דור הקסאמים

רוצים שקט / "המצב בדרום בלתי נסבל": כ-500 מפגינים בצעדת מחאה בת"א

לאחר הפגנה מול הקריה בשבוע שעבר, צעדו תושבים מהדרום ומרחבי הארץ לאורך רחוב אבן גבירול תחת הכותרת 'דור הקסאמים' | תושב שדרות: "אנחנו יודעים דבר אחד פשוט – גם לנו מגיע לחיות ולגדל את ילדינו בלי איום תמידי"

מפגינים בצעדת המחאה בתל אביב (צילום: גילי יערי / פלאש 90).
מפגינים בצעדת המחאה בתל אביב (צילום: גילי יערי / פלאש 90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

כ-500 בני אדם השתתפו בתהלוכת המחאה בקריאה לשקט בדרום. הם הגיעו באוטובוסים משדרות, כפר עזה, יד מרדכי ומשאר ישובי העוטף כדי להעביר מסר חד ופשוט: "רוצים שקט". אחרי 17 שנה של קסאמים ושלושה מבצעים הם דורשים מהממשלה למצוא פיתרון. תחת הכותרת 'דור הקסאמים' התאספו חברי ההתארגנות בכיכר רבין וצעדו לאורך שדרות אבן גבירול, שנחסמו לתנועה יחד עם הרחובות הסמוכים (לרשימת כל החסימות – ראו בהמשך הכתבה).

כששואלים אותם מה הפיתרון הם מסרבים לקחת את תפקיד הממשלה. "אנחנו לא מחזיקים במידע, אין לנו את המומחים אנחנו יודעים דבר אחד פשוט – גם לנו מגיע לחיות ולגדל את ילדינו בלי איום תמידי". כך אומר לי אוהד מדמוני (28) משדרות בעודו מחזיק שלט "דור הקסאם מסרב לגדל דור קסאם נוסף". מדמוני הוא בעלים של מסעדה ופיצרייה נשוי טרי. "אנחנו מתכוונים להביא ילדים בקרוב. אנחנו פונים אל הממשלה שלנו כדי להבין האם נוכל לגדל פה ילדים בבטחה. אחרי שנים שאנחנו סובלים אנחנו לא רוצים להוריש את המציאות הזו גם לילדים שלנו".

מפגינה בצעדת המחאה בתל אביב (צילום: גילי יערי / פלאש 90).
מפגינה בצעדת המחאה בתל אביב (צילום: גילי יערי / פלאש 90).

הפגנת 'דור הקסאמים' בת"א, 18 באוגוסט 2018 (צילום: פייסבוק 'דור הקסאמים')יונתן שמריז (28) מקיבוץ כפר עזה הוא יזם הי טק. "הממשלה חייבת להתעורר. תושבי עוטף עזה הגיעו לפה היום כדי להגיד 'די'. אנחנו דורשים שהממשלה תציב אופק ביטחוני לאזור שלנו. זו לא מחאה פוליטית. הקריאה היא פשוטה מאוד, וקשה למצוא מי שיתווכח איתה. אנחנו רואים שמצטרפים אלינו אנשים מהמרכז ומהצפון. אנשים מבינים את הדרישה הפשוטה הזו ומצטרפים אלינו."

ההפגנה היום ממשיכה את ההפגנה שקיימו תושבי העוטף בשבוע שעבר בסמוך לקריה בתל אביב. המפגינים נראים נחושים להמשיך ולהפגין ולאסוף מאחוריהם קהל גדול במהלך השבועות הבאים. "מדברים עכשיו על הסדרה, אבל לנו אין בינתיים כוונה לעצור עד שנראה שהמציאות בשטח משתנה, שיש שקט ויציבות לאורך זמן" הם אומרים.

בדף הפייסבוק של האירוע נכתב כי "אנחנו דור הקסאמים ויש מטרה אחת ברורה שמניעה אותנו – הדרישה לשוויון בביטחון. אנו שואפים לאחדות בין כל מי שסובל מהבעיה ובין מי שמזדהה ותומך בדרישה שלנו. אנו לא עוסקים במי אחראי למה, מבחינתנו שליחינו בקבינט ובממשלה כולה הם האחראים ועליהם לדאוג לכך שילדינו יגדלו כשאר הילדים במדינה ושנפסיק לחיות תחת חרדה קיומית".

הפגנת 'דור הקסאמים' בת"א, 18 באוגוסט 2018 (צילום: פייסבוק 'דור הקסאמים')
הפגנת 'דור הקסאמים' בת"א, 18 באוגוסט 2018 (צילום: פייסבוק 'דור הקסאמים')

חברי ההתארגנות הוסיפו כי לא מדובר בהתארגנות פוליטית, ואינם דורשים פתרון כזה או אחר למצב, אלא התייחסות של הממשלה לשיפור בטחונם: "המחאה היא א-פוליטית ובגלל זה אנחנו בלתי ניתנים להפרדה. בגלל זה אנחנו כבר מנצחים. יהיו כאלה שינסו לתפוס עלינו טרמפ אבל חשוב שנשאר ביחד ולא ניתן לגורמים שונים להטיל דופי במה שאנחנו מנסים להשיג".

מהמשטרה נמסר כי הרחובות הבאים ייחסמו לתנועה עד השעה 23:00: רחוב אבן גבירול בין שאול המלך לשד' רוקח,  רחוב ארלוזורוב בין שלמה המלך לבלוך, רחוב ז'בוטינסקי בין רחוב רמז ליהושוע בן נון, רחוב פינקס ייחסם מרחוב רמז, שד' נורדאו ייחסמו לתנועה מרחוב יהושוע בן נון.ורחוב יהודה מכבי ייחסם מרחוב דה האז. כמו כן יחסמו לתנועה כל הרחובות החוצים את ציר התהלוכה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!