דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות בענף הבניים

המאבק בתאונות הבניין / המשטרה חשפה שבע מעבדות לזיוף מסמכים, בהם גם רישיונות להפעלת מנופים

25 פלסטינים נעצרו לחקירה בחשד לזיוף מסמכים ושהיה בלתי חוקית בתחומי הארץ | יו"ר ארגון המנופאים, דן ורשבסקי: "תופעת זיוף הזהויות שכיחה מאוד בענף הבניין. אנו מקווים שפעולות המשטרה יגבירו את ביטחונם ובטיחותם של העובדים"

עגורן שהופעל ללא רישיון (קרדיט: דוברות המשטרה)
עגורן שהופעל ללא רישיון (קרדיט: דוברות המשטרה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המשטרה חשפה שבע מעבדות לזיוף תעודות זהות, דרכונים, אישורי כניסה לישראל, רישיונות מזויפים להפעלת מנופים ועוד. 25 חשודים פלסטינים נעצרו לחקירה בחשד לזיוף מסמכים ושהיה בלתי חוקית בתחומי הארץ ומאות מסמכים מזויפים נאספו. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת. "בשנה האחרונה אנחנו ערים לתופעה הזו ולכן פעלנו כנגד אותן מעבדות שהנפיקו רישיונות מזויפים לאותם פלסטינים" מסר מפקד מרחב חברון ניצב משנה דודי חיון.

החקירה בעקבות המעבדות נמשכה כחודשיים, והפכה בלילה האחרון לגלויה עם פשיטת בלשי המשטרה יחד עם כוחות צה"ל מחטמ"ר יהודה על מעבדות החשודות בזיוף בתחומי חברון, יטא, דהריה ותרקומיא. במעבדות נמצאו ונתפסו מכונות, ציוד טכנולוגי, מדפסות, חותמות ומסמכים רבים החשודים כמזויפים.

עוד נמסר מהמשטרה כי במסגרת החקירה עלה כי מדובר במנגנון שיטתי ומאורגן לזיוף מסמכים, במסגרתו היו גורמים המחברים בין עובדים פלסטינים לבין מעבדות הזיוף. התעודות המזויפות שנרכשו במאות אלפי שקלים שימשו בין היתר להפעלת מנופים בלא רישיון ברחבי ישראל.

"תופעת זיוף הזהויות שכיחה מאוד בענף הבניין בכלל, ולא רק בקרב המנופאים" אמר לדבר יו"ר ארגון המנופאים בהסתדרות עובדי הבניין והעץ, דן ורשבסקי. "אנו שמחים שהתחילו לפעול כנגד הזייפנים ומקווים שימצו עימם את הדין כי אנו מכירים מקרוב את התופעה, את האנשים שזהויותיהם נגנבו והלחץ היום יומי שהם מצויים בו. אנו מקווים שפעולות אלו של המשטרה יגבירו את ביטחונם ובטיחותם של העובדים באתרי הבניה. טוב שהתחילו להתייחס לנושא בכובד ראש, משום שרק לחץ מתמיד, עבודה קשה וענישה יביאו לפתרון הבעיות בענף הבניין".

תופעת זיוף תעודות המנופאים היא תופעה נפוצה, שכן הרישיונות עשויים כיום נייר והם קלים לזיוף, וועד מפעילי עגורן הצריח הארצי בהסתדרות התריע עליה פעמים רבות. מזה למעלה משנתיים וחצי שמשרדי העבודה והתחבורה מתחייבים ליצירת רישיונות מגנטיים למנופאים, ויצירת מאגר תמונות פנים שיאפשר את זיהויים. נושא זה אף נכלל בהסכם הבטיחות שחתמה ההסתדרות מול משרדי הממשלה באוקטובר 2018. החל מה-15 ביוני, נדרשים מפעילי העגורנים לשאת עימם רישיונות נהיגה, ומנהלי העבודה מחויבים לאמת את זהותם באתרי העבודה. עם זאת, בפועל המדינה טרם הקימה את המערך שיאפשר יצירת מאגר תמונות, שיצמצם משמעותית את אפשרות הזיופים וההתחזות, כפי שהתחייבה בהסכם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!