דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט וחברה / לברון ג'יימס: "אנשים פשוט יורים ולא בהכרח יש להם בעיה עם מישהו"

שחקני לוס אנג'לס לייקרס ואטלנטה הוקס עלו לחימום המשחק ביניהן עם חולצה ועליה המילה “ENOUGH" במחאה על הטבח בו נרצחו 12 צעירים בקליפורניה | כוכב הלייקרס לברון ג'יימס ניחם את המשפחות ושלח מסר נגד החזקת הנשק בארה"ב

לברון ג'יימס עם חולצה במחאה על הטבח בקליפורניה (AP Photo/Marcio Jose Sanchez)
לברון ג'יימס עם חולצה במחאה על הטבח בקליפורניה (AP Photo/Marcio Jose Sanchez)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקני קבוצות לוס אנג'לס לייקרס ואטלנטה הוקס עלו ביום שני בערב, לחימום לפני המשחק ביניהן עם חולצות שחורות עליהן כיתוב של המילה: “ENOUGH" (מספיק). בחלק האחורי של החולצה היו כתובים שמותיהם של 12 הנרצחים בטבח הנורא שהתרחש בשבוע שעבר במהלך מסיבת סטודנטים במועדון "בורדרליין בר אנד גריל" בעיר ת'אוזנד אוקס, פרבר בצפון-מערב לוס אנג'לס, קליפורניה.

לפי סקירה של עיתון US TODAY, הטבח בקליפורניה היה המקרה ה-307 של ירי המוני בארה"ב מאז תחילת 2018, כאשר במהלך אותם אירועים נהרגו מספר בלתי נתפס של 327 בני אדם ועוד 1,250 נפצעו. הסיבה לכמות מקרי הירי ההמוניים בארה"ב היא החוקים המקלים, המאפשרים לאזרחי המדינה לקנות בקלות ובלי השגחה נשק.

הארגון שמגן על הזכות לשאת נשק בארה"ב, הוא ארגון ה-'NRA' איגוד הרובאים הלאומי. הארגון נוסד בארצות הברית בשנת 1871, תומך ומעודד החזקת נשק אישי ומתנגד נחרצות לחוקי פיקוח על נשיאת נשק. מפלגת הרפובליקנים של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בוחרת לשמר את המצב הקיים, למרות המחיר הגדול בנפש.

גם במקרה הזה, כוכב הכדורסל לברון ג'יימס בחר להתייצב מול המצלמות ולהיות אחד מהקולות החשובים המייצגים נושאים חברתיים בארה"ב. גם הפעם ג'יימס ניצל את הבמה התקשורתית לה הוא זוכה כאחד משחקני הכדורסל הגדולים בהיסטוריה וניחם את המשפחות האבלות לאחר הניצחון של קבוצתו לוס אנג'לס לייקרס: "זה אותו הדבר שעבר בראש של כולם לא עוד פעם. וואו, מה לעזאזל. זה הכל קשור למצב שיש לנו בארה"ב. אנשים יכולים לקנות כלי נשק ויכולים לעשות איתם דברים שגורמים לאנשים חפים מפשע לאבד את חייהם".

"כאשר הייתי צעיר יותר, לא היינו צריכים לדאוג יותר מדי בקשר לאלימות באמצעות נשק. אם היתה לך בעיה עם מישהו, היית פותר אותה בעזרת אגרופים וממשיך הלאה. עכשיו אנשים פשוט יורים ולא בהכרח יש להם בעיה עם מישהו, יש להם פשוט בעיה עם עצמם או בעיה עם הסיטואציה בה הם נמצאים. אלו הם ימים קשים לכולם, בייחוד בשביל ההורים. איך אני יכול בכלל להרגיש בנוח לשלוח את הילדים שלי לבית ספר, לכנסיה, לקולנוע או לקניון?".

לברון ג'יימס במדי לוס אנג'לס לייקרס. (AP Photo/Gregory Bull)
לברון ג'יימס במדי לוס אנג'לס לייקרס. (AP Photo/Gregory Bull)

ג'יימס התייחס גם לחולצות ההזדהות אותן לבשו שחקני שתי הקבוצות: "זאת היתה דרך עבורנו להיות קרובים לסיטואציה, לא להיות רחוקים מאירוע שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה להיות חלק ממנו אף פעם או אפילו לשמוע על זה. אנחנו פה בשביל המשפחות".

קומישינר ליגת ה-NBA אדם סילבר הוא תומך נלהב בבחירה של השחקנים לבטא את תפיסותיהם החברתיות על המתרחש במדינה. בניגוד להתנגדות הנחרצת של בעלי ליגת הפוטבול ה-NFL לתת מקום לביטוי לשחקני הליגה על נושאים חברתיים. בליגת ה-NBA מעודדים סילבר ובעלי הקבוצות את השחקנים הפופולריים לנצל את הבמה לה הם זוכים כשחקני כדורסל ולנסות להוביל לשינוי חברתי שיהפוך את החברה למקום טוב וסבלני יותר לחיות בו.

סילבר עדכן שהאקט של לבישת החולצות המיוחדות לפני המשחק, עבר את אישור הוועדה מיוחדת של ה-NBA. ל-ESPN אמר בערב יום ראשון: "אני תומך ברצון של השחקנים שלנו להשמיע את קולם. הם לא רק שחקני כדורסל, אלא גם אזרחים עם תחושות חזקות לגבי מה שמתרחש בחברה".

בחירותיהם של דמויות משפיעות בליגה כמו אדם סילבר, לברון ג'יימס, סטף קארי והמאמנים גרג פופוביץ' וסטיב קר, הופכים את ליגת ה-NBA לקול חזק במיוחד כנגד העוולות המשתוללות בארה"ב, קול שאוהדי כדורסל רבים ברחבי ארה"ב והעולם מקשיבים לו ומושפעים ממנו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!