דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות המקומיות 2018

רשות להנהיג / אחרי לילה דרמטי: משה ליאון נבחר לראשות העיר ירושלים

ב-54 הרשויות המקומיות שהלכו שנית לקלפי עמד שיעור ההצבעה על 43.3% | כרמל שאמה-הכהן גבר על ישראל זינגר ברמת גן, רז קינסטליך ניצח את דב צור בראשל"צ | כל התוצאות

משה ליאון במטה הבחירות שלו, אחרי הניצחון בבחירות על ראשות עיריית ירושלים (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
משה ליאון במטה הבחירות שלו, אחרי הניצחון בבחירות על ראשות עיריית ירושלים (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).

לאחר לילה מתוח בו נספרו כלל הקלפיות הרגילות בבחירות הסיבוב השני לראשות העיר, עולה כי משה ליאון גבר על עופר ברקוביץ' וזכה ב-51.5% מהקולות. התוצאה אינה סופית מכיוון שאינה כוללת את קולות המצביעים במעטפות כפולות – חיילי צה"ל, אסירים, גימלאים ומאושפזים, אך מספר המעטפות הכפולות עומד על כ-3,500, והפער בין המועמדים עומד על 6,528 קולות. התוצאות הראשונות שהגיעו מספירת הקולות בעיר סימנו יתרון לברקוביץ', אך ככל שספירת הקולות התקדמה הפער הצטמצם – והפך להובלה של ליאון.

שתי ערים בהן הובס ראש עיר מכהן הן רמת גן וראשון לציון. ברמת גן גבר כרמל שאמה-הכהן על ראש העיר הנוכחי ישראל זינגר כשזכה ב-55.6% מהקולות. בראשון לציון זכה רז קינסטליך ב-52.7% מהקולות, והביס את ראש העיר המכהן דב צור. לכל הנתונים לפני ספירת מעטפות כפולות – הקישו כאן.

בבת ים גבר צביקה ברוט על יוסף בכר עם 62.5% מהקולות, ובכפר סבא ניצח רפי סער את יוסי סדבון עם 53.2% מהקולות. ברעננה ניצח חיים ברוידא את איתן גינזבורג עם 58.6% מהקולות. באילת ניצח ראש העיר המכהן מאיר יצחק הלוי את דובי כהן עם 54.8% מהקולות. בהוד השרון גבר אמיר כוכבי על יפעת קריב עם 69.4% מהקולות. בראש העין גבר שלום בן משה על רז שגיא עם 52% מהקולות. ברמת השרון, שהלכה לסיבוב שני בגלל 6 קולות שהפרידו בין המועמד המוביל לבין 40% מהקולות, גבר אביחי גרובר על רון גרשון בלקין עם 45.8% מהקולות. באום אל פחם ניצח סמיר מחאמיד את ח'אלד אגבאריה עם 54.2% מהקולות. בפרדס חנה כרכור ניצחה הגר פרי יגור את אלדדבר כוכבא עם 53.7% מהקולות. בצפת ניצח שוקי אוחנה את נחמן גלבך עם 61.4% מהקולות. בקרית שמונה הביס אביחי שטרן את ראש העיר המכהן נסים מלכה עם 63.1% מהקולות.

שיעור ההצבעה בבחירות עמד על כ-41%. בחירות הסיבוב השני נערכו ב-54 רשויות מקומיות, לאחר שאף מתמודד/ת לראש הרשות לא זכה במעל 40% מקולות הבוחרים בסיבוב הראשון לפני שבועיים. מדובר בשיעור הצבעה נמוך משמעותית ביחס לסיבוב הראשון, שבו הצביעו כ-60%. אחת הסיבות לפער היא הסיבוב השני בעיר ירושלים, שהיא העיר הגדולה בישראל אך מאופיינת בשיעור הצבעה נמוך בבחירות המקומיות, עקב אי-השתתפות של מרבית תושבי מזרח העיר בהן.

