דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

סוף למשבר? / כיבו את האש: רשות הכיבוי וההצלה ולוחמי האש הגיעו להסכם הבנות

ההסכם תקף לשלושה חודשים ובמהלכו יכנסו הצדדים למו"מ על הסכם קיבוצי כולל | יחסי העבודה ברשות התדרדרו לאורך החודשים האחרונים | כספי הרווחה של העובדים יוחזרו תוך 10 ימים ויבוטלו צעדים שננקטו נגד עובדים כחלק מסכסוך העבודה

מעמד החתימה על מסמך ההבנות. (צילום: דוברות ההסתדרות)
מעמד החתימה על מסמך ההבנות. (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נחתם מסמך הבנות ברשות בכבאות הארצית, זאת לאחר מאבק ארוך וקשה בין נציב הכבאות לארגון העובדים ובתיווך יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד. ההסכם יהיה תקף לשלושה חודשים וסוכם בו שהכבאים ישובו באופן מיידי לביצוע הכשרות והשתלמויות לרבות השתתפות הכבאים היום בתרגילי השטח שתוכננו במסגרת התרגיל הלאומי ״מגן האש״. עוד סיכמו הצדדים כי אם תשלום כספי הרווחה שנמנעו מהעובדים יעשה בתוך עד עשרה ימים, שלאחריו יופסקו כלל הצעדים הארגוניים, רשות הכבאות תחזור לשגרה מלאה והצדדים יכנסו יחד למשא ומתן על הסכם קיבוצי כולל חדש עם משרד האוצר.

כ 150 כבאים הפגינו מול ביתו של הנציב, דדי שימחי, בישוב גדרה (קרדיט: ועד עובדי הכבאות)
כ 150 כבאים הפגינו מול ביתו של הנציב, דדי שימחי, בישוב גדרה (קרדיט: ועד עובדי הכבאות)

"ההסכם שנחתם הלילה חשוב לכשירות ולמוכנות של מערך הכבאות וההצלה ולהצלת חיים" מסר השר לביטחון פנים גלעד ארדן שגם הוא היה שותף לתיווך בין הצדדים. "עשיתי מאמצים רבים וקיימתי פגישות רבות וניסיונות גישור על מנת לפתור את סכסוך העבודה, שבמהלכן הגיעו הצדדים להסדרים בנושאים שונים. אני מקווה שבחתימה על מזכר ההבנות הלילה, הסכסוך בא אל סופו לטובת אזרחי ישראל. אני מברך את הנהלת הרשות הארצית לכבאות ולהצלה, את העובדים, ההסתדרות ואת מנכ"ל המשרד על גילוי האחריות לפתרון הנושאים השנויים במחלוקת ועל שיתוף הפעולה".

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד מסר: "אני מברך על הבגרות שגילו הצדדים במהלך הלילה מתוך מטרה להחזיר לשגרה את פעילות מערך הכבאות וההצלה החשוב כל כך למדינת ישראל. אני סמוך ובטוח שהצדדים ישכילו לנהל מעתה את יחסי העבודה בשיתוף פעולה וכבוד הדדי".

"כארגון עובדים, עמדנו לכל אורך הדרך על מספר עקרונות במסגרת הסכם הבנות עם המשרד לביטחון פנים שאותו אנו מבקשים ליישם במערך הכבאות" מסר אבי אנקורי, יו"ר ארגון הכבאים. "הוסכם בין הצדדים כי כספי הרווחה שנשללו מהעובדים במשך חודשים ארוכים יוחזרו להם, כמו גם יופשרו כספים של הנציבות לקיום הפעילות השוטפת של ארגון הכבאים אותם עיכבה הנציבות זמן רב. בנוסף יימחקו תלונות סרק שהוגשו נגד כבאים על ידי הנהלת הנציבות לנציבות שרות המדינה או מכתבים שהוכנסו לתיקיהם האישיים לצד החזרות כספים לכבאים שנפגעו בשכרם כתוצאה מסכסוך העבודה. ההישג הגדול והמשמעותי ביותר הוא בהסכמה בין הצדדים על פתיחת מו״מ להסכם קיבוצי חדש במערך הכבאות. אנו מודים ליו״ר הסתדרות המעו״ף, ארנון בר דוד, וליו״ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על התמיכה והגיבוי לכל המהלכים עד לחתימת מסמך העקרונות הלילה. ״אנו מברכים על התערבותו של מנכ״ל המשרד לביטחון פנים (ניצב בדימוס) משה צ׳יקו אדרי לקידום החתימה על מסמך ההבנות וסיום סכסוך העבודה במערך הכבאות. אנו תקווה כי כל הצדדים יפעלו ליישום הסכם ההבנות שהושג ושאזרחי ישראל יקבלו שירותי כבאות מתקדמים ואיכותיים למען השמירה על ביטחונם ובטיחותם". ההסכם הסדיר גם את הרכב ועדת המכרזים וכן ענייון הסדרת סמכויות קצין הרפואה של מערך הכבאות וההצלה.

הצעדים הארגוניים החלו לאחר שרשות הכבאות הפרה לכאורה את ההסכמים הקיבוציים במערך ופגעה במענקי החג שהוסדרו בהם. לאורך המאבק ניסתה נציבות הכבאות לפנות מספר פעמים לבתי הדין לעבודה במטרה לכפות על עובדיה צווי מניעה לצעדיהם הארגוניים, אולם בתי הדין לעבודה קבעו פעם אחר פעם כי לכבאים עומדת זכות השביתה וכי צעדיהם הארגוניים מידתיים, ואינם מסכנים חיי אדם. השר לביטחון פנים התערב במשבר, רק לאחר שבית הדין הארצי לעבודה קרא לו לעשות כן, ובתי הדין ציינו כי יחסי העבודה במערך הכבאות נמצאים 'בשפל המדרגה'.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!