דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועובדה

עבודה שווה / לראשונה: ההסתדרות תערוך הבוקר (ב') כנס תעסוקה לאנשים עם מוגבלות

ביריד צפויים להשתתף למעלה מ-2,300 אנשים עם מוגבלות, נציגי עמותות ומשרדי ממשלה ולמעלה ממאה מהמעסיקים הגדולים במשק שיציעו למשתתפים משרות | היריד כולו צפוי להיות מונגש

עובד בכיסא גלגלים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
עובד בכיסא גלגלים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות תערוך היום (שני) לראשונה יריד תעסוקה ענק לאנשים עם מוגבלות בשיתוף משרדי ממשלה, עמותות ולמעלה ממאה המעסיקים הגדולים במשק. מעל 2,300 אנשים עם מוגבלויות המחפשים עבודה כבר אישרו את הגעתם לאירוע, ולמעלה מ-800 קובצי קורות חיים כבר הועברו למעסיקים שונים.

היריד כולו שיערך תחת הכותרת 'עובדים יחד' צפוי להיות מונגש. הוא נערך כחלק מהפעילות שמוביל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן למען הכללת אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה שבראשן הובלת צו ההרחבה מספטמבר 2014 המחייב כל חברה המעסיקה למעלה ממאה עובדים להעסיק לפחות 3% עובדים עם מוגבלויות. בתכנון היריד הושם דגש רב והוקדשה תשומת לב מיוחדת למגוון המשרות שיוצעו בו תוך הקפדה על משרות איכותיות, כדוגמת משרות תכנות, הנדסה, אדמיניסטרציה, שיווק, מכירות, Back Office, מערכות מידע ועוד.

לו"ז הכנס
לו"ז הכנס

לצד כ-100 דוכנים של מעסיקים מהמגזר הפרטי, הציבורי, הממשלתי וחברות השמה אשר יציעו משרות לבאי היריד, יוצבו בו גם דוכנים של משרדי ממשלה ועמותות בהם יינתן מידע אודות זכויות העסקה וכן יוקמו עמדות הדרכה לרישום למאגרי מועמדים למכרזים של נציבות שירות המדינה. במהלך היריד יתקיימו הרצאות קצרות שונות בסגנון TED שיופנו הן למעסיקים והן לעובדים. ההרצאות יעסקו בין היתר בפרקטיקות של העסקת עובדים עם מוגבלות; סיפורי הצלחה של אנשים עם מוגבלות שנקלטו במקומות עבודה; הדרכות לכתיבת קורות חיים, מעבר ראיונות בהצלחה וחיפוש עבודה ברשת, ועוד.

כחלק מהעלאת המודעות ליריד הפיקה ההסתדרות סרטון המופץ בימים אלה ברשתות החברתיות, בו אנשים עם מוגבלות משתפים מניסיונם האישי וחושפים בפני המצלמה "תירוצים" שקיבלו ממעסיקים שדחו אותם בקבלה לעבודה.

בין המעסיקים הממשלתיים והציבוריים שכבר אישרו את השתתפותם ביריד ויציעו בו משרות: משרד ראש הממשלה בתל-אביב; משרדי החינוך, המשפטים, התקשורת, הכלכלה, העלייה והקליטה, הפנים, הביטחון והגנת הסביבה, רשות האכיפה והגבייה, רשות המסים, בנק ישראל, נציבות שירות המדינה, מכון וולקני, כפר שאול (המרכז הירושלמי לבריאות הנפש), בתי החולים: רמב"ם, פלימן בחיפה, אסף הרופא, איכילוב ובית החולים הגריאטרי דורות בנתניה. נמל חיפה, רכבת ישראל, שירותי בריאות כללית, תעשייה אווירית, חברת החשמל, רשות הטבע והגנים, עיריית תל-אביב, המוסד לביטוח לאומי, פורטל "עבודה נגישה", מיזם "עסק שווה", "מרכזי תמיכה למעסיקים" וכמובן ההסתדרות הכללית החדשה עצמה.

לצד זאת, יכלול היריד גם שורה ארוכה של מעסיקים פרטיים ביניהם הבנקים: לאומי, הפועלים, מזרחי-טפחות, דיסקונט ויהב; חברות האשראי לאומי קארד ו-ויזה כאל; טבע, אלעד טכנולוגיות, מיטב דש, חברות הביטוח: כלל ביטוח, מגדל, מנורה-מבטחים, והפניקס; חברות הסלולר והתקשורת: פרטנר, פלאפון, סלקום, בזק ובזק בינלאומי; יינות ביתן, יוניליוור, אסם, החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה), תנובה, שטראוס, כיל, מלונות: דן, הילטון, רימונים, פתאל, ישרוטל, דיוויד אינטרקונטיננטל וקראון פלאזה; וחברות ההשמה ORS, דנאל ותגבור.

מנתונים שפורסמו לרגל היום הבין-לאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות עולה כי בעוד שבשנת 2012 דיווחו 56% מהאנשים עם מוגבלות חמורה בגילאי 25-54 שהם מועסקים, בשנת 2015 דיווחו רק 50% בלבד שהם מועסקים. בין היתר כתוצאה מהדרתם משוק התעסוקה, שיעור המעידים על תחושת בדידות בקרב אנשים עם מוגבלות גבוה באופן משמעותי מזה שבאוכלוסיה הכללית.

על פי נתוני הלמ"ס, 41% מהמועסקים עם מוגבלות חמורה משתכרים עד 5,000 שקלים בחודש, לעומת 22% משאר המועסקים. 62% מהמועסקים עם מוגבלות חמורה מתקשים לכסות את ההוצאות החודשיות, לעומת 37% בקרב השאר. 57% מהמועסקים עם מוגבלות חמורה אינם מרוצים מהכנסתם מעבודה, לעומת 40% בקרב שאר המועסקים.

מטעם ההסתדרות אחראים על הפקת היריד הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בלשכת יו"ר ההסתדרות גיא שמחי ויו"ר האגף לפריפריה סמי שושן. עוד שותפים בארגונו נשיאות הארגונים העסקיים; התאחדות המלונות; משרד העבודה והרווחה; המוסד לביטוח לאומי; משרד הבריאות; נציבות שירות המדינה; נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות; משרד הביטחון ואגף שיקום נכים; משרד החינוך; עיריית תל-אביב-יפו; פורום פת (פורום הארגונים לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות בישראל) ומרכז הירידים Expo תל-אביב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!