הקלפיות נפתחו בשעה 13:00 בצהריים ונסגרו ב-22:00, להוציא יישובים קטנים בהם הסתיימה ההצבעה ב-20:00. בנוסף התקיימה הצבעה בבסיסי צה"ל, בבתי סוהר, בתי חולים ובתי אבות כפי שהתקיימה בסיבוב הראשון, באמצעות מעטפות כפולות.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

לאחר ספירת 15% מהקולות עופר ברקוביץ' מוביל במירוץ על ירושלים

שיעור ההצבעה הסופי בירושלים: 31.5%

רבע שעה לסגירת הקלפיות - שיעור ההצבעה: 38.5%

שעה לסגירת הקלפיות - 24% הצבעה בירושלים. שיעור ההצבעה הכללי - 32.6%

גם בטירת כרמל: טענה להודעות מזויפות בשם ש"ס

בטירת כרמל הופצו הודעות טקסט לתושבים הקוראות להם להצביע למועמד כפיר עובדיה כדי "לחזק את סיעת ש"ס". ממטהו של עובדיה נמסר שמדובר בהודעות מזויפות שמטרתן ליצור הפחדה, בדומה להודעות שהופצו מוקדם יותר ברמת גן. "כמה עליבות צריך ראש עיר מכהן מזה 25 שנים כדי להתחזות למישהו אחר ולשלוח הודעות בשמו?", אמר עובדיה.

דיר אל אסד: קטטה מחוץ לקלפי, אבנים הושלכו לעבר שוטרים

לפני זמן קצר מחוץ לקלפי בכפר דיר אל אסד התפתחה קטטה בין מספר תושבים. מהמשטרה נמסר כי לעבר שוטרים שפעלו במקום הושלכו אבנים. ללא נפגעים או נזק. בשלב זה ההצבעה נמשכת. הרקע לארוע טרם ברור.

שעתיים לסגירת הקלפיות: 28.4% הצבעה

שלוש שעות לסגירת הקלפיות: 22.5% הצבעה, בירושלים - 16.7%

נכון לשעה 18:45 עמד שיעור ההצבעה בבחירות הסיבוב השני על 22.5% – כך נמסר ממרכז השליטה הארצי של הבחירות שמפעיל משרד הפנים.

לפי ההודעה, הרשות שמובילה את שיעורי ההצבעה היא כעביה-טבאש-חג'אג'רה שבגליל, בה הצביעו עד כה 73% מבעלי זכות הבחירה. לאחריה המועצה המקומית שעב שבגליל, (55.8%).

שיעור ההצבעה בירושלים עומד על 16.7%, ובראשון לציון – 12.8%.

רמת גן: ש"ס התנערה מהודעות SMS שהבטיחו כי שאמה-הכהן יסגור עסקים בשבת

במטה הבחירות של כרמל שאמה הכהן, המתמודד לראשות העיר רמת גן, הגישו היום (שלישי) תלונה למשטרה בעקבות הפצת הודעות SMS שקריות לתושבי העיר. בהודעות, המתחזות להודעות מטעם מפלגת ש"ס, נכתב כי שאמה-הכהן התחייב לסגור עסקים בשבת. "בהוראת הרבנים הקדושים, יצאו כל תושבי העיר רמת גן לפעול לבחירתו של כרמל שאמה", נכתב בהודעה, "שאמה התחייב וחתם שיסכור בשבת את החנויות בעיר רמת גן וישמור על קדושת השבת. כרמל שאמה התחייב למבני חינוך למוסדות שלנו".

מלשכתו של יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, נמסר בתגובה להודעות שנשלחו היום ברמת גן: ״האסמסים המפוברקים שנשלחו כביכול מטעם השר דרעי היום ברמת גן, שקריים לחלוטין ונועדו אך ורק לפגוע בכרמל שאמה הכהן. תוכן האסמס שקרי, מוציא דיבה ואנו נבחן משפטית כיצד לפעול נגד השולחים. השר דרעי מעולם לא ביקש לסגור את רמת גן וכרמל שאמה לא התחייב על כלום בתמורה״.

הודעות SMS שהופצו ברמת גן. לטענת מפלגת ש"ס, ההודעות זויפו

כפ"ס: תלונה במשטרה על העלמת פתקי הצבעה

המועמד לראשות העיר כפר סבא יוסי סדבון הגיש תלונה במשטרה על גניבת פתקי הצבעה מקלפיות בעיר. לטענת המטה, מאות פתקי הצבעה נעלמו ונוצר חוסר בקלפיות רבות בעיר.

יהוד מונוסון: דוחות חנייה מזויפים

הבוקר (ג' 13/11/18) הופתעו עשרות תושבי העיר יהוד-מונוסון לגלות על רכביהם דו"חות חניה מזויפים שהודבקו על שמשות הרכבים במהלך שעות הבוקר המוקדמות. במהלך הבוקר הגיעו תושבים מבולבלים למשרדי העירייה בטענה שחנו ע"פ חוק וקיבלו בכל זאת דו"ח. עם היוודע חלוקת הדו"חות המזויפים הגישה העירייה תלונה למשטרת ישראל בגין חשד להונאה ציבורית ולזיוף מסמכים של הרשות המקומית.

דו"ח חנייה מזויף ביהוד מונוסון, 13 בנובמבר 2018

מנכ"לית העירייה שירה דקל-כץ, שהגישה הבוקר כאמור את התלונה לתחנת משטרת מסובים ציינה עם הגשת התלונה כי: "אנו מתנגדים לכל ניסיון להונאה של ציבור התושבים ביהוד-מונוסון. אין ספק כי מדובר בהטעיה מכוונת של תושבים שלא ביצעו שום עבירה שהיא, דבר שעלול לפגוע באמון התושב כלפי המערכת הציבורית. צר לנו כי יום חגה של הדמוקרטיה העירונית הוכתם ונוצל לרעה, תוך פגיעה בתושבי העיר. אנו סומכים על משטרת ישראל שתבצע עבודתה נאמנה".

שיעור ההצבעה נכון ל-15:00: 7.24%

כשעתיים מפתיחת הקלפיות, עומד שיעור ההצבעה בסיבוב השני בבחירות המקומיות על 7.24% – כך נמסר מחדר המצב במשרד הפנים.

ניתן להתעדכן בשיעורי ההצבעה באתר ייעודי שהקים משרד הפנים.

בלילה שבין שני לשלישי החליט שר הפנים אריה דרעי לדחות את הבחירות במועצה האזורית חוף אשקלון עקב ירי הרקטות בדרום. ההחלטה התקבלה בעקבות המלצת אלוף פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי, בתום הערכת מצב שנערכה במהלך הלילה. "ביטחון התושבים הוא החשוב ביותר. לא ניתן לקיים בחירות כשהתושבים לא יכולים לעזוב את אזור המתחמים המוגנים, המקלטים והממ״דים. הבחירות ידחו לימים שקטים יותר״, אמר דרעי. את מועד הבחירות במועצה תקבע ועדת הפנים של הכנסת.

הערים הגדולות בהן התקיים סיבוב שני הן ירושלים וראשון לציון. בירושלים התמודדו עופר ברקוביץ' ומשה ליאון. בראשון לציון התמודדו רז קינסטליך ודב צור. מספר בעלי זכות ההצבעה בסיבוב השני עמד על 1,934,501 תושבים, שהצביעו ב2,944 קלפיות (נתונים אלו כוללים גם את מ.א. חוף אשקלון שבה בוטלו הבחירות). מבין הרשויות בהן נערך סיבוב שני, 19 הן עיריות, 29 הן מועצות מקומיות ו-7 מועצות אזוריות. מבין המתמודדים שעלו לסיבוב השני, 26 הם ראשי עיר מכהנים. בין המתמודדות – 7 נשים, אחת מהן ראשת עיר מכהנת (ליאת שוחט ביהוד).

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן אמר כי "הסיבוב השני אומנם מצומצם יותר, אך הדרמה בשיאה, ואנו צופים לאחוזי הצבעה גבוהים גם בסיבוב הנוכחי. עובדי המשרד השלימו את כל ההכנות במטרה לבצע בחירות חוקיות הוגנות ותקינות כמו בסיבוב הראשון"

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!