דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / קארין סנדל: "רוצות תרבות ספורט בה לנשים יש חלק משמעותי בכדורגל"

הדברים נאמרו בפאנל מיוחד שנערך למען קידום נשים בכדורגל, מול נערות יהודיות וערביות, בהשתתפות יו"ר ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל החדשה ודמויות בולטות בכדורגל הנשים

שרון פרי, מרים אבו-גאנם, ספאא נאבלסי, קארין סנדל, שרון זאבי, אשרת עיני וגיא עזורי בפאנל נשים וכדורגל (צילום: יוסי זליגר)
שרון פרי, מרים אבו-גאנם, ספאא נאבלסי, קארין סנדל, שרון זאבי, אשרת עיני וגיא עזורי בפאנל נשים וכדורגל (צילום: יוסי זליגר)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

במסגרת אירועי החודש לקידום נשים בכדורגל שנערך ביום שני, התקיים פאנל נשים מיוחד בנושא "נשים וכדורגל" מול יותר מ-130 בנות יהודיות וערביות מקבוצות כדורגל עראבה, ראשל"צ, בקעה אל גרבייה, ערער, טייבה ונתניה. הפאנל הוא אירוע רשמי של אופ"א, בארגונם של התכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים" מבית הקרן החדשה לישראל בשיתוף ההתאחדות לכדורגל וארגון השחקנים.

ברחבי העולם כדורגל הנשים מתחיל לקבל יותר תשומת לב וחשיפה תקשורתית רחבה יותר. רק בחודש האחרון החליטו בקולומביה להמשיך לפתח את ליגת הנשים המקצוענית ובארגנטינה החליטו לפני מספר ימים להפוך את ליגת הנשים המקומית מחובבנית למקצוענית. בישראל אנחנו עוד רחוקים מהפיכת כדורגל הנשים למקצועני, אך קיומו של הפאנל הרשמי של התאחדות הכדורגל, הפיכתה של שחקנית הכדורגל אשרת עיני לשדרית ופרשנית כדורגל בכירה בטלוויזיה הישראלית ומעל הכל בחירתה של קפטנית נבחרת הנשים קארין סנדל ליו"ר איגוד השחקנים והשחקניות, מראים שלמרות שהדרך עוד ארוכה, גם ישראל מתחילה לצעוד בכיוון הנכון.

הפאנל נערך בהשתתפות נציגת הנבחרת לאחריות חברתית, אשרת עיני, יו"ר ארגון השחקנים והשחקנית קארין סנדל, מרים אבו-גאנם שנבחרה על ידי ארגון 'FARE' לאחת מ-20 השחקנים והשחקניות ששינו את הכדורגל האירופי ב-20 השנים האחרונות ספאא נאבלסי מאמנת ורכזת כדורגל נשים עראבה, מאמן נבחרת הנוער גיא עזורי, אחראית אגף הנשים של ההתאחדות לכדורגל שרון זאבי ומגישת הטלוויזיה שרון פרי הנחתה את הפאנל.

אשרת עיני, שחקנית אס"א תל אביב ונציגת 'הנבחרת לאחריות חברתית' אמרה: "משחק כדורגל זה משחק כדורגל, וזה לא משנה איזה מגדר משחק אותו. היום אני רואה שלא לוקחים אף אחת בגלל שהיא אישה. קארין נבחרה פה אחד להיות יו"ר ארגון שחקנים כי היא הכי מתאימה לתפקיד. גם אני כשהייתי ילדה ולא היה לי קבוצה להתאמן בה שיחקתי בשכונה עם בנים. מגיל צעיר החלטתי שמה שאומרים עלי ומעירים לי לא אומר עלי שום דבר, בטח לא דעות שליליות. היום ברשתות חברתיות הכל מקבל הקצנה וכל אחד רוצה להביע את דעתו בצורה קיצונית ופוגענית. צריך לאטום את האוזניים ולהמשיך לשחק".

אשרת עיני (צילום: יוסי זליגר)
אשרת עיני (צילום: יוסי זליגר)

קארין סנדל, יו"ר ארגון השחקנים פתחה את האירוע ואמרה: "הכדורגל מאפשר לראות את הפסיפס האנושי המדהים שיש לנו בחברה. אתן תהיו המודלים של החברות שלכן בכיתה כדי להעביר את המסר שכדורגל זה לכולן, גם לבנות. אנחנו רוצות תרבות ספורט בה לנשים יש חלק משמעותי בענף הכדורגל".

מרים אבו גאנם, השוערת הבדואית הראשונה סיפרה על הקשיים שהתמודדה כשחקנית פורצת דרך: "אני גרה בחברה שמרנית שכל הזמן מעמיד אותי בשני כובעים אבל על המגרש לא מעניין אותי שום דבר חוץ מלשחק ולנצח. חשוב תמיד להתייחס בכבוד לחברה ולהבין את הרגישויות של החברה. אני שומרת מסורת, שומרת דת והוכחתי שאפשר לשלב אימון. תמיד יהיה מי שיבקר ויעיר. אסור להקשיב תקשיבו להם. צאו, שחקו, תהנו. אני היום מנהלת מחלקת ספורט עם 700 מתאמנים שמחצית מהן הן נשים, אף אחד לא יעצור אתכן".

יו"ר ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל קארין סנדל (צילום: יוסי זליגר)
יו"ר ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל קארין סנדל (צילום: יוסי זליגר)

גיא עזורי, מאמן נבחרת הנשים והנוער: "אימון נבחרת הנשים הפך אותי למאמן טוב יותר. אין הבדל בין בן ובת שמשחקים כדורגל, מתאמנים אותו דבר, מתכוננים אותו דבר ועולים למגרש במטרה לשחק ולנצח".

חברות הפאנל התייחסו גם לחשיפה התקשורתית שמקבל ענף כדורגל הנשים. קארין סנדל אמרה: אני חושבת שהנראות של הענף כמעט ולא קיימת. בפעמים המועטות שאנחנו מגיעות לאולפן זה נותן חשיפה מעטה אבל הענף לא מקבל מספיק במה כדי לאפשר לקהל להתחבר, לשחקניות לחלום ולקבל השראה לקחת חלק מהמשחק. אני חושבת שזה בשני מישורים של הגדלת נראות בתקשורת והדבר השני זה לייצר כאן ליגה של בוגרת שילדות יכולו לשחק בה יום אחד, שיהיה קהל, שידורים בטלוויזיה וליצר אופק שהחלומות יכולות להתגשם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!