דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

משבר פוליטי / אושר בקריאה שנייה ושלישית: התקציב יידחה ב-120 יום

החוק אושר, ברוב של 67 תומכים מול 37 מתנגדים, אחרי שבנימין נתניהו ובני גנץ הודיעו על תמיכה בו | הצעת החוק כוללת גם הגדלה של התקציב ההמשכי ב-11 מיליארד שקלים

רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. השבעת הממשלה ה-35 (צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום)
רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. השבעת הממשלה ה-35 (צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני), בקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק לדחיית אישור תקציב המדינה ב-120 ימים. את הצעת החוק יזם ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) שאמר לאחר שבני גנץ ובנימין נתניהו הודיע על תמיכה בפשרה כי "עצרנו את הטירוף ושוב מנענו בחירות". 67 ח"כים הצביעו בעד ו-37 נגד.

במסיבת עיתונאים שכינס מוקדם יותר, אמר גנץ כי "מי שמאיים בבחירות לא מאיים עליי, אלא על הישראלים. לא אתן לאף אחד להוריד את ישראל על ארבע. המתח החברתי עשוי להגיע לעברי פי פחת. עוד יישפך פה דם ברחובות. בשעה כזאת לא אתן לאף אחד לאיים על אזרחי ישראל בבחירות".

הצהרתו של בני גנץ במליאת הכנסת. 24 באוגוסט 2020. (צילום: אורן בן חקון)
הצהרתו של בני גנץ במליאת הכנסת. 24 באוגוסט 2020. (צילום: אורן בן חקון)

עוד הוסיף כי "לפני מאה ימים עשיתי מעשה פוליטי לא פשוט כדי לטפל בבעיות של אזרחי ישראל. לא אתן לאף אחד לפורר את הדמוקרטיה. לא אתן לאף אחד למנות בובות לתפקידים רגישים. אדאג שאף אחד לא ירים ידו על שלטון החוק".

מוקדם יותר, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הנחה את חברי הכנסת של הליכוד להצביע בעד הפשרה של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), לפיה אישור תקציב המדינה יידחה ב-100 ימים ובכך ידחה פיזור הכנסת. נתניהו: "אמשיך לעשות מה שצריך לעשות ולמנוע בחירות מיותרות".

החוק שהוגש על ידי צבי האוזר קובע כי התקציב יידחה ל-23 בדצמבר וכי התקציב ההמשכי יוגדל באופן חד פעמי. על פי ההצעה הממשלה תאשר את הצעת שר האוצר לתכנית מפורטת לתקציב אוגוסט עