דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

מוקדמות יורו 2021 / קפטנית נבחרת איטליה בכדורגל: "עצה אחת לשחקניות - לעבוד, לעבוד, לעבוד"

לקראת המשחק הראשון בשלב המוקדמות, הגיעה נבחרת איטליה בכדורגל נשים לישראל, ותתמודד הערב בצטדיון רמת-גן מול הנבחרת הישראלית | אמנם 'דבר' היה כלי התקשורת הישראלי היחיד שהגיע למסיבת העיתונאים, אבל לשרה גאמה הקפטנית האיטלקיה, יש כמה עצות לשחקיות העתיד הישראליות

שחקניות נבחרת איטליה בכדורגל במסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול נבחרת ישראל (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שחקניות נבחרת איטליה בכדורגל במסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול נבחרת ישראל (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל

קמפיין המוקדמות של נבחרת ישראל לאלופות אירופה שתיערך באנגליה בקיץ 2021 ייפתח הערב (חמישי) בשעה 19:00באיצטדיון רמת גן. במשחק הראשון בשלב המוקדמות, תארח ישראל את נבחרת איטליה החזקה, אשר מגיעה לטורניר אחרי קיץ נהדר, במהלכו היא הגיעה להישג מצויין של לרבע גמר אליפות העולם. שתי הנבחרות ינסו לפתוח ברגל ימין.

אתמול התקיימה מסיבת העיתונאים של נבחרת איטליה, עם מאמנת הנבחרת מילנה ברטוליני וקפטנית הקבוצה שרה גאמה. כתבי עיתונאות וטלוויזיה איטלקים מילאו את מושבי התקשורת, ואילו רק אנחנו, כתבי 'דבר ספורט', היינו העיתונאים הישראלים היחידים. מנבחרת איטליה התייצבו למסיבת העיתונאים.

שחקניות נבחרת ישראל, "אצטדיון המושבה" 20 לאוגוסט 2019 (צילום: מושיק אושרי)
שחקניות נבחרת ישראל, "אצטדיון המושבה" 20 לאוגוסט 2019 (צילום: מושיק אושרי)

ברטוליני התייחסה להישג החשוב של הנבחרת האיטלקית במהלך המונדיאל, והדגישה את המטרות של הנבחרת לא רק על כר הדשא, אלא החשיבות של פיתוח הענף כולו באיטליה, "זהו הישג גדול להגיע במהלך המונדיאל לרבע הגמר. היה חשוב לנו להכיר לעם האיטלקי את הנבחרת שלנו. עכשיו אנחנו שמים לעצמנו מטרה נוספת – לצמוח ולגדול וברור שגם המטרה היא להגדיל את כמות אוהדי כדורגל הנשים באיטליה. הרבה נשים וגברים עוקבים אחרי הנבחרת, אפילו שגריר איטליה בישראל הגיע להיפגש איתנו בהכנות למשחק. יש הרבה איטלקים שראו את האליפות. בעקבות ההצלחה במונדיאל גם היחס של התקשורת האיטלקית השתנה והיא מעניקה לנו כעת יחס חם, בניגוד ליחס היחסית המזלזל שקבלה נבחרת איטליה בשנים הקודמות".

שרה גאמה, בלמית הנבחרת וקבוצת יובנטוס היא אחת משחקניות הכדורגל הטובות והמוכרות בעולם. מאז הצטרפותה ליובנטוס, גאמה הובילה את קבוצתה לשתי אליפויות רצופות והפכה לפנים המוכרות של הקבוצה הגדולה בכדורגל הנשים האיטלקי ושל הנבחרת הלאומית. גאמה סיפרה שעקבה אחרי נבחרת ישראל וציינה את השינוי לטובה שראתה "שיחקתי מול נבחרת ישראל במדי נבחרת הנערות של איטליה וראיתי בוידאו את אחד המשחקים האחרונים של הנבחרת הבוגרת (כנראה הכוונה מול צ'לסי), הנבחרת הישראלית עברה שינוי גדול בשנים האחרונות. ישראל משחקת כדורגל מהיר, משחק עם כדורים ארוכים והיא לא מוערכת מספיק. זאת נקודת אזהרה בשבילנו לקראת המשחק".

שרה גמאה, קפטנית נבחרת איטליה בכדורגל. (AP Photo/Michel Spingler)
שרה גמאה, קפטנית נבחרת איטליה בכדורגל. (AP Photo/Michel Spingler)

גאמה ציינה שכדורגל הנשים האיטלקי מתקדם בצעדי ענק מאז כניסת מועדוני הגברים הגדולים באיטליה בשלוש השנים האחרונות. "היום השינוי המשמעותי ביותר הוא בצד האתלטי, יש שיתוף פעולה מלא גם בין המועדונים עצמם וישנה סנרגיה בניהם למשוך את כדורגל הנשים האיטלקי עוד כמה שלבים קדימה. השינוי במעטפת המקצועית במדי הקבוצות, קידם גם את הנבחרת הלאומית לעבר ההישג הכי חשוב שלה ב-20 שנה האחרונות, ההגעה לרבע הגמר במונדיאל בצרפת. נבחרת איטליה הייתה ב-20 שנה של חושך לפני ההישג האדיר במונדיאל האחרון ונבחרות אחרות התקדמו, גם ישראל יכולה להתקדם באותה המידה בעזרת משחקי ידידות".

גאמה נשאלה האם יש לה מודל לחיקוי, "אין מודל של שחקנית שאני מעריצה. אנחנו כולנו יוצרות כעת את המודלים לחיקוי, אנחנו מקוות שבעתיד הקרוב ילדות ונערות צעירות יביטו עלינו ויתפסו אותנו כמודל לחיקוי שלהן." לסיום, גאמה שידועה בכושר המנהיגות ומוסר העבודה הקשה שלה, העניקה עצה חשובה לילדות ולנערות הצעירות בישראל שחולמות להגיע יום אחד לרמות הגבוהות ביותר בכדורגל הנשים העולמי: "עצה לשחקניות הישראליות לרוץ אחרי התשוקה שלך לעבור מכשולים וברור שיש הרבה כאלו. יש רק דרך אחת לעבוד, לעבוד, לעבוד".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!