דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אורנה פרץ

הקול מהצפון / אורנה פרץ: "מה כבר אמרתי לנתניהו, שידאג לנו? בגלל זה לדרוס אותי?"

ראיון עם האישה שהתפרצה לדברי ראש הממשלה בקריית שמונה וזכתה לתגובה מבישה - "את לא מעניינת, את משעממת אותנו" | מאז היא חשופה להתנכלויות מצד אחד ולחיבוק דב פוליטי מצד שני | עכשיו תורה לדבר

אורנה פרץ ורה"מ, בנימין נתניהו (תמונה באדיבות המצולמת | Basel Awidat/Flash90)
אורנה פרץ ורה"מ, בנימין נתניהו (תמונה באדיבות המצולמת | Basel Awidat/Flash90)
יניב כרמל
יהל פרג'

התקשרתי לאורנה פרץ, מי שזכתה השבוע לפרסום – אולי רגעי, אולי לא – כמי שהתפרצה לעבר ראש הממשלה נתניהו בעת פתיחת המרכז הרפואי בקרית שמונה, במחאה על השנים שחלפו ללא קיומו של מרכז שכזה בעירה. מצאתי אותה נסערת.

שלום אורנה, מדברים מ'דבר ראשון'.
"אני כבר מפחדת כשמתקשרים אלי" אמרה. "אתה מ"ישראל היום"?"

לא, 'דבר ראשון', אתר החדשות החברתי.
"אה, אוקי. כי אני חשבתי לרגע שזה אתם שהמצאתם את הסיפור הזה ורציתי להגיד לך מאיפה הבאתם את הידיעה הזאתי שאני מקבלת חמש עשרה אלף דולר? אתה יודע מה קרה לי בגלל זה עכשיו בקרית שמונה? בחור צעיר בן 20 תקף אותי", אמרה אורנה וקולה נסדק, קרוב לבכי. "אתם קולטים שבגלל אמירה כזו אז מישהו יכול לפגוע בי?"

"עם כל האהבה שאני מקבלת בשבוע האחרון," אמרה, "מספיק שבנאדם אחד שהוא לא נורמלי וזה יעלה לי בחיים שלי או בחיים של הילדים שלי. מה קרה למדינה הזו?"

אורנה פרץ (תמונה באדיבות המצולמת)
אורנה פרץ (תמונה באדיבות המצולמת)

מכאן אביא את דבריה כפי שאמרה לי אותם, כמעט לגמרי ברצף, כאשר ניכר שהדברים נאמרים מתוך סערת רגשות.

"כולה מה אמרתי כבר לנתניהו, שאני אדם חולה, ושמגיע לי לחיות בכבוד, לקבל את התרופות שלי, ושאני נלחמת על חדר מיון, ושאני בקושי גומרת את החודש כמו שבוע שעבר שלא היה לי איך לנסוע לבילינסון כי לא היה לי כסף? אז על זה צריך לדרוס אותי?"

"לא יודעת מי הלך והמציא שהקרן החדשה שילמו לי בשביל שאני אלך ואתקוף את ביבי נתניהו. ריבונו של עולם אני לא קיבלתי שום דבר, ואני לא עובדת עם שום דבר".

"הפוסטים שעולים עליי, השיימינג שעושים עלי, פוסט אחרי פוסט, 'תתביישי לך', ו'קיבלת כסף', או 'פגעת בביבי נתניהו'. פתחו לי כבר המון פרופילים מזוייפים וקללות נאצה ואתה לא יודע, אתה לא מבין מה עושים לי. אני לא יודעת מה קורה למדינה שלנו. בגלל שמישהו קם ואומר מילה לביבי נתניהו או לראש העיר בקריית שמונה?"

"הבעיה היא לא ביבי נתניהו. הבעיה היא שאני נאבקת כפעילה חברתית נגד הקומבינות והחמולות שיש פה בעיר אני החלטתי שאני פותחת דף פייסבוק ופשוט משקפת את המציאות של קרית שמונה. דף לתושבי קרית שמונה והסביבה בלבד ואנחנו מעלים אם זה מדרכות שבורות, פארקים, גנים וכל מה שקורה פה בקריית שמונה. אז בגלל שאני היום נגד הליכוד בקריית שמונה עושים לי את זה. סליחה, מותר לי!"

"מישהי אצלנו שמקורבת לראש העיר והיא שרופה על ביבי נתניהו ראתה את האמירה שאני מקבלת כסף מהקרן החדשה על מנת לייצר פרובוקציה נגד ביבי נתניהו, אז היא העלתה עליי פוסט. אמרתי לה 'תגידי לי את השתגעת? מה קרה לך? אנחנו כמו משפחה'.

