דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: האתלט הצרפתי קווין מאייר שקבע שיא עולם מדהים בקרב 10

וגם - שחקני קבוצת "מערך דיור גל - חדרה" שייצגו את ישראל באליפות אירופה בקט-רגל לבעלי מוגבלויות, באו לשאוב השראה מהקבוצה עירונית המצליחה בליגת העל | האוהד הקנייתי ששלף אקדח במהלך משחק הליגה המקומית

קווין מאייר באליפות אירופה בברלין, אוגוסט 2018 (AP Photo/Matthias Schrader)
קווין מאייר באליפות אירופה בברלין, אוגוסט 2018 (AP Photo/Matthias Schrader)
יאיר צוקר
ליאור ברטל
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח עם ציון 10: קווין מאייר

יאיר צוקר

השם קווין מאייר כנראה לא מצלצל לכם מוכר, אבל השבוע הוא נכנס לדפי ההסיטוריה של האתלטיקה לאחר שניפץ את שיא העולם בקרב 10 שהיה שייך לאשטון איטון האמריקאי, כשקבע 9126 בתחרות בטולאנס, בכך הפך מאייר לאתלט הראשון אי פעם לחצות את רף 9100 הנקודות. הצרפתי בן ה-26 הוא אחד מצמרת הספורטאים המובילים בקרב 10, הוא היה אלוף העולם לנוער בשנים 2009-2011. ב-2016 זכה במדליית הכסף באולימפיאדת ריו כשרק איטון הגדול מקדים אותו. ב-2017 הוא כבר זכה בתואר אלוף העולם וב-2018 בזהב אליפות העולם באולם בקרב 7.

בדרכו לשיא המדהים, קבע מאייר – 10.55 שניות בריצת 100 מ', קפץ לרוחק 7.80 מ', הדף כדור ברזל למרחק 16.00 מטר, קבע 2.05 מ' בקפיצה לגובה, 48.42 שניות ב-400 מ', 13.75 שניות ב- 110 מ' משוכות, העיף 50.54 מ' בזריקת דיסקוס, ניתר 5.45 מ' בקפיצה במוט והטיל 71.90 מ' בהטלת כידון. בריצה ל-1,500 מ' מאייר היה צריך לרדת מ-4 דקות ו-49 שניות על מנת לשבור את שיא העולם, הוא עשה את זה בקלות כשעצר את השעונים על 4 דקות 36 שניות ו-11 מאיות.

לאחר שבירת השיא זכה הצרפתי לפרגון מאיטון שצייץ בטוויטר: "אני שמח בשביל קווין ואפילו עוד יותר בשביל העתיד של הקרב 10" ובהמשך צייץ: "הדבר החשוב לי תמיד היה להמשיך לדחוף את הגבול ולעורר השראה באחרים לעשות את אותו הדבר".

מפסיד וזאת לא הפעם הראשונה בקניה: אוהד ששלף אקדח 

ליאור ברטל

התאחדות הכדורגל הקנייתית הכריזה על פתיחת חקירת האירוע הקיצוני שהתרחש בליגה המקומית ביום ראשון. בסיומו של המשחק בין זאו קריצ'ו לבאנדרי פרץ אחד האוהדים עם אקדח למגרש ואיים על שחקני באנדרי לפני שנעצר. המשחק הסתיים בתוצאת תיקו 1:1 במסגרת המחזור ה-29 של הליגה המקומית והשאיר את באנדרי במקום השני בפער גדול מהאלופה גור מאהיה. לא ברור על מה זעם האוהד או איך הוא הצליח להיכנס למגרש הכדורגל עם אקדח ברשותו. בהתאחדות המקומית החליטו לפעול במהירה, כדי לתקן את הנזק העצום שנעשה. זאת הפעם השנייה תוך שנתיים בלבד שאוהד כדורגל שולף אקדח בסיומו של משחק ליגה הקנייתית, הפעם הקודמת התרחשה באפריל 16 במהלך משחק בין אולינזי סטארס מול ליאופרדס.  

מנצחים ומייצגים את הדגל: שחקני "מערך דיור גל – חדרה"

ליאור ברטל

בשבוע הבא בין התאריכים 23-25 בספטמבר תתקיים בהונגריה אליפות אירופה בקטרגל (5 ושוער) לקבוצות בעלי מוגבלות שכלית במסגרת "ספיישל אולימפיקס". הנציגה הישראלית באליפות היא קבוצת "מערך דיור גל – חדרה" אשר ניצחה בטורניר מוקדמות שנערך ברחובות ב-21 לאוגוסט.

"ספיישל אולימפיקס", הוא ארגון בינלאומי שמקדם את העיסוק בספורט של אוכלוסיית אנשים בעלי מוגבלות שכלית. הארגון הוקם בסוף שנות ה-60 בארצות הברית ע"י יוניס קנדי שרייבר, אחותו של הנשיא ג'ון פ. קנדי. כיום חברות בו 172 מדינות, בהן מדינת ישראל, ומאוגדים בו כשני מיליון ושלוש מאות אלף ספורטאים עם פעילות שנתית של כ-100,000 אירועי ספורט ברחבי העולם.

הפועל חדרה אירחה אתמול את קבוצת הכדורגל של "מערך דיור גל חדרה", אשר תייצג את ישראל ואת העיר חדרה בשבוע הבא באליפות…

Posted by ‎הפועל חדרה גבעת אולגה שולם שוורץ‎ on Monday, September 17, 2018

ביום ראשון התארחו שחקני "מערך דיור גל – חדרה"  לאימון מסכם לקראת אליפות אירופה, במתקן האימונים של הפועל חדרה. השחקנים התכנסו בחדר ההלבשה של הפועל חדרה, קיבלו בגדי כדורגל מקצוענים לקראת האליפות ועברו שיחה מקצועית עם מאמן הפועל חדרה ניסו אביטן. לאחר מכן, שחקני הפועל חדרה יחד עם היו"ר אורן גולן קיבלו בברכה את השחקנים בצעיפי הקבוצה ועם לב פתוח ובאהבה רבה. בסיום השיחה והברכות עלו לשחקני שני הקבוצות לאימון משותף יחד עם שחקני ליגת שאותם הם מעריצים. האימון כלל חימום משותף ומשחקון משותף, שהיה חוויה מיוחדת עבור כל המשתתפים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!