דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ג'ודו / אליפות העולם בג'ודו: מקום 5 לטל פליקר, שהפסיד שני קרבות מדליה

פליקר הגיע לחצי הגמר אך הפסיד לסריחאנוב הקזחי, ובקרב על מדליית הארד הובס ע"י זאנטריה האוקראיני | מקום שביעי לגפן פרימו בת ה-18, לאחר הופעה מעודדת מאוד בה גברה על מדליסטית הכסף מריו

טל פליקר זוכה במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו (צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)
טל פליקר זוכה במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו (צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אכזבה לטל פליקר (עד 66 ק"ג) שהיה קרוב ניצחון אחד למדליה באליפות העולם הנערכת בבאקו, אך הפסיד בחצי הגמר  לירלאן סריחאנוב הקזחי ובקרב על הארד לגיאורגי זאנטריה האוקראיני, אותו כבר ניצח במעמד זה באליפות העולם האחרונה. גפן פרימו (עד 52 ק"ג) סיימה את האליפות במקום השביעי, אחרי הפסד בקרב הראשון של בית הניחומים.

טל פליקר – מקום חמישי

פליקר, המדורג ראשון בעולם במשקל עד 66 ק"ג החל את יום הקרבות בקרב קשה מאוד מאוד מול סארדור נורילייב האוזבקי, אבל הצליח לנצח בווזארי בניקוד זהב. בסיבוב הבא ניצח בווזארי את אלוף אירופה, אדריאן גומבוץ' הסלובני, 33 שניות בתוך ניקוד הזהב. באותו הקרב ספג מאמנו אורן סמדג'ה הרחקה לקראת סיום הקרב.

בשמינית הוא פגש את אוסניל סוליס הקובני לקרב נינוח יחסית, בו הוציא מיריבו עונשים וסיים את הקרב בווזארי .ברבע הגמר פליקר פגש את דניאל קארגנין הברזילאי, אלוף העולם לנוער ב-2017. הקרב נמשך לניקוד הזהב והגיע כמעט ל-10 דקות, אבל לבסוף סיים פליקר כשידו על העליונה, והשיג ווזארי שהעלה אותו לחצי הגמר.

בחצי הגמר מול לירלאן סריחאנוב הקזחי ספג הישראלי איפון 1:35 לתוך ניקוד הזהב ושלח את הישראלי לקרב על הארד, שם חיכה לפליקר יריב מוכר, גיאורגי זאנטריה האוקראיני, אותו ניצח פליקר כבר פעמיים כולל בקרב על הארד בשנה שעברה בבודפשט.

פליקר עלה לקרב ונראה כבד ועייף וכבר בהתחלה ספג עונש על פסיביות. בהמשך הצליח האוקראיני לבצע מספר תרגילים, כולל אחד שנתן לו ניקוד של ווזארי, ממנו לא הצליח פליקר לשוב – ובכך הפסיד פליקר את ההזדמנות לשחזר את הישגו מהשנה שעברה.

ברוך שמאילוב, המתחרה גם הוא במשקל עד 66 ק"ג, הודח בסיבוב השלישי, על ידי סריחאנוב באיפון. קודם לכן ניצח שמאילוב את דניאל ז'אן הצרפתי, אחרי שהוציא ממנו שלושה עונשים.

בטורניר הנשים סיימה גפן פרימו, מדליסטית הארד מאליפות אירופה שנערכה בת"א במקום השביעי במשקל עד 52 ק"ג, לאחר שהפסידה בווזארי לברזילאית ג'סיקה פריירה.

למרות זאת, הייתה זו תחרות מצוינת לג'ודוקא בת ה-18, שניצחה בסיבוב השני באיפון על סגנית האלופה האולימפית, אודט ג'ופרידה האיטלקייה. בשלב הבא היא ניצחה בווזארי את אנג'ליקה דלגאדו האמריקנית, ולאחר מכן ספגה הפסד מול הראשונה בעולם, אמנדין בושאר הצרפתייה.

בטינה טמלקובה (17 בעולם), שעלתה ראשונה היום מבין הישראלים למזרן הודחה בווזארי בניקוד זהב ע"י ריקה פופ מהונגריה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!