"כולה מה אמרתי כבר לנתניהו, שאני אדם חולה, ושמגיע לי לחיות בכבוד, לקבל את התרופות שלי, ושאני נלחמת על חדר מיון, ושאני בקושי גומרת את החודש כמו שבוע שעבר שלא היה לי איך לנסוע לבילינסון כי לא היה לי כסף? אז על זה צריך לדרוס אותי? מה כבר אני אמרתי? אני אמרתי אדוני ראש הממשלה אם אתה כל כך אוהב את קרית שמונה אז למה סגרתם לנו את המיון? למה אתם לא דואגים לאנשים החולים?"

"אני מקבלת את הקצבת נכות הזו, כמו כולם, תגיד לי אתה איך אפשר לחיות מסכום כזה (קצבת נכות עומדת כיום על 3,272 שקלים לחודש – י.פ). אז אם הייתי מקבלת 15 אלף דולר הייתי גרה בדיור ציבורי? היה לי איחוד תיקים בהוצאה לפועל? הייתי גרה בדירת עמידר? נו באמת"

"מה כבר אמרתי? אני חלילה לא פגעתי בראש הממשלה ולא רצחתי ולא עשיתי שום דבר. ואז הבחור הזה קורא לי שמאלנית תלכי מפה! 'אני כחייל נלחמתי בעזה מול האויבים האלה ואת הולכת ומקבלת כסף מהקרן החדשה על מנת לתקוף את ראש הממשלה שלי!'. ככה הוא אמר ולא נתן לי לדבר. הם ממש הפכו אותי להיות היום אויבת העם והאויבת של קרית שמונה".

"אני לא רוצה לא שמאל ולא ימין ולא מרכז. אני בנאדם. אנחנו בני אדם. ופוליטיקאים שוכחים שמי שבחר בהם זה אנחנו הקטנים השכבות החלשות. ושאנחנו מצפים שהם יהיו שם בשבילנו. ובסופו של דבר אתה לא מוצא שם אף אחד בשבילך".

"אני לא מעוניינת שאף פוליטיקאי יעשה פוליטיקה על חשבון הגב שלי. הם קופצים עכשיו כולם כאילו אין מחר. זה שאבי גבאי התקשר אלי, אז מה? קודם כל אני הייתי בסערת רגשות. ופתאום אני מקבלת טלפון מאבי גבאי. ואני לא הסתכלתי על זה כעל פוליטיקאי. אני לא פוליטיקאית ולא אשת תקשורת ואמרתי לו 'תודה רבה שדיברת איתי מדם ליבך'. אמרתי לו גם 'אדון אבי גבאי הכל טוב ויפה אבל אני לא פוליטיקאית ואני לא מעוניינת להיות'. הייתי יכולה להיות באחת הרשימות בקריית שמונה. אני לא מעוניינת. אני מעוניינת שיכירו אותנו כבני אדם לעזאזל. לעזאזל, אנחנו בני אדם".

"אני לא מזדהה עם אף אחד. ואני לא באתי מהקרן החדשה ואני לא מקבלת כסף מאף אחד. אני הקמתי פה את מאבק הדיור הציבורי ואני לא מקבלת מאף אחד שקל אני עושה הכל מדם ליבי, מהכאב שלי. אני בעצמי גרה 34 שנים בדיור ציבורי עם חובות גדולים בעמידר. ואני נלחמת נגדם שימחקו לי את החוב כי החוב הזה לא רוצה להיגמר".

"והיום אני חולה. יש לי גידול בגזע המוח. אני לא עובדת לצערי הרב מאותו יום שגילו לי את הגידול. כל חיי עבדתי אבל היום אני לא עובדת. אני מקבלת את הקצבת נכות הזו, כמו כולם, תגיד לי אתה איך אפשר לחיות מסכום כזה (קצבת נכות עומדת כיום על 3,272 שקלים לחודש – י.פ). אז אם הייתי מקבלת 15 אלף דולר הייתי גרה בדיור ציבורי? היה לי איחוד תיקים בהוצאה לפועל? הייתי גרה בדירת עמידר? נו באמת".

"אני רוצה להגיד לך שהפוליטיקה שלנו איבדה שפיות. אני נורא אשמח שיבינו אותי כי מנסים להביא את הדברים שלי בכל מיני דרכים שהן לא אני. אמא שלי גם נפטרה ממחלת הסרטן ואני גדלתי בקריית שמונה יתומה. לא עשיתי דבר רע בחיים שלי, עבדתי מאד קשה. אבל אני משתדלת לא להיות מסכנה ולא להראות חולה. לא רוצה! רוצה לחיות!".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!