דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצחי השבוע: קבוצת הנשים של ארסנל מביסות ובני יהודה מחנכים

בני יהודה החליטו לא לשתוק כאשר נוקבו צמיגי מאמן ילדים | דני פרנקו מתחמק מאחריות להפסד של הפועל ת"א לב"ש | מרימת המשקולות הטוניסאית שהפכה לאפריקאית הראשונה שזוכה במדליה באולימפיאדת הנוער | סיכום השבוע

שחקניות ארסנל חוגגות שער (Photo by Charlotte Wilson/Offside/Getty Images IL)
שחקניות ארסנל חוגגות שער (Photo by Charlotte Wilson/Offside/Getty Images IL)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחות ושולטות בלונדון: ארסנל

ליאור ברטל

קבוצת הנשים של צ'לסי היא אלופת אנגליה בשנתיים האחרונות. צ'לסי היא בעלת הגנת ברזל, אחת ההגנות הטובות בעולם. אתמול היא ספגה את הפסדה הראשון בבית לאחר שנתיים. זה לא היה סתם הפסד קטן, זאת הייתה תבוסה לכוח ההתקפי העולה של ארסנל שפירקו את הגנת הברזל עם ניצחון חוץ מדהים 5:0!!! אותה ארסנל שניצחה כבר העונה את ליברפול באותה תוצאה.

ארסנל מובילה את הליגה האנגלית "ספור-ליג" עם 4 ניצחונות בהם כבשה 18 שערים. את הקבוצה מובילה אחת החלוצות הצעירות הטובות בעולם, ויויאן מידימה ההולנדית בת ה-22, עם שישה שערי ליגה עד כה. כולל צמד בניצחון הגדול על צ'לסי ושלושער נגד ליברפול.

מנצחים ודואגים לחינוך: בני יהודה ת"א

יאיר צוקר

בצעד יוצא דופן הודיע השבוע השבוע מועדון בני יהודה ת"א על הפסקת פעילותה של קבוצת ילדים א' של המועדון בשל מקרה אלימות חמור. בהודעה שפרסם המועדון נכתב: "בתחילת השבוע נוקבו גלגלי מכוניתו של מאמן קבוצת ילדים א' של המועדון על ידי אלמוני. בשלב זה נערכים בירורים על מנת לאתר את העבריין, כמובן שתעשה פנייה לגורמי אכיפת החוק לעזרה במידת הצורך. ההחלטה הראשונה והחשובה ביותר שקיבלה הנהלת המועדון היא להקפיא את פעילות הקבוצה, כולל משחק הליגה בשבת הקרובה".

בחלק מהתגובות ברשתות החברתיות הביעו אוהדים והורים תמיכה במהלך ובחלקן היו תגובות זועמות על ענישה קולקטיבית שלא מגיעה לילדים על מקרה שלא קשור אליהם באופן אישי. במועדון הדגישו רק לפני כשבוע יצא מיזם "תנו לגדול בשקט" במחלקת הנוער ואף נשלח סרטון להורים על איך נכון וצריך לעודד את ילדיהם.

למרות שטרם נתפס העבריין ולא ברור אם הדבר נעשה על-ידי אחד ההורים, חשוב שהמועדון שם את המקרה האלים כתמרור אזהרה וראוי שמועדונים נוספים יתייחסו לחינוך הילדים והילדות המשחקים במחלקות הנוער בכובד ראש.

מפסיד על טריק אחד: דני פרנקו

צור רוזנצוויג

שבוע אחרי הניצחון אחרי המשכנע על הפועל אילת במחזור הראשון של ליגת הכדורסל, הגיעה הפועל תל אביב למשחק חוץ מול העולה החדשה, הפועל באר שבע. קבוצה אדומה אכן שלטה לאורך כל המשחק אבל לצערו של המאמן דני פרנקו אלו היו דווקא החבר'ה מהנגב.

פרנקו, שועל קרבות ותיק בליגה, נתפס לא רק ברגע של חוסר אונים על הפרקט כששחקניו נראו כאילו עדיין היו בעצירה בצומת בית קמה אלא גם במשפט שהקבוצה של רמי הדר היא קבוצה של "וואן טריק פוני" שאמר במסיבת העיתונאים בסוף התבוסה 105:73.

פרנקו היקר, אם באמת שיחקת מול קבוצה של תרגיל אחד, מן הראוי היה ליצור תכנית משחק טובה יותר או לפחות לשמור על הצניעות כי התספורת בסוף הייתה על חשבונך. מקווה שהשבוע מול גלבוע גליל התספורת תיראה טוב יותר.

מנצחת ושופטת לשיוויון: גילרה נאזמי

ליאור ברטל

גילרה נאזמי בת ה-34 מאיראן היא שופטת בינלאומית במשחקי האולימפיאדה לנוער בבואנוס ארייס. נאזמי היא אחת משש השופטות בטורניר כדורגל האולמות. השופטות מנהלות במהלך האולימפיאדה במקביל משחקים מטורנירי הנערים והנערות. למרות שבמדינתה אסור לה להגיע לצפות במשחקי הגברים, היא זכתה לכבוד לנהל במהלך טורניר הנערים, את משחק שלב הבתים המכריע בין מצרים לסלובקיה.

נאזמי שיחקה כדורגל מגיל צעיר. בגיל 19 עברה לתחום השיפוט, בעקבות אחיה הגדול, שהיה שופט בליגה הבכירה באיראן. בעקבות הקריירה החדשה החליטה לעבור למשחקי הכדורגל באולמות הפופולרי יותר באיראן. לאחר יכולתה המרשימה במהלך הטורניר, נבחרה לנהל את משחק הגמר של טורניר הנערות בין נבחרות יפן לפורטוגל.

מפסידה ברשמיות: נבחרת גרמניה

יאיר צוקר

מה קורה לנבחרת גרמניה מאז ההפסד לקוריאה הדרומית בשמינית גמר המונדיאל? ה"מאנשאפאט" ממשיכים את מסע התדרדרות שלהם והשבוע רשמו הפסד נוסף 2:1 לאלופת העולם צרפת במסגרת ליגת האומות, אחרי שבשבת האחרונה נכנעה גרמניה 3:0 ליריבתה המושבעת הולנד.

הנבחרת של יוגי לב נותרה ללא ניצחון בארבעה משחקים רשמיים, דבר שלא קרה לה 20 שנה. זהו ההפסד השישי לגרמנים ב-2018 עם מאזן השערים של 17:11. כשהם מקום האחרון בבית, יש סיכוי שאלופת העולם ב-2014 תנשור לדרג ב'.

מנצחת ומרימה את אפיקה: גופרן בלקיר

ליאור ברטל

גופרן בלקיר בת ה-17, זכתה במדליית זהב בהרמת משקולות במשקל עד 58 ק"ג באולימפיאדת הנוער, שמתקיימת בבואנוס איירס ארגנטינה. בלקיר זכתה במדליית הזהב הראשונה באולימפיאדה לזכות יבשת אפריקה וחולמת לזכות גם במדליה באולימפיאדת טוקיו 2020.

מעבר היותה נערה מוסלמית בחברה שלא מעודדת נשים לעסוק בספורט מקצועני, בלקיר מגיעה משכונת ענייה מאוד בתוניסיה ומוכיחה שבעולם הספורט הכל עניין של נחישות והתמדה עד שמצליחים להגשים את החלומות שלך. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!