דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עמיתים

פנסיה / ההסתדרות דורשת שלא להאריך את כהונתו של יואב בן אור כמנכ"ל עמיתים

נציגי ההסתדרות בוועדה הציבורית של עמיתים, המנהלת את קרנוסת הפנסיה הותיקות, דורשים מכרז לבחירת מנכ"ל חדש לעמיתים ומאיימים: "אם לא נקבל תשובות נפנה לבית הדין"

תמונת ארכיון. ״הארכת הכהונה למנכ״ל אחרי 9 שנים היא בלתי חוקית״ (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
תמונת ארכיון. ״הארכת הכהונה למנכ״ל אחרי 9 שנים היא בלתי חוקית״ (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות בוחנת פתיחה בהליך משפטי כנגד הארכת כהונתו של יואב בן אור לקדנציה שלישית כמנכ"ל עמיתים, הגוף המנהל את קרנות הפנסיה הוותיקות מאז הלאמתן. בן אור צפוי לסיים את כהונתו ביולי 2020 לאחר 9 שנות כהונה, והוועדה הציבורית של עמיתים טרם החלה בהליך לאיתור מועמדים להחלפתו.

כבר בפברואר השנה, הבהירה ההסתדרות כי הארכת כהונתו אינה חוקית, ודאי בלא בחינת מועמדים להחלפתו. "עוד לא קיבלנו תשובות למכתבנו הראשון מפברואר, וכבר מזמן אמורה הייתה להתקבל החלטה" אומרת ל'דבר' עדה קרמרסקי, יו"ר חטיבת עובדי הבריאות, והציבור בהסתדרות. "אם לא יתנו לנו תשובה ולא יתחילו בהליך, נפנה לבית הדין".

עדה קרמרסקי, ראש חטיבת עובדי בריאות, ציבור והסתדרות (צילום: ההסתדרות)
עדה קרמרסקי, ראש חטיבת עובדי בריאות, ציבור והסתדרות (צילום: ההסתדרות)

״להסתדרות יש נציגות בוועדה הציבורית והנציגות שלנו התנגדה להארכת הכהונה משום שהיא בלתי חוקית" מסבירה קרמרסקי. "הייתה דרישה ללכת למכרז, כי להחזיק כל כך הרבה שנים בתפקיד זה אסור, אבל הוועדה לא עשתה שום דבר. ביקשנו תשובות ולא קיבלנו אפילו התייחסות. המכתב הנוכחי הוא בגדר התראה, אם לא נקבל תשובות נפנה לבית הדין". השבוע נשלח מכתב נוסף למשה ברקת הממונה על רשות שוק ההון וליוסף אלון, יו״ר הוועדה הציבורית.

"המכתב נשלח על ידי ההסתדרות, והטענות בו נוגעות לסוגיות של מינהל תקין" אומר ל'דבר' יוסי בונקובסקי, יו"ר פורום הוועדים בעמיתים. "לא ברור מה השיקולים בהארכת הכהונה לקדנציה נוספת של מנהל שמצוי בכל רגע נתון בשורה ארוכה של סכסוכי עבודה מול עובדיו. זה נראה תמוהה הן מנהל במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. האם באמת אין מועמדים נוספים למשרה כל כך בכירה? זה בהחלט נראה תמוהה, ולכאורה מעלה ריח לא נעים".

לדבריו בשנים האחרונות חשופים עובדי ההסכמים הקיבוציים בעמיתים לאפליה מול העובדים המועסקים בהסכמים אישיים, תוך פגיעה מתמשכת בזכויותיהם. "יש אצלנו שני הסכמים קיבוציים, לחבר'ה הצעירים, כמחצית מהעובדים, הם לא מוכנים לתת שום העלאה אמיתית בשכר שעומד על 6,600 ש"ח בממוצע. חותכים תקנים של בכירים כדי שלא ניתן יהיה לקדם עובדים. אני חושב שההסתדרות, שחיה ויודעת מה קורה עם העובדים שנמצאים כאן, והצורה שבה מתנהגים אליהם, אינה מוכנה שאדם כזה שפוגע בעובדים ימשיך לקדנציה שלישית – בוודאי אם הליך המינוי שלו לכאורה אינו תקין וחוקי".

'עמיתים' הוקמה ב-2004 במטרה לנהל את קרנות הפנסיה שהולאמו שנה קודם לכן במסגרת צעדים לטיפול בגרעונות מהן סבלו. לחברה כ-130 אלף מבוטחים פעילים, הנמצאים תחת כ-10,000 מעסיקים.

מקרן עמיתים בחרו שלא להגיב לכתבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!