דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון הבריאות העולמי

נגיף עולמי / האם ביום שלישי השבוע באמת היה שיא של נדבקים במחלת הקורונה?

על פי פרסום של ארגון הבריאות העולמי, אובחנו 106 אלף חולים ביום אחד; אבל ארגונים שמנהלים מעקב אחר מספר החולים מדווחים על ממוצע של 95 אלף | ארה״ב ממשיכה לאיים כלכלית על הארגון, שמזהיר מפני התרופות שנטל טראמפ

המטה הראשי של ארגון הבריאות העולמי בשווייץ. (צילום: Yuri Turkov / Shutterstock.com)
המטה הראשי של ארגון הבריאות העולמי בשווייץ. (צילום: Yuri Turkov / Shutterstock.com)
אוריאל לוי

ארגון הבריאות העולמי דיווח שמספר חולי הקורונה שאובחנו ברחבי העולם ביום שלישי, ה-19 במאי, היה הגבוה ביותר מתחילת התפרצות המגפה, ועמד על 106,662 חולים. מזכ"ל הארגון, ד"ר טדרוס אדהנום גברייסוס, הוא זה שפרסם את הנתון במהלך הוועידה הבינלאומית של הארגון למאבק במגפת הקורונה, בז'נווה.

אלא שארגונים אחרים, שעוקבים אחר מספר המאובחנים בנגיף מדי יום ברחבי העולם, טוענים שבאותו היום אובחנו דווקא פחות חולים מהממוצע בחודשיים האחרונים. לפי האתר 'וורלד-מיטרס' אובחנו באותו היום 94,813 חולים (לצורך ההשוואה כבר ב-3 באפריל אובחנו יותר – 96,352). לפי אוניברסיטת ג'ון הופקינס, הנחשבת גם היא לאחד הגורמים האמינים ביותר, אובחנו ב-19 במאי פחות מ-95.8 אלף חולים חדשים (לעומת 98.8 ב-12 באפריל).

הדיווחים של מרבית כלי התקשורת העולמיים הגדולים מתבססים בדרך כלל על הנתונים של אוניברסיטת ג'ון הופקינס ולא על נתוני ארגון הבריאות העולמי, אולם בעקבות מסיבת העיתונאים המיוחדת הנתון המפוקפק הופיע בכל כלי התקשורת הגדולים בעולם ללא עוררין.

ראוי לציין כי כל הארגונים העוקבים אחר מספר המתים העולמי מתבססים על הודעות רשמיות של גורמים רשמיים בכל המדינות בעולם אולם המידע שמציגים מדי יום שונה בשל הקצב בו מגיעות ומאומתות הידיעות. לפי כל הארגונים, קצב ההתפרצות העולמי נע בין 90,000 ל-110,000 מאובחנים חדשים מדי יום מאז תחילת אפריל ולא ניתן לקבוע יום ספציפי בו אובחנו הכי הרבה חולים לפי הצלבת מידע של גורמים שונים.

מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום גברייסוס, בביקור בסין בתחילת משבר הקורונה. 28 בינואר 2020 (צילום: Naohiko Hatta/Pool AP)
מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום גברייסוס, בביקור בסין בתחילת משבר הקורונה. 28 בינואר 2020 (צילום: Naohiko Hatta/Pool AP)

 

"יש לנו עדיין דרך ארוכה ללכת במגפת הקורונה", אמר גברייסוס. בהמשך דבריו הדגיש את הנתון של הארגון שהוא עומד בראשו לפיו ביום שלישי האחרון מספר הנדבקים היומי הגיע לשיא וציין כי שני שליש מהמקרים החדשים מגיעים מ-4 מדינות בלבד. לדברי גברייסוס, בארגון מודאגים מאוד מעלייה במקרים במדינות עם הכנסות בינוניות ונמוכות. "המגפה לימדה אותנו לקחים רבים, בריאות איננה מחיר. בריאות היא סביבה. לחיות בעולם בטוח המבטיח בריאות לכל, איננה רק הבחירה הצודקת אלא גם הבחירה החכמה".

ארגון הבריאות העולמי נקלע לאחרונה לתוך העימות בין ארה"ב לבין סין. במהלך הכינוס נאם נשיא סין, שי ג'ינפינג, והבטיח להגדיל את התקציב של ארצו לארגון, זאת בניגוד לארה"ב שהקפיאה את התשלום לארגון החודש ואף איימה לבטלו לצמיתות כיוון שהוא נוטה לטובתה של סין, לדבריה.

ד"ר מייק ראיין מארגון הבריאות העולמי. פברואר 2020. (צילום: Tobias Hase/picture alliance via Getty Images)
ד"ר מייק ראיין מארגון הבריאות העולמי. פברואר 2020. (צילום: Tobias Hase/picture alliance via Getty Images)

"אנחנו כמובן נצטרך לעבוד עם שותפים אחרים על מנת להבטיח שקרנות התמיכה ימשיכו לזרום", אמר ד"ר מייק ריאן, מנהל תוכנית החירום של הארגון. "יש לכך השפעה אדירה על אספקת שירותי בריאות חיוניים לכמה מהאנשים הפגיעים ביותר בעולם ואנחנו סומכים על כך שהמדינות המפותחות, אם יהיה בכך צורך, ימלאו את הפער שייווצר".

ריאן הוסיף והדגיש את האיסור לטפל בחולי קורונה באמצעות תרופה למלריה, זאת לאחר שהנשיא טראמפ דיווח השבוע כי הוא נוטל תרופות נגד מלריה על מנת שיגנו עליו מקורונה בניגוד להמלצת רופאיו ואף בניגוד לנהלי ארגון הבריאות האמריקאי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!