דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / נבחרת ישראל הפסידה 3:1 לצ'לסי, אלפים הגיעו למשחק

מעל 8,500 צופים וצופות הגיעו לאצטדיון "המושבה" בפ"ת, לצפות בקבוצת הפאר האנגלית צ'לסי במשחק הידידות מול נבחרת ישראל | למרות משחק לחימה, הנבחרת הפסידה 3:1 (ורד כהן, 64) | ב-29.8 תארח ישראל את נבחרת איטליה

נבחרת הנשים בכדורגל מול צ'לסי (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת הנשים בכדורגל מול צ'לסי (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

תרבות כדורגל הנשים בישראל רשמה יום היסטורי ושיא חדש של קהל שייזכר לעוד שנים ארוכות. אמש (שלישי) באצטדיון "המושבה" בפתח תקווה, מעל 8,500 נשים, גברים וילדים ניצלו את סוף חופשת הקיץ, את ההופעה של סטטיק ובן אל והכניסה החופשית והגיעו לצפות בנבחרת הנשים של ישראל במשחק ראווה מול קבוצת הפאר האנגלית צ'לסי, במסגרת הכנותיה למשחקי מוקדמות אליפות אירופה 2021 מול איטליה ב-29.8 ודנמרק סגנית אלופת אירופה ב-3.9, שייערכו באצטדיון רמת גן.

שיא קהל במשחק נשים (מעל 8,500) משחק כדורגל נבחרת ישראל נשים מול צ'לסי. אצטדיון המושבה פ"ת. 20 באוגוסט 2019. (צילום: מושיק אושרי)
שיא קהל במשחק נשים (מעל 8,500) משחק כדורגל נבחרת ישראל נשים מול צ'לסי. אצטדיון המושבה פ"ת. 20 באוגוסט 2019. (צילום: מושיק אושרי)

עוד לפני שריקת הפתיחה התקיים הפנינג ססגוני לאוהדים הרבים ולילדים, שהצליח להכניס את הקהל לאווירת עידוד כחול-לבן. בין הדוכנים היה אפשר למצוא גם את שחקניות נבחרת הנערות של ישראל (עד גיל 17) שנתנו להמוני הילדים להרגיש חלק מנבחרת ישראל.

שלוש מהשחקניות הצעירות: נוי בן גל (אס"א ת"א), שני סירוטה (הפועל רעננה) והילי שלום (הפועל קטמון) סיפרו על החוויה שהייתה להן לפגוש את שחקניות צ'לסי באימון הפתוח שהתקיים ביום ראשון בשפיים. "זאת הייתה חוויה מיוחדת להיפגש עם קבוצה ברמות הגבוהות ולקוות שבעוד כמה שנים אולי נשחק ברמות האלה". אמרו השחקניות והוסיפו: "אנחנו מקוות שהמשחק הזה ייתן פרסום לכדורגל הנשים בארץ, להראות שגם כדורגל הנשים חשוב ויש לנו את אותה התשוקה למשחק כמו לגברים. הניצחון היום זה לא מה שמשנה, הקידום של נבחרת הנשים זה העיקר, אבל אנחנו בטוחות שהשחקניות יתנו פה פייט".

שחקניות נבחרת הנערות (עד 17). נבחרת ישראל נשים מול צ'לסי. 20 באוגוסט 2019. (צילום: יאיר צוקר)
שחקניות נבחרת הנערות (עד 17). נבחרת ישראל נשים מול צ'לסי. 20 באוגוסט 2019. (צילום: יאיר צוקר)

לא רק אוהדים של נבחרת ישראל הגיעו לאצטדיון "המושבה", גם אוהדות ואוהדים של צ'לסי ואפילו של קבוצת הנשים של המועדון. אחת כזאת היא הדס זילברשטיין, בת 21 מהוד השרון: "עבורי זאת חוויה מרגשת יותר מאשר אם קבוצת הגברים היתה מגיעה לפה. השחקנית שאני הכי אוהבת זו פראן קירבי, היא הכי מוכרת ויש לה סיפור יפה, אבל פגשתי את כל השחקניות באימון וכולן נחמדות" אומרת זילברשטיין. "לפני שנתיים כשקבוצת הנשים הפכה להיות מקצוענית, התחילה קפיצה אדירה, עכשיו אפשר לראות משחקים באפליקציה של הקבוצה ולדעת מה קורה".

שחקניות נבחרת ישראל, "אצטדיון המושבה" 20 לאוגוסט 2019 (צילום: מושיק אושרי)
שחקניות נבחרת ישראל, "אצטדיון המושבה" 20 לאוגוסט 2019 (צילום: מושיק אושרי)

מהלך המשחק

המאמן החדש של נבחרת ישראל גבי בורשטיין פתח בהרכב עם עמית כהן בשער, הקפטנית שי שדה, ליה ברקאי, שחר נקב, נורה אבו-שנב, מריאן עוואד, אופל סופר, מור אפרים, שירה אלינב, קארין סנדל ורחל שטיינשניידר בחוד.

השופטת מיתר שמש שרקה לפתיחת המשחק. נדרשו רק כמה דקות כדי להבין את יחסי הכוחות, כאשר כוכבת נבחרת אנגליה פראן קירבי פרצה מצד שמאל, העבירה רוחב לתוך הרחבה לרייטן. החלוצה הנורבגית בעטה כדור שנהדף כמו חלום לרגל של בריטני אינגלנד, שבקלות גלגלה אותו לרשת של השוערת המקומית עמית כהן. 1:0 מהיר לצ'לסי. המשחק של הנבחרת שהתייצבה על המגרש בסגנון ה-4-4-2 התאפיין במתפרצות. בדקה ה-11 מור אפרים חתכה יפה מצד שמאל, העבירה בין הרגליים והרימה את הקהל ולסיום קינחה במסירה למרכז הרחבה שם אופל סופר ניצלה את החופשיות ומ-25 מטר בעטה לידיה של ברגר השוערת.

האנגליות אותן מאמנת אמה הייז, שיחקו בעיקר דרך הכנסות כדור ברחבה מצד פראן קירבי העיקשת לרייטן ואינגלנד ובאגף שמאל דרך סו יון ג'י הדרום קוריאנית מעוררת ההשראה. ישראל עם המאמן גבי בורשטיין לו זו הופעה ראשונה על הקווים, עמדה יפה על המגרש עם תקווה להפתיע בשער, אבל המחצית הסתיימה בתוצאה 1:0 לצ'לסי. בשורות הנבחרת אפשר לציין את שירה אליניב והתקפתה הבלתי נגמרת, את מור אפרים עם ראיית משחק נפלאה ואת שי שדה שמנעה כמה מצבים קורצים של ההתקפה בכחול.

נורה אבו-שנב (מימין) מנסה לעצור את אינגלנד מצ'לסי. 20 לאוגוסט 2019 (צילום: מושיק אושרי)
נורה אבו-שנב (מימין) מנסה לעצור את אינגלנד מצ'לסי. 20 לאוגוסט 2019 (צילום: מושיק אושרי)

עם פתיחת המחצית ערך גבי בורשטיין מספר חילופים כשהכניס את ורד כהן, נועם אכטל ודניאל סופר. בדקה ה-47 שחר נקב עברה בין שתיים והשאירה פנויה את קארין סנדל ששחררה בעיטה מ-30 מטר שברגר קלטה בקלות. חוסר ריכוז של נקב הוביל לאיבוד כדור עליו קירבי אמרה תודה ובמסירת רוחב הכדור הגיע לאריקסון הקפטנית שבבעיטה יפיפייה לפינה הימנית הגבוהה העלתה את התוצאה ל-2:0 בדקה ה-50.

בדקה ה-58 קירבי קיבלה כדור באגף ימין ליד דגל הקרן והוציאה כדור רוחב מדויק היישר לרגל של ריינן, שבעטה חד ושטוח למרכז השער שם כהן הערנית קלטה אותה. בדקה ה-59 – חילוף נוסף בשורות ישראל כאשר שני דויד רוני שימריך ועדן אביטל נכנסו לאחר תדרוך מפורט מבורשטיין.

בדקה ה-64, הנבחרת החלה את מסע ההתעוררות. עדן אביטל חטפה ומסרה לדניאל סופר שהרימה לרחבה, הכדור הגיע עד ורד כהן שבנגיחה הכניעה את טלפורד השוערת המחליפה. התוצאה 2:1. הקהל החל לעודד במרץ את השחקניות בתכלת ולבן שהחלו להעיז ולתקוף. עדן אביטל העבירה מסירה לורד כהן שמעדה, לאחר עירבוביה עוואד הגיעה לאחת על אחת מול טלפורד וכמעט כבשה. 

כשחשבנו שיש סיכוי לתיקו, באה יון ג'י וניפצה את החלום עם מסירת נדירה לתוך הרחבה תוך כדי הקפצה, היישר לסופי אינגל שגם היא הקפיצה את הכדור אבל מעל כהן, 3:1 לצ'לסי. חנית שוורץ החליפה את עמית כהן בשער הנבחרת והצילה שער עצמי בקצות האצבעות. דניאל שולמן וקורל חזן נכנסו כדי לחזק את ההתקפה והוסיפו מרץ רב, אבל לא הצליחו לשנות את התוצאה ובסיום 3:1 לצ'לסי ומחמאות רבות לנבחרת ישראל על תצוגה מרשימה לקראת מוקדמות היורו.

קארין סנדל במדי נבחרת ישראל מול צ'לסי. 20 לאוגוסט 2019 (צילום: מושיק אושרי)
קארין סנדל במדי נבחרת ישראל מול צ'לסי. 20 לאוגוסט 2019 (צילום: מושיק אושרי)

סדר המשחקים של נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2021 שייערך באגליה: ישראל – איטליה (29.8.19), ישראל – דנמרק (3.9.19), מלטה – ישראל (7.11.19), ישראל – בוסניה הרצגובינה (12.11.19) בוסניה הרצגובינה – ישראל (5.3.20) ישראל – גאורגיה (10.3.20), איטליה – ישראל (10.4.20), גאורגיה – ישראל (14.4.20), דנמרק – ישראל (4.6.20), ישראל – מלטה (22.9.20).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!