דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / מבחן ראשון לבית"ר של חוגג: משחק מול סכנין עם קהל

סרטון עם שחקני מחלקת הנוער שמגיעים ממגזרים שונים, חולצות "ואהבת לרעך כמוך" ומפגש עם הנשיא: האם בית"ר ירושלים יוצאת לדרך חדשה? היום לראשונה מזה שנתיים תשחק מול סכנין עם קהלן של שתי הקבוצות

אוהדי בית״ר ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
אוהדי בית״ר ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עם סרטון חדש, מפגש עם נשיא המדינה והטבעת "ואהבת לרעך כמוך" על חולצות השחקנים, מנסה בעליה החדשים של בית"ר ירושלים משה חוגג להוציא את הקבוצה לדרך חדשה ולשנות את הדימוי השלילי שדבק בה. היום יעמוד הניסיון במבחן ראשון במשחק עם קהל מול בני סכנין, לראשונה מזה שנתיים.

תחת השם "יוצאים לדרך חדשה" פורסם אתמול (ראשון) בעמוד הפייסבוק של בית"ר סרטון תדמית חדש , ובו מוצגים 4 שחקנים ממגזרים שונים שמשחקים ביחד בקבוצת נערים א' של מחלקת הנוער של המועדון. הארבע מגיעים מרקעים שונים: בן העם הארמני,ערבי נוצרי, ערבי מוסלמי ויהודי בן העדה האתיופית. ארבעתם מציגים חוויה של קבלת השונה והכרות עם תרבויות ומסורות של עמים ועדות שונות. במהלך הסרטון הגיוון בקבוצת נערים א' שזכתה שנה שעברה בגביע המדינה נראה כדבר חיובי ומציג את החזון העתידי של הבעלים החדש של בית"ר.

ההכנות לקראת שינוי האווירה במשחק היום מול סכנין התחילו כבר ביום חמישי שעבר במפגש חגיגי ביום חמישי שעבר בבית הנשיא. במהלך המפגש מנהלת הליגות, בשיתוף ההנהלות של בית"ר י-ם ובני סכנין, הודיעו על החזרת קהלי החוץ של הקבוצות לקראת המשחק שיתקיים היום.

האירוע התקיים במסגרת מיזם "מגן הכבוד – תקווה ישראלית" שהינו חלק מתכנית הדגל "תקווה ישראלית" אותה מוביל נשיא המדינה, לביסוס השותפות בין המגזרים שמרכיבים את החברה הישראלית. "מגן הכבוד" נולד מתוך רצון לעודד ולתמוך במועדוני הכדורגל לבסס תשתית ארגונית, חינוכית וערכית משמעותית שתסייע לצמצמם פערים, לייצר שיתופי פעולה בין מגזרים שונים ולצמצם את האלימות והגזענות במגרשים.

הנשיא רובי ריבלין "אומרים שהבית נמצא במקום שבו שוכן הלב בשביל אוהדי כדורגל מושבעים, הלב נמצא תמיד עם הקבוצה, ביציע של המשחק. אין מועדון בלי אוהדים, האוהדים והאוהדות הם הרוח של השחקנים. לכן ההחלטה המשותפת שקיבלתם, בית"ר ירושלים ובני-סכנין בשנת 2016, לפיה המשחקים ביניכם יתקיימו ללא הקהל של הקבוצה האורחת, הייתה החלטה בעלת משמעות מרחיקת לכת. נפל דבר בכדורגל הישראלי. זו הייתה החלטה הכרחית לתחושתכם והיא התקבלה מתוך דאגה אמתית לביטחונם של האוהדים ושל השחקנים".

"הפנייה המשותפת שלכם למינהלת הליגות, חוגג ואבו-יונס, במטרה לאפשר לקהלי הקבוצות לשוב למשחקים כקהלים אורחים, הייתה פנייה חשובה מאין כמותה. היא חשובה מפני שהיא מחזירה את הרוח ואת הערכים של המשחק חזרה אל המגרש", הוסיף הנשיא לומר: "אנחנו מברכים על ההחלטה הזאת היום, אבל אנחנו גם זוכרים שעל המגרש המעשים קובעים ולא המילים. ההכרזה היום חשובה- נושבת ממנה רוח של התקדמות, של רצון טוב ושל תקווה. אבל זה לא מספיק. אנחנו, כולנו, מחכים לראות את השינוי בשטח".

משה חוגג אמר במהלך האירוע "אני שמח נרגש ומודה על כך שכבוד הנשיא מצא לנכון ליזום כינוס שמסמל את כל הערכים והשאיפות אליהן אנו מכוונים. המשחק שיתקיים ביום שני יהיה, כך אני מקווה ומאמין, תחילת קיומם של ערכים אלה. ערכים של ספורטיביות, כבוד, שותפות, אהבה משותפת לכדורגל וקבלת האחד את השני. זו התחנה הראשונה במטרה לחולל שינוי חברתי ואני מאוד אופטימי. הניצחון הוא גם על המגרש וגם ביציע. יש לנו קהל נהדר שעד כה ניצח ביציע פעם אחר פעם והניצחון על המגרש יגיע גם הוא".

מדברי יו"ר בני-סכנין מוחמד אבו יונס: "הנצחון חשוב אבל יותר חשוב שהקהל שלנו יבין שזה כדורגל לא מעבר לזה. לא משחק לחיים או למוות, הקהל צריך לבוא וליהנות".

האם גם אוהד בית"ר שותפים לחזון החברתי הנפלא של חוגג? את זה כבר נתחיל לגלות היום בערב בטדי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!