דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים סוציאליים

לא עובדי קבלן / העובדים הסוציאליים במסגרת סל שיקום בריאות הנפש דורשים תנאים שווים

בהפגנה מול משרד הבריאות בירושלים דרשו העובדים הסוציאליים כי ההסכם מ-2017 ייושם | משרד הבריאות לא עומד בהסכם ותנאי העובדים הסוציאליים במסגרתו מקשים על גיוס עובדים ופוגעים במטופלים ובעובדים

הפגנת העובדים הסוציאליים 16 לספטמבר 2018 (ללא קרדיט)
הפגנת העובדים הסוציאליים 16 לספטמבר 2018 (ללא קרדיט)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

העובדים הסוציאליים הפגינו אתמול (ראשון) מול משרד הבריאות בירושלים, בדרישה ליישום צו ההרחבה לעובדים הסוציאליים במסגרות סל שיקום בבריאות הנפש. ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים: "מערך סל השיקום בבריאות הנפש נמצא לפני קריסה, נוכח אי יישום צו ההרחבה על-ידי משרד הבריאות, המשווה את זכויותיהם של העובדות והעובדים הסוציאליים במערך סל השיקום בבריאות הנפש, לאלה של העובדים במגזר הציבורי. כתוצאה מכך, עובדים סוציאליים רבים נוטשים את מערך השיקום בבריאות הנפש, וישנו קושי בגיוס עובדים סוציאליים אחרים במקומם – דבר העלול לפגוע בכ-23,000 אנשים הצורכים שירותי שיקום מגוונים בבריאות הנפש: הוסטלים, דיורים מוגנים בקהילה, ליווי בתעסוקה, מפעלים מוגנים, ליווי בלימודים, ליווי חברתי ועוד".

הפגנת העובדים הסוציאליים 16 לספטמבר 2018 (ללא קרדיט)
הפגנת העובדים הסוציאליים 16 לספטמבר 2018 (ללא קרדיט)

במרץ 2017 חתם שר האוצר משה כחלון על צו הרחבה שאמור היה להשוות את תנאי העסקתם של העובדים הסוציאליים העובדים בחברות פרטיות ובעמותות המעניקות שירותים בתוקף מכרזים, לתנאיהם של המועסקים בהעסקה ישירה בשירות המדינה. אבל ההסכם איננו מיושם אצל עובדים סוציאליים שעובדים בסל שיקום, תחת אחריותו של משרד הבריאות, מדובר בכ-90% מכלל העובדים המקצועיים בתחום זה.

צו ההרחבה לעובדות ולעובדים הסוציאליים במגזר שירותי הרווחה המופרטים פורסם בעקבות הסכם עובדי הקבלן שחתמה ההסתדרות עם משרד האוצר ביולי 2015, ומטרתו השוואת תנאי השכר והתנאים הסוציאליים של עו"סים בשירותים החברתיים המופרטים, לאלו של העו"סים בשלטון המקומי. הצו חל על כל עובד ועובדת אשר העסקתם נדרשת במסגרת מכרזים של משרדי הממשלה. הכוונה היא לכל מי שממלאים תפקידים אשר תואר בעבודה סוציאלית ורישום בפנקס העובדים הסוציאליים הם בין תנאי הסף עבורם.

הפגנת העובדים הסוציאליים 16 לספטמבר 2018 (ללא קרדיט)
הפגנת העובדים הסוציאליים 16 לספטמבר 2018 (ללא קרדיט)

באיגוד העובדים הסוציאליים טוענים כי בזמן שהעובדים שצו ההרחבה חל עליהם מרוויחים כ-8,000 ש"ח ברוטו בעבור 39 שעות עבודה שבועיות, וזוכים לקרן השתלמות ול-22 ימי חופש – העובדים במיקור החוץ מרוויחים כ-7,200 שקלים ברוטו בעבור 42 שעות שבועיות. על התנאים הסוציאליים הנלווים כלל אין מה לדבר בקרב העו"סים המועסקים בעמותות ובחברות פרטיות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!