דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / עודה: "אם יהיה שוויון בין הגושים נמתין שגנץ ולפיד יגיעו אלינו"

יו"ר רשימת חד"ש-תע"ל,אמר את הדברים בכנס "בוחרים צעירים" באוניברסיטת תל אביב | אבי גבאי: " ארץ ישראל הובטחה לנו, אך קיבלנו אותה עם 4.5 מיליון פלסטינים, וצריך לקבל ההחלטות כך שבסוף תהיה כאן מדינה עם רוב יהודי"

ח"כ איימן עודה (צילום: דוברות חד"ש)
ח"כ איימן עודה (צילום: דוברות חד"ש)

"במידה ויהיה שוויון בין הגושים אנו נשב בנצרת ונמתין שגנץ ולפיד יגיעו אלינו. הם צריכים להזיע קצת" כך אמר היום (ראשון) יו"ר רשימת חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, במסגרת הכנס "בוחרים צעירים" של "המרכז להעצמת האזרח" בשיתוף משרד החינוך. עוד דיברו בכנס, בין היתר, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יו"ר העבודה אבי גבאי. גם שר האוצר משה כחלון, שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר גשר אורלי לוי וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', צפויים לדבר במהלך הכנס.

"במידה ויהיה שוויון בין הגושים אנו נשב בנצרת ונמתין שגנץ ולפיד יגיעו אלינו. הם צריכים להזיע קצת" אמר עודה, "הם צריכים לומר לנו מה עמדותיהם לגבי הסוגיה הפלסטינית, לגבי חוק הלאום, בנוגע להריסות בתי מחבלים, תכנית למיגור אלימות באוכלוסייה הערבית ועוד. לאחר מכן אנו נשב עם עצמנו ונחליט בכובד ראש". עודה הוסיף כי "מבחינת נתניהו זוהי אסטרטגיה פוליטית לעשות דה-לגיטימציה לערבים, וגם גנץ ולפיד יורים לעצמם ברגל בנושא זה".

לדבריו, "אני מרגיש את ההזדמנות להחלפת השלטון, ולכן אנחנו נדאג שאחוזי ההצבעה שלנו יהיו גבוהים כדי שנוכל להחליף את ממשלת הימין. אנחנו מיעוט שמעוניין בהחלפת השלטון. האמת, שאין ספק שלנו יותר אינטרס מקבוצת הרוב להפיל את ממשלת הימין ולכן אין לי ספק שאנחנו ננהר בכמויות באוטובוסים כדי להחליף את ממשלת הימין. לא אקבל את המשוואה בין אנשים שרוצים שישראל תהיה מדינת כל אזרחיה לבין אנשים עם אג'נדה גזענית. אנחנו לא באנו למדינה. מדינת ישראל באה אלינו, אני בן המקום הזה".

יו"ר העבודה אבי גבאי התייחס לאפשרות לכונן הסכם עם הפלסטינים. גבאי אמר בין היתר כי "חבל על הכסף לבנות בהתנחלויות מבודדות. הכפרים מסביב לירושלים הם לא ירושלים. אנחנו מבזבזים כספים שאפשר להשקיע בחינוך. אי אפשר לומר 'נחכה שיהיה לנו עם מי לדבר ואז נעשה משהו'. צריך לפעול עצמאית בהתאם לאינטרסים שלנו. ארץ ישראל הובטחה לנו, אך קיבלנו אותה עם 4.5 מיליון פלסטינים, וצריך לקבל ההחלטות כך שבסוף תהיה כאן מדינה עם רוב יהודי". גבאי המשיך והצהיר על תמיכתו בלגליזציה של סמים קלים והבטיח כי העבודה תפעל לטובת החלת תואר ראשון חינם למי שעשה צבא או שירות לאומי.

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, התייחס בין היתר להצהרות של מפלגת כחול-לבן לפיהן יסכימו לשבת עם הליכוד אך לא עם נתניהו ואמר כי "נו, גם אני אשמח לשבת עם יועז הנדל ולא עם אחרים. לא הצלחתי להבין את המכנה המשותף של האנשים האלה. אנשים שהיו חברים במרצ שנים לצד אנשים שהיו בנוער התחייה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!