דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מוקדמות יורו 2020 / פשוט תענוג: נבחרת ישראל ניצחה את אוסטריה 2:4, שלושער לזהבי

משחק מעולה של נבחרת ישראל בניצוחו של המאמן האוסטרי הרצוג מסתיים עם ניצחון מתוק משערים של ערן זהבי (34, 45 ,55) דאבור בדקה ה-66 | לאחר התיקו מול סלובניה ישראל כבר עם 4 נקודות במוקדמות יורו 2020

נבחרת ישראל מול נבחרת אוסטריה במוקדמות היורו. 24 במרץ 2019 (Photo by TF-Images/Getty Images)
נבחרת ישראל מול נבחרת אוסטריה במוקדמות היורו. 24 במרץ 2019 (Photo by TF-Images/Getty Images)
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל ממשיכה בקמפיין היורו 2020 במטרה להעפיל לטורניר גדול. כאשר טעם ההחמצה מהתיקו הביתי עם סלובינה מאחוריה והזיכרון המתוק מה-0:5 באצטדיון רמת גן לפני עשרים שנה עדיין לא נשכח, הנבחרת של אנדי הרצוג קיוותה לשפר עמדות דווקא מול הנבחרת אותה הצעיד בשנות ה-90. שינוי אחד בהרכב ישראל מהמשחק בחמישי, כאשר אוראל דגני עלה במקומו של טאלב טוואטחה הפצוע.

הרכב נבחרת ישראל: אריאל הרוש, אלי דסה, אוראל דגני, שרן ייני, לואי טאהא, עומרי בן הרוש, דור פרץ, ביברס נאתכו, בירם כיאל, ערן זהבי ומונס דאבור. 

הרכב נבחרת אוסטריה: היינץ לינדנר, אלכסנדר דרגוביץ’, מרטין הינטרגר, אנדראס אולמר, מקסימיליאן וובר, שאבר שלאגר, יוליאן באומגרטלינגר, ולנטינו לזארו, מרסל סביצר, פיטר זולי ומרקו ארנאוטוביץ’.

מהלך המשחק

מחצית ראשונה בחיפה, הקהל רעב להצלחות, ויש תחובה באוויר שהיום אפשר לעשות את זה, הפתיחה הייתה מהוססת מצד הנבחרת בכחול לבן והאוסטרים היו הראשונים לעלות על לוח התוצאות שכבר בדקה ה-8 מבלי להתאמץ מדי התוצאה הייתה 1:0 לאורחים, מחוסר ערנות בהגנה שפשוט אפשרה ליוליאן באומגרטלינגר לחתוך כלפי מרכז הרחבה למסור לארנטוביץ' שחקנה של ווסטהאם שנשאר לו רק לשאול את הרוש לאן, דממה ביציע.

נבחרת ישראל מול נבחרת אוסטריה במוקדמות היורו. 24 במרץ 2019 (Photo by TF-Images/Getty Images)
נבחרת ישראל מול נבחרת אוסטריה במוקדמות היורו. 24 במרץ 2019 (Photo by TF-Images/Getty Images)

אך התקווה עוד לא אבדה, החל מהדקה ה-25, טאהא העיז יותר ועלה להתקפה, זהבי תקשר יותר עם חבריו להרכב, ונאתכו הוריד את האגו והתנצל על טעות שעשה. המחלה הכי נוראית שלנו נראית ומתרפה, נבחרת ישראל מנצלת מצבים! בדקה ה-34 התקפה תקועה של ישראל מקבלת חיים שנאתכו מצא את דסה פנוי באגף ימין והוא כמו אומן בסטודיו מגביהה ישירות לראש של זהבי שעם שני בלמים עליו נוגח בצורה מושלמת למסגרת של לינדנר והשווה את התוצאה 1:1!

בדקה ה-41 הרוש עם עצירה מדהימה אחרי הכנסת כדור של אולמר מצד שמאל לארנאוטוביץ' שהפעם שם ידיים על הראש מאכזבה לא עברה דקה ושוב הרוש מציל את הנבחרת המקומית לאחר הדיפה לקרן אחרי נגיחה של דראגוביץ'. ישראל נבהלה אבל רק לכמה דקות שבדקה ה-43 פריצה באגף שמאל של בן הרוש נעצרת ומזכה בבעיטה חופשית אותה נאתכו לאחר תרגיל מתואם מראש מניח את הכדור על הראש של מספר 7 בכחול זהבי 2 אוסטריה 1.

המחצית השנייה

המחצית נפתחה כמו הראשונה עם בעיטה חופשית של לאזארו שפוגשת את הראש של דראגנוביץ' אך במזל הכדור נעצר בגוף של טאהא. בדקה ה-55 התקפה רגועה של הנבחרת המקומית מסתיימת בגול השלישי עם בעיטה מדוייקת של זהבי לצד שמאל מ-18 מטר לאחר בישול שני חד ומדוייק של דסה. הקהל בטירוף האוסטרים בהלם, רבותיי ההיסטוריה נכתבת מחדש, 1:3 לישראל.

משהו בפאזל שהרצוג בנה בחודשים הראשונים מתחבר בצורה מופתית, דגני מבין מה תפקידו, הרוש מרוויח ביושר את מקומו בהרכב והנבחרת בועטת ותוקפת מהצד, מהמרכז. זה משתלם שוב בדקה ה-66 שטאהא עם כדור מושלם לערן זהבי שהפעם על תקן המבשל לדאבור שבועט תחילה מתוך הרחבה לידיים של השוער אבל את הריבאונד הוא לא מרשה לעצמו פספס, 1:4 שגם המאסטרו של זלצבורג משתתף בחגיגות

האוסטרים יושבים על ההגנה הישראלית מה שמניב בדקה ה-75 את הגול השני של ארנאטוביץ' מריבאונד לבעיטה שפגעה במשקוף. החשש מקאמבק קיים, הרצוג מכניס את כהן, חבשי ואת חמד כדי לרענן את ההרכב, הדקות האחרונות מתאפיינות בניסיונות עקרים של האוסטרים, 16 אלף האוהדים והאוהדות ביציעים מעודדים כאילו אנחנו בסוף שנות ה-90, הרצוג מתהלך כמנצח על מקהלה. גבירותיי ורבותיי, ניצחון כחול לבן, תשואות של הקהל על כל מסירה מעגל שמחה עם שריקת הסיום 2:4 לישראל של אנדי הרצוג.

המאמן אנדי הרצוג בסיום המשחק: "נשארנו במשחק הודות לתצוגה של הרוש בשער במחצית הראשונה, שיש לך התקפה עם שחקנים כמו דאבור וזהבי אין ספק שאפשר להיות רגוע, שמחתי לראות אותנו חוזרים מפיגור שוב,זה חשוב למוראל של כולם".

רבותיי, היסטריה!

Posted by ‎ההתאחדות לכדורגל בישראל – The Israel Football Association‎ on Sunday, March 24, 2019

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!