ספורט

ספורט / מנצחת: אלופת אירופה במרתון שהתגברה על דימום מהאף

וגם - רוברטו ולריסה פירמינו תרמו לניתוח מציל חיים של שני אחים | דייזי אוסקיו שהותקפה על רקע גזעני ברחוב בטורינו, העפילה לגמר אליפות אירופה בזריקת דיסקוס | שוער הפועל חדרה עמרי אלון עוזב את הקבוצה כדי לא לחלל שבת

האצנית המרתון הבלרוסית, וולהה מזורונק, חוצה את קו הסיום במרתון באליפות אירופה (צילום: AP Photo/Martin Meissner).
האצנית המרתון הבלרוסית, וולהה מזורונק, חוצה את קו הסיום במרתון באליפות אירופה (צילום: AP Photo/Martin Meissner).
יאיר צוקר
ליאור ברטל
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחת אף על פי כן: וולגה מזורונק

יאיר צוקר

ריצת המרתון לנשים באליפות אירופה בברלין סיפקה רגע לא נעים במיוחד, אבל גם כזה שמראה כמה רוח הספורט חזקה. וולגה מזורונק בת ה-29 בבלארוס זכתה במדליית הזהב בריצת המרתון. אבל, ההתחלה של ריצת המרתון הייתה כמו סיוט עבורה, כאשר לאורך הקילומטרים הראשונים סבלה מדימום באפה, לאחר שבקבוק מים שניסתה לתפוס באחד מאזורי החלוקה פגע בפניה. הבלארוסית לא האטה את הקצב למרות שטף הדם שמילא את פנייה, בשלב מסוים בריצה היא הצליחה לקבל חתיכת טישיו והכניסה אותה לאף. מספר פעמים שטפה את פניה תוך כדי הריצה. בנוסף למקרה הלא נעים, היא גם התבלבלה באחת הפניות ונאלצה לחזור על עקבותיה. למרות כל זאת, הצליחה לסיים במקום הראשון עם זמן של 2:26:22 שעות.

https://www.youtube.com/watch?v=UrCzkSlcGEo

מנצחים ומצילים חיים: רוברטו פירמינו ובת זוגו לריסה

ליאור ברטל

סיפור מאוד יפה שמגיע אלינו מברזיל. רוברטו פירמינו ואשתו לריסה, החליטו לתרום 65 אלף יורו כדי לממן טיפול רפואי יקר של שני אחים, ג'ואו ומיגל דה אמורין בני 6 ו-11 חודשים הסובלים ממחלת שרירים נדירה. העלות של הטיפולים במחלה הקשה מאוד יקרים ולכן כדי לממן את הטיפול החליטו ההורים לפתוח פרויקט גיוס כספים ציבורי שאמור להגיע עד 900 אלף יורו.

לריסה פירמינו שמעה על הסיפור והתקשרה ביום שישי למשפחה לתרום את הסכום החסר כדי להשלים את ההגעה ליעד הגבוה. היא הסבירה את החלטתה בכך שהסיפור הזה מאוד נגע רגשית בלבבות בני הזוג שהחליטו לפעול באופן מיידי. "אנחנו גם הורים ואנו לא מסוגלים לדמיין את הכאב שהמשפחה הזאת עוברת".

מנצחת את הגזענות בסיבוב: דייזי אוסקיו

ליאור ברטל

זורקת הדיסקוס דייזי אוסקיו, בת 22, שהותקפה שבוע שעבר על בסיס גזעני באיטליה, הצליחה להעפיל לראשונה בקריירה לגמר אליפות אירופה. אוסקיו הותקפה על-ידי חבורת צעירים שזרקו ביצים על פניה מרכב חולף, אחת הביצים פגעה בעינה והספורטאית נלקחה לבית החולים בטורינו, בו אובחנה עם פגיעה בקרנית העין.

בשבוע האחרון זכתה למפגן תמיכה מרשים בסולידריות נגד הגזענות של ספורטאי המדינה כולל את קבוצת הכדורגל יובנטוס והשוער האיטלקי ג'ג'י בופון. אוסקיו הגיעה לאליפות אירופה מחוזקת מהתמיכה הגורפת, הצליחה להעפיל לגמר בזריקת דיסקוס עם תוצאה מצוינת של 58,73 מ' ולנצח את הגזענות והשנאה דרך מגרשי האתלטיקה.

מנצח באמונתו ומפסיד את ליגת העל

ליאור ברטל

השוער עמרי אלון, שפתח בשני המשחקים הראשונים של הפועל חדרה בגביע הטוטו, החליט לעזוב את הקבוצה בשל רצונו לא לשחק יותר בשבת. אלון בן ה-35 שיחק במשך שנים ארוכות בליגות הלאומית וליגה א'. לפני שנתיים הוא הצטרף להפועל חדרה בליגה א' ועלה עמה לליגה הלאומית. בשנה שעברה היה השוער המחליף של אג'דה הניגרי והיה אמור להמשיך באותו התפקיד גם השנה בליגת העל.

ההחלטה של אלון לעזוב את ליגת העל בגלל רצונו הדתי לשמור על השבת, מראה לנו את הצד השני והנפגע כיום מהחלטה שמשחקי הליגה יתקיימו בשבת ושחקן בעל תפישת עולם דתית לא יכול להשתתף בהם. לפי הפרסומים מספר קבוצות בליגה הלאומית כבר הביעו עניין בצירופו. מהפועל חדרה נמסר בתגובה: "צר לנו על רצונו של אלון לעזוב, אך אנו מבינים לליבו. הוא הוסיף לקבוצה שלנו ערכים מיוחדים ותמיד יישאר חלק מאיתנו. אנו מאחלים לו בהצלחה בכל דרך שייבחר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!