כדורגל

פרידה / הלך לעולמו בגיל 80 יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר, גברי לוי

לוי, שכיהן בעבר גם כיו"ר הפועל פתח תקווה, נפטר אמש (ה') | ההתאחדות לכדורגל: "בזכות יכולותיו המוכחות ואופיו המיוחד, פעל ככל יכולתו לטובת קידום הכדורגל הישראלי בכל דרך, בכל מקום ובכל עת"

גברי לוי, בתקופת תפקידו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל, 14 באוגוסט 2011 (משה שי / פלאש90)
גברי לוי, בתקופת תפקידו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל, 14 באוגוסט 2011 (משה שי / פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יום עצוב לכדורגל הישראלי: גברי לוי, מי ששימש כיושב ראש ההתאחדות לכדורגל ועוד קודם לכן כיהן כיו"ר הפועל פתח תקווה, הלך לעולמו הלילה (חמישי) בגיל 80. לוי, שכיהן כיו"ר ההתאחדות בשנים 1996-2003, היה גם ראש להקת המחול "שלום" שהופיעה באירועים מרכזיים ובהם אירוויזיון 79' שנערך בבנייני האומה בירושלים.

לוי נולד בפתח תקווה ומנעוריו הקדיש את חייו לריקוד. כבר בגיל 15 השתתף בלהקת מחול ובהמשך היה שותף להקמת מספר להקות ריקוד נוספות. ב-1973 אף ניהל את להקת המחול של צה"ל והספיק גם להפיק את טקסי הפתיחה והנעילה של טורניר המכביה המסורתי.

לוי הוא גם אביו של המאמן גיא לוי. לענף הכדורגל הגיע לראשונה ב-1989, אז החל לשמש כיו"ר הפועל פתח תקווה, הוא החל לשמש כיושב ראש ההתאחדות לכדורגל, תפקיד אליו התמנה בספטמבר 1996 ומילא במשך שבע שנים ברציפות, כשבנוסף הוא גם הספיק להיות ממלא מקום היו"ר.

במהלך כהונתו של לוי רשמה הנבחרת את אחד ההישגים הגדולים שלה – הניצחון המפורסם 0:5 על נבחרת אוסטריה באצטדיון רמת גן, אז אימן את הנבחרת שלמה שרף.

המהלך שנותיו בהתאחדות התפטר מספר פעמים מתפקידיו השונים בעקבות מחלוקות, אבל מאוחר יותר חזר בו. עוד בתקופתו כיו"ר ההתאחדות זכורה "מהפכת ליגת העל", כשעד אז הליגה הבכירה בכדורגל הישראלי נקראה "הליגה הלאומית". לאחר פרישתו מתפקידו בהתאחדות, לוי חזר לשמש כיו"ר הפועל פתח תקווה אבל נפרד גם מהמלאבסים אחרי תקופה לא ארוכה.

מההתאחדות לכדורגל נמסר כי "ההתאחדות והכדורגל הישראלי מרכינים ראש עם היוודע דבר פטירתו של גברי לוי. בזכות יכולותיו המוכחות ואופיו המיוחד, פעל ככל יכולתו לטובת קידום הכדורגל הישראלי בכל דרך, בכל מקום ובכל עת. לוי ז"ל האמין כי הכדורגל הוא אמצעי חברתי ראשון במעלה לקירוב לבבות, לעשייה לטובת הכלל ולתפארת המדינה. הססגוניות של לוי, החום שהקרין והמקצוענות בה פעל ואליה חתר, היו מסממני ההיכר שלו לאורך שנים רבות של פעילות בענף הכדורגל ובהתאחדות".

מ"מ יו"ר ההתאחדות, תמיר גילת הוסיף כי "הפרידה מלוי קשה והדיבור עליו בלשון עבר כמעט בלתי נתפס. גברי, בזכות הרבה קסם ובעיקר הודות ליכולות ניהול מרשימות ודומיננטיות ייחודית, נתן לכולנו את התחושה שהוא לעולם יהיה חלק מהכדורגל שלנו. החובה שלנו היא להבטיח כי גם אחרי מותו, כך יהיה. גברי ליווה, גידל וטיפח אלפי שחקנים ושחקניות ועשה זאת מתוך אהבה עצומה למשחק הכדורגל. עולם הכדורגל הישראלי, ואנשי ההתאחדות בפרט, כואבים היום את פטירתו ואני משוכנע כי יימצאו הדרכים הנכונות והראויות להנציח את פועלו ותרומתו. יהי זכרו ברוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!