לפי הדיווח, כאמל צפוי להמשיך היום לרמאללה כדי להיפגש עם נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, ולנסות לקבל את הסכמתו למהלך. גורם פלסטיני מסר לעיתון כי מחר עשויה להיערך ההכרזה על ההסכם בקהיר בנוכחות הגורמים המעורבים

ביקורו של כאמל התרחש כשבמקביל בקהיר נמצאות שתי משלחות מטעם חמאס והג'יהאד האסלאמי, בנוסף למשלחות קטנות אחרות של יתר הפלגים ברצועה. משלחות מטעם החזית העממית והחזית הדמוקרטית יגיעו היום למצרים, כך לפי הדיווח. לסיכום דווח כי ההודעה על הסכם הרגיעה בנוכחות כל הפלגים תתקיים מחר בקהיר.

חבר הוועד הפועל של אש"ף, עזאם אל-אחמד, גינה את ההסכם המתגבש עם ישראל וכינה אותו "בגידה בעם הפלסטיני ובשאיפותיו הלאומיות". בריאיון לתחנת רדיו פלסטינית אמר אל-אחמד כי "מה שקורה עכשיו זה לא משא ומתן – אלא 'פסטיבל הסדרה'". הוא ציין כי "להנהגה שלנו אין זמן לחגיגות המיותרות, לא כל הפלגים השתתפו בשיחות והופתענו לגלות שמות של תנועות שנציגיהן נכחו במו"מ".

אתמול, במהלך כינוס המועצה המרכזית של אש"ף, תקף אבו מאזן את הממשל האמריקני וכינה את חבריו שקרנים. "מה פתאום האמריקנים נזכרו במצב ההומניטרי בעזה? מאין כל הפרויקטים ההומניטרים האלה צצו?", שאל אבו מאזן ואמר כי מדובר במדיניות שמטרתה להציב את עזה במוקד ההסדרה. "אנחנו נמשיך להילחם ב'עסקת המאה' של טראמפ – עד שתיגנז", הוסיף אבו מאזן.

פגישת ראש הממשלה נתניהו ונשיא מצרים א- סיסי בניו יורק (צילום: אבי אוחיון/ לע"מ)
פגישת ראש הממשלה נתניהו ונשיא מצרים א- סיסי בניו יורק (צילום: אבי אוחיון/ לע"מ)

ביום שני האחרון פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בחשאי עם נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס. בחדשות 10 דווח כי הפגישה התקיימה במצרים ב-22 במאי. נתניהו טס לשם עם מספר קטן של יועצים ומאבטחים. הוא שהה שם כמה שעות והשתתף בארוחת שבירת צום הרמאדן. נתניהו שב לישראל בשעת לילה מאוחרת.