דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / למרות התור: 4,031 אזרחים הצביעו בקלפיות המיועדות לשוהים בבידוד בית

מחוץ לקלפי עומדים המצביעים בתור ומקפידים על מרחק של מספר מטרים בין אדם לאדם, בהשגחת סדרן הלבוש בחליפת הגנה | בטי סגיר, השוהה בבידוד בית: "בשבילי זאת הזדמנות לצאת מהבית. לא אוותר על הזכות להצביע"

מצביעה בקלפי יעודית לשוהים בבידוד (תומר ניוברג/ פלאש90)
מצביעה בקלפי יעודית לשוהים בבידוד (תומר ניוברג/ פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

4,073 אזרחים הצביעו בקלפיות המיוחדות לאזרחים השוהים בבידוד מחשש לנגיף הקורונה – כך נמסר ממגן דוד אדום. הקלפיות יועדו לכ-5,630 אזרחים השוהים בבידוד, המשמעות: שיעור ההצבעה בקלפיות אלו עמד על כ-72%, מעט גבוה משיעורי ההצבעה בבחירות הקודמות, שעמדו על 68.5% באפריל 2019, ו-69.8% בספטמבר 2019.

ועדת הבחירות המרכזית העמידה 13 קלפיות הזמינות לאנשים השוהים בבידוד בית ברחבי הארץ. מאוחר יותר הוסיפה הוועדה 5 מתחמי הצבעה נוספים. הקלפיות אוישו ע"י למעלה מ-100 חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום.

סדרן בחליפת הגנה, מסכה ומשקפי שמש מחוץ לקלפי המיועדת לשוהים בבידוד. כפר סבא, הבחירות לכנסת ה-23 (צילום: בטי סגיר)
סדרן בחליפת הגנה, מסכה ומשקפי שמש מחוץ לקלפי המיועדת לשוהים בבידוד. כפר סבא, הבחירות לכנסת ה-23 (צילום: בטי סגיר)

 

 

בקלפי בכפר סבא דיווחו מצביעים כי התבקשו על ידי סדרן ממוגן להמתין בשני צידי הרחוב וכן להקפיד על מרחק של כמה מטרים אחד מהשני, כל זאת כדי שלא יסכנו זה את זו.

בטי סגיר, השוהה בבידוד, סיפרה ל'דבר' על הדרך לקלפי וההתנהלות בתוכה: "הונחינו לרדת במדרגות [כשיוצאים מהבית], לשים מסכות וכפפות ולנסוע ישר לבחירות. האנשים שמפעילים את הקלפי ממוגנים ואנחנו באים לחדר אטום וחותמים עם כפפות וחומר חיטוי ומסכות ועט חד פעמי. אחרי זה זורקים הכל לפח". סגיר טענה שאיננה חוששת להידבק: "בשבילי זאת הזדמנות לצאת מהבית. לא אוותר על הזכות להצביע".

על החשש מהצבעה בקלפי המבודדת אמרה סגיר כי "בהתחלה הקרובים אליי חששו שדווקא אני אדבק בקלפי של המבודדים, אבל באותה המידה יכולים לפחד ממני גם. אני אסע לבד באוטו. זה נפתח מעשר עד חמש, אני רוצה להיות בין הראשונים".

דיווחים סותרים הגיעו מקלפי המוצבת באזור משרד הרישוי בחולון. גורמים בוועדת הבחירות דיווחו על מהומה שיצרו שכנים שחששו שהקמת הקלפי בחניון מסכנת את בריאותם. לעומת זאת משטרת ישראל הכחישה שנקראה למקום. "אנחנו לא מכירים התפרעות או קטטה במקום. מורים לנהיגה הלינו שהמתקנים מפריעים להם וזה הכל".

שירן פטוקה ומיכל מימון, מתנדבות בקלפי יעודית לשוהים בבידוד (צילום: דפנה איזברוך)
שירן פטוקה ומיכל מימון, מתנדבות בקלפי יעודית לשוהים בבידוד (צילום: דפנה איזברוך)

שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ”ל מד”א אלי בין סיירו היום (שני) בצהריים במתחם קלפי ייעודית לשוהים בבידוד בית בכדי לעקוב מקרוב אחר תפקוד נכון של הליך הבחירות. "גם לשוהים בבידוד יש לתת לממש את זכותם הדמוקרטית ואנו עושים זאת במיטב הזהירות הנדרשת", אמר השר ליצמן, "אנו מודעים לתורים הארוכים בקלפיות הייעודיות ואנו סומכים על ועדת הבחירות שתשקול הארכת הזמן ותכריע כפי שצריך."

הקלפיות ממוקמות בחניונים ובשטחים פתוחים, בתוך אוהלים. כדי לאפשר את ההצבעה תוקן הצו של משרד הבריאות המחייב אזרחים שחזרו ממדינות בהן התפרץ נגיף הקורונה לשהות בבידוד בביתם, ונוסף לו היתר לצאת ולהצביע בקלפיות המיוחדות.

לפי הוראות משרד הבריאות, בקלפיות יכולים להצביע רק אזרחים השוהים בבידוד בית שלא אובחנו כחולים או נשאים של הנגיף או סובלים מהתסמינים שלו. משרד הבריאות אוסר על הגעה לקלפיות אלו בתחבורה ציבורית או במוניות ומתיר להגיע ברכב פרטי בלבד, ככל האפשר ללא מלווה, ללא עצירות במקומות ציבוריים או חניות ביניים וללא מעבר במעליות. המשרד הורה לשוהים בבידוד הבאים להצביע להגיע לקלפי עם מסיכה, ובמידה והם מגיעים עם מלווה, גם המלווה צריך לחבוש מסיכה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!