובל זוסמן עם 14 נק' ו-61.1% מהשדה, דני אבדיה עם 13.8 נק' ו-7 רב', גיל בני עם 12.8 נק'.

מהלך המשחק

ישראל פתחה את המשחק בלחץ הגנתי אדיר ובמשחק מעבר מהיר מהגנה להתקפה, דקות מצויינות של יובל זוסמן ומעל כולם בריסקר ברבע הראשון הטיסו את הנבחרת ליתרון שיא כבר בפתיחת המשחק 8:21. נבחרת צרפת היא הנבחרת ההגנתית הטובה בטורניר והיא שומרת את הקבוצות מולה באחוזים נמוכים. למרות זאת, היכולת של נבחרת ישראל מקו השלוש בתוספת למשחק מהיר הצליחו לשתק את ההגנה הצרפתית. את הרבע השני ישראל פתחה שוב עם הגנה מצוינת שתוקעת את ההתקפה הצרפתית וברחה בעזרת דקות מצויינות של דני אבדיה וגיל בני מקו השלוש ליתרון שגדל עד המחצית ל-20 נקודות 25:45.

מייקל בריסקר, חצי גמר אליפות אירופה ישראל מול צרפת (איגוד הכדורסל בישראל)
מייקל בריסקר, חצי גמר אליפות אירופה ישראל מול צרפת (איגוד הכדורסל בישראל)

במחצית השניה ישראל המשיכה להגדיל את הפער והיתרון הגיע בשיאו ל-30 נק' ביום התקפי בלתי נתפס מחוץ לקשת. בתחילת הרבע הרביעי צרפת יצאה לראשונה מההלם והחלה לשחק את הגנת הברזל המפורסמת שלה והצליחה לייצר ריצה חד צדדית של 8:0, אבל נקודות חשובות של בריסקר סגרו את העניין ו-4 דקות לסיום המשחק כל כוכבי הנבחרת ירדו לנוח ולהתכונן לגמר הגדול. 57:83 ענק בסיום לנבחרת ישראל, שממשיכה להביס את היריבות החזקות שלה בטורניר בצורה בלתי נתפסת. 22 נק' הפרש מול יוון, 23 נק' הפרש מול ספרד ו-26 נק' הפרש מול יוון.

קלעו לישראל: מייקל בריסקר 18 (5 ריב'), יובל זוסמן 17, דני אבדיה 15 (7 ריב'), גיל בני 11, גבריאל צ'אצ'אשווילי 7, עידו פליישר 6, נועם אביבי 6, יאיר קרביץ 2, מיירון רוינה 1.

בסיום המשחק אמר המאמן אריאל בית הלחמי: "הם באמת חבורה של שחקנים עם אופי מדהים, אני מרגיש מבורך שאני איתם. מגלים בגרות ומנטליות נהדרת, פשוט כל הכבוד. אבל מחר זה המשחק האמיתי. אנחנו יודעים מה אנחנו שווים, בדרך שלנו אנחנו מנטרלים את הגודל והפיזיות של היריבות שלנו. כשאתה רוצה מאד אתה יכול, וזה המסר. אני שמח שהשחקנים מופיעים ככה פעם אחר פעם, זה מה שמעורר את ההשראה, צריך להעריץ אותם על זה. יש לנו שחקנים עם ראש חזק, והעבודה שלי קלה בקטע הזה. אנחנו שמה מנטאלית. ההפסד מול הגרמנים היה כואב, אבל זה מה שעזר לנו. זה ממש יפה שהצלחנו לעורר את עצמנו, לפעמים כשקורה משהו רע, אפשר להפוך אותו לטוב, וזה מה שעשינו".

מייקל בריסקר, אחד ממצטייני הנבחרת: "מדהים, שיחקנו כמו קבוצה, אנחנו משפחה. אנחנו רוקדים על המגרש ומקווים להביא את זה לגמר. ההגנה שלנו זה מה שמאפיין אותנו, אריאל דחף אותנו באימונים, אנחנו דוחפים את עצמנו כל יום, ואלה התוצאות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!