דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

גאווה ישראלית / משלחת ישראל ל"ספיישל אולימפיקס" חוזרת לארץ עם לא פחות מ-22 מדליות

אירוע הספורט המיועד לספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית נערך באבו-דאבי עם 7,500 משתתפים מ-192 | שחקנית הבאולינג פלא עבודי זכתה ב-3 מדליות (2 כסף ו-1 ארד) והעניקה לנו ראיון בלעדי

המשלחת הישראלית לתחרות (צילום: ספיישל אולימפיקס).
המשלחת הישראלית לתחרות (צילום: ספיישל אולימפיקס).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בתום שבוע עמוס תחרויות ומדליות ב"ספיישל אולימפיקס" באבו דאבי ודובאי, ישובו 25 ספורטאי המשלחת הישראלית לארץ ובידם 22 מדליות מתוכן ארבע מדליות זהב, שש מדליות כסף ו-12 מדליות ארד. בין הספורטאים נמצאת גם שחקנית הבאולינג המצטיינת, פלא עבודי שזכתה במהלך התחרות ב-3 מדליות אולימפיות: 2 מכסף ואחת מארד.

בשבוע שעבר יצאה המשלחת, תחת אבטחה כבדה, ל"ספיישל אולימפיקס", אירוע הספורט המיועד לספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, שנערכה באבו דאבי. ספורטאי הנבחרת התחרו בארבעה ענפי ספורט בהם ג'ודו, כדורסל, שחייה ובאולינג. למשחקים האולימפיים הגיעו 7,500 ספורטאים מ-192 מדינות ברחבי העולם ביניהן גם ירדן, מצרים, סוריה, לבנון ולוב.

פלא עבודי בת ה-25 הביאה המון כבוד למדינת ישראל כשהצליחה לזכות במהלך אולימפיאדת הספיישל אולימפיקס שנערכה באבו דאבי ב-3 מדליות אולימפיות. כבר ביום השני של התחרויות, לאחר תחרות צמודה מול היריבים מאוסטרליה, איחוד האמירויות וברמודה ושקלול התוצאות, התבשרה עבודי כי הגיעה למקום השני וקטפה את מדליית הכסף. בהמשך התחרויות קטפה גם את מדליית הארד הקבוצתית ומדליית הכסף הזוגית עם רונה גיל. במהלך אחת התחרויות, פוליטיקה של המזרח התיכון הגיעה, למרבה הצער, גם לתחרויות ה"ספיישל אולימפיקס" כשיריבות מסוריה ולבנון החליטו לפרוש מהתחרות בשל סירובן להתחרות מול עבודי.

עבודי הצטרפה לארגון "ספיישל אולימפיקס" לפני 8 שנים כשהחליטה להצטרף לקבוצת רקפת, קבוצה שהוקמה על-ידי אחת האמהות וכמה ספורטאים ובעקבות הצטרפותה לקבוצה, עבודי החלה להירשם לתחרויות. שנה לאחר מכן בחרה להתחיל להתנסות בספורט תחרותי ומאז הספיקה לייצג את ישראל במשחקי החורף ובאולימפיאדה ולקטוף בשתי התחרויות בסך הכל 5 מדליות מרשימות.

היה לי כבוד לעצמי ולכולם להביא את המדליה לישראל

פלא עבודי מתגוררת ברמת גן, סיימה שנתיים של שירות לאומי בחווה החקלאית בפ״ת ובחיל המודיעין ומשתתפת במירוצים גם במסגרת ׳איתן – כל אחד יכול׳. עבודי זכתה בשתי מדליות כסף באולימפיאדת החורף של הספיישל אולימפיקס, וקיבלה את פרס מצטיין הספורט הישראלי לשנת 2017. לאחר זכייתה במדליה הראשונה שלה בתחרות היחידים אמרה: "איזה כיף להביא מדליה לישראל ולזכות בפעם הראשונה באולימפיאדה. אני מתרגשת ושמחה על ההישג". במהלך התחרות התראיינה ל'דבר ראשון' וסיפרה על החוויה המיוחדת ועל הזכות לייצג את ישראל באולימפיאדת "ספיישל אולימפיקס".

פלא עבודי (צילום: ספיישל אולימפיקס).
פלא עבודי (צילום: ספיישל אולימפיקס).

מה את אוהבת בתחרויות הספורט שאת משתתפת בהן?
אני מאוד אוהבת לשחק באולינג, את המשחק, האווירה ואת זה שקיבלתי מדליה, זה ממש עושה לי טוב.

מה העיסוק בספורט העניק לך?
הרבה שמחה וכיף.

מה הרגשת כשעלית על הפודיום לאחר שזכית במדליית הכסף בבאולינג?
התרגשתי מאוד, אני מאוד מאוד שמחה על המדליה, הרגשתי המון אהבה מכולם.

מה היית רוצה להגיד לישראלים?
אני רוצה להגיד שהיה לי כבוד לעצמי ולכולם להביא את המדליה לישראל.

מה ההבדל בינך לבין ספורטאית שלא מתמודדת עם המוגבלות שלך?
אני זכיתי בזכות עצמי, זכיתי להשתתף בתחרות באבו דאבי וכדאי לכל אחד להתמודד.

מה השאיפות שלך להמשך הקריירה הספורטיבית שלך?
אני אוהבת מאוד לרוץ והייתי רוצה לעשות את זה יותר, מאוד הייתי רוצה להשיג עוד מדליה בעתיד ולהצליח בספורט כי זה נותן לי תחושה טובה.

מחר ינחתו עבודי וחבריה במשלחת הישראלית עם שלל המדליות שזכו בהן וברשתות חברתיות התארגנו קבוצות ספונטניות שהחליטו להגיע ולערוך קבלת פנים חגיגית למשלחת עם שובה לארץ. הג'ודוקא פיטר פלצ'יק ויעל ארד יגיעו אף הם וישתתפו בקבלת הפנים המיוחדת לכבוד הספורטאים ויעניקו להם כבוד על ההישגים באופן אישי.

שרון בלנגה לוי, מנכ"לית "ספיישל אולימפיקס ישראל": "הלב מתפוצץ מגאווה. הספורטאים שלנו נתנו פייט בכל תחרות וחזרו עם הישגים יוצאי דופן. גם כשהיינו במדינה ערבית, מנותקים כמעט לגמרי, הרגשנו את החיבוק והאהבה של עם ישראל וזה מרגש ומחמם את הלב. אנחנו ננוח קצת ומייד נתחיל להתאמן לקראת אולימפיאדת ברלין שתתקיים בעוד ארבע שנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!