דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מצטרף למפלגתו של בני גנץ

ניסנקורן, שלפי הערכות קודמות אמור היה לחבור למפלגתו של כחלון, צפוי לעזוב את הארגון רק אם יתמנה לשר: "מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי. הבחירות ב-2019 הן גורליות, ואני לא יכול לעמוד מנגד" | גנץ: "ניסנקורן נכס אמיתי בדרך לנצחון"

יו״ר מפלגת חוסן לישראל בני גנץ ויו״ר ההסתדרות היוצא, אבי ניסנקורן (צילום: ישראל הדרי)
יו״ר מפלגת חוסן לישראל בני גנץ ויו״ר ההסתדרות היוצא, אבי ניסנקורן (צילום: ישראל הדרי)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

מפלגת חוסן לישראל בראשות בני גנץ הודיעה אמש (שבת) על הצטרפותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ל"צמרת הרשימה" לקראת הבחירות לכנסת. ניסנקורן מסר במקביל כי הוא עוזב את ההסתדרות לצורך הריצה לכנסת "בלב כבד, תוך שמירה על המשכיות הדרך החברתית ששמנו בראש סדר העדיפויות בגוף חשוב זה".

ניסנקורן הוא חבר מפלגת העבודה, ובשנים האחרונות היה בקשרים קרובים מאוד עם שר האוצר משה כחלון, מה שגרר הערכות על מעבר אפשרי שלו למפלגת כולנו. ניסנקורן לא מתכוון להתפטר כעת מההסתדרות, והוא צפוי לעשות זאת רק אם יתמנה לשר.

גנץ מסר הערב כי ניסנקורן "הוא נכס אמיתי בדרך לניצחון ב-9 באפריל, והוא מנהיג חברתי חשוב. הצטרפותו היא נדבך מרכזי בהפיכת המפלגה למי שמייצגת את מעמד הביניים המתמודד עם יוקר מחיה טורפני, תורי ענק במערכת הבריאות וכישלון מהדהד ביכולת להשיג קורת גג". על פי הערכות, ניסנקורן נתפס כנכס גם בגלל מנגנון ההסתדרות שיכול לסייע לחוסן לישראל בבחירות.

שתי דמויות מפתח בחיבור בין גנץ וניסנקורן הם רונן צור, יועצו של ניסנקורן מזה שנים, ואיתי בן חורין, יועץ התקשורת שניהל את המירוץ של ניסנקורן על ראשות ההסתדרות מול שלי יחימוביץ' באמצע 2017. השניים הם כיום מנהלי הקמפיין של חוסן לישראל.

ניסנקורן מסר הערב כי עזיבתו הצפויה את הההסתדרות היא למרות אהבתו לעשייה ול"כמעט מיליון העובדים אשר שירתי בנאמנות כמעט כל חיי הבוגרים. אך מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי. הבחירות ב-2019 הן גורליות, ואני לא יכול לעמוד מנגד. בני גנץ צריך להיות ראש ממשלת ישראל, והוא יהיה ראש ממשלה מצוין – ישים את הביטחון בראש, ויוביל למנהיגות אחרת אשר תחבר בין הישראלים. אמשיך להוביל קו חברתי נחוש שבראשו המאבק לצמצום פערים אותו הובלתי בהסתדרות ואפעל למען מטרת חיי ביתר שאת, מתוך ממשלת ישראל".

רק ביום חמישי האחרון הודיעה חוסן לישראל על שורה של אישים שיתמודדו גם הם בבחירות במסגרת המפלגה: הפעיל החברתי גדי יברקן ממפלגת תל"ם בראשות משה יעלון; סגן ראש עיריית תל אביב לשעבר אסף זמיר; משה מטלון (תל"ם), איתן גינזבורג, לשעבר ראש עיריית רעננה; אלון שוסטר, לשעבר ראש המועצה האזורית שער הנגב; מנכ"לית משרד החינוך לשעבר; ועו"ד עומר ינקלביץ', פעילה חברתית חרדית.

שבוע קודם לכך הודיעה חוסן לישראל על מספר מועמדים נוספים ברשימה, שחלקם היו ידועים עוד קודם לכן: צבי האוזר ויועז הנדל מתל"ם, מגישת החדשות לשעבר מיקי חיימוביץ', איש החינוך חילי טרופר, ראש מועצת ירוחם לשעבר מיכאל ביטון, הפעילה מירב כהן וראשת רשות החשמל לשכעבר אורית פרקש-הכהן, שהתבלטה כמתנגדת למונופול הגז הטבעי, ונושאת גם כיום את דגל המאבק במונופולים. אג'נדה זאת מתאימה לגנץ, שאמר בנאום הפוליטי הראשון שלו: "יידעו מעתה ראשי המונופולים מונעי התחרות – זמנכם עבר. חגיגת יוקר המחיה נגמרה".

גם הערב הדגיש גנץ את הסוגיות החברתיות, ואמר כי "יחד עם ניסנקורן, אשר הצליח במאבק להעלאת שכר המינימום ופעל להעלאה משמעותית בשכר הממוצע במשק, תוביל חוסן לישראל-תל"ם את המלחמה ביוקר המחיה שהפך בלתי נסבל ובהגדלת ההכנסה הפנויה למיליוני משפחות מעמד הביניים. חוסן לישראל-תל"ם תקדם מדיניות של כלכלה חופשית עם דאגה לחלש, וצמצום הפערים החברתיים, ואבי יעמוד בחזית העשייה.

"חוסן לישראל-תל"ם רואה שליחות בהגנה על העובדים השכירים ממעמד הביניים ומהמעמד הסוציו-אקונומי הנמוך, שאינה באה בשום צורה על חשבונם של אחרים. מעמד הביניים, אשר מרגיש שהממשלה לא רואה אותו, יכול להיות בטוח שהמנהיגים החברתיים של חוסן לישראל ישימו אותו בראש סדר העדיפויות. אנו נראה לציבור שאפשר לקיים בישראל משק הוגן ומכבד המאזן בין העובדים בסקטורים השונים וברמות ההכנסה השונות, תוך הגנה על מעמד הביניים שנשכח ונעזב תחת הממשלה הנוכחית… נוביל מהפכה במערכת הבריאות שנזנחה, אשר תשים סוף להפקרת אלפי משפחות בפריפריה ללא מענה רפואי הולם בתורים בלתי נגמרים"

גילוי נאות: ההסתדרות היא הבעלים של "דבר ראשון"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!