דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצחים מפסידים

ספורט / מפסידה: אלי קרפנטר האוסטרלית שהבקיעה שער אבל ויתרה על הספורטיביות

הניצחון של נבחרת האחריות החברתית של הכדורגל הישראלי עם מאור בוזגלו, אשרת עיני, אמיה טגה, אחמד עבאד ועוד | וגם הנס של זמיר

אלי קרפנטר. ארכיון (Photo by Action Foto Sport/NurPhoto via Getty Images)
אלי קרפנטר. ארכיון (Photo by Action Foto Sport/NurPhoto via Getty Images)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחים:  נבחרת אחריות חברתית – ליאור

השבוע נערך ערב חגיגי בנתניה, בו הוצגה בשנה השנייה ברציפות נבחרת לאחריות חברתית בישראל. מדובר במודל חדשני שנולד בארץ, והוא הראשון מסוגו בעולם הכדורגל. לפי המודל שחקנים ושחקניות מהליגות הבכירות בישראל מרכיבים את הנבחרת הלאומית-חברתית, ביוזמת תכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים". הנבחרת מורכבת משמונה שחקנים וארבע שחקניות, שיפעלו יחד כפורום שמעודד שחקני כדורגל לגלות אחריות חברתית, לקדם הידברות, לקדם ערכי שוויון, מיגור הגזענות והאלימות, קידום חברה משותפת ודו קיום.

בין השחקנים שהרכיבו את הנבחרת השנה: אחמד עאבד (הפועל תל אביב), אשרת עיני (אס"א תל אביב), שרן ייני (מכבי תל אביב), מאור בוזגלו (בית"ר ירושלים), דיא סבע (הפועל באר שבע), דני עמוס (מכבי נתניה), גל אראל (הפועל חיפה), מהראן ראדי (בני סכנין), שלומי אזולאי (מכבי חיפה), דניאל סופר (מכבי כישרונות חדרה), סמיר עבד אל חי (מועדון ספורט טירה), נורה אבו שנאב (מכבי חולון), שי שדה (אס"א תל אביב) וזיו כבדה (צפרירים חולון) ואמייה טגה.

מנצח: נס זמיר – צור

נערי פלא בכדורגל הישראלי בעבר ובהווה לא חסרים ולא חסרו לנו אף פעם, אחד מהם הוא נס זמיר. שחקן הכדורגל בן ה-28 התחיל כיהלום שצריך לעבור ליטוש אי שם באקדמיות הנוער בספרד, אך משהו בקצב השתנה, ולאחר דשדוש בשנתיים האחרונות בליגה הלאומית חזר השנה אל קדמת הבמה וכמו שמעיד חודש דצמבר שאנו נמצאים בשיאו, החלוץ רעב לשערים.

זמיר, עם שלושה שערים בשני המשחקים האחרונים, צמד מול באר שבע ב4-4 המרתק, ושער אחד בניצחון על הפועל רעננה השבוע, מתייצב כבאנקר של שרון מימר בכל משחק, בדרך לכבוש לא רק את השער אלא גם את לבבות האוהדים האדומים שחורים.

אם ימשיך בכושר הנפלא שלו, בתקווה שזה לא רק הבלחה של נס חנוכה, המילה פלייאוף עליון תראה מציאותית יותר ויותר, לאחר הפתיחה החלשה של המועדון החיפאי.

מפסידה: אלי קרפנטר – צור

במהלך משחק שהתקיים השבוע בליגה האוסטרלית, יצאה ג'ייד וואימן, שוערת 'ווסטרן סידני' להרחיק כדור מחוץ לרחבת ה-16, אך לרוע מזלה בעת הבעיטה נפצעה ונפלה אל הדשא.

אלי קרפנטר בת ה-18 ושחקנית העתיד של היבשת, המשחקת בקבוצה היריבה 'קנברה יונייטד' הייתה זו שקיבלה את הכדור, והחליטה לנצל את השער החשוף כדי לבעוט מרחוק ולהבקיע, במקום להוציא את הכדור מחוץ לתחומי המגרש.

קרפנטר לא התנצלה לרגע על המעשה שהוביל את קבוצתה ליתרון 1-0, לא בחגיגות מיד אחריו ולא בימים הבאים. לדעתי היא נהגה בחוסר ספורטיביות מבאס, שגורם לי לקוות שדור העתיד לא ילמד ממנה על איך ראוי להתנהג בסיטואציות כאלה.

הקארמה כנראה הלכה עם הצדק, כי המשחק עצמו הסתיים בתוצאה 2-2 ווסטרן סידני השיגה נקודה ראשונה העונה דווקא מול קארפנטר וקבוצתה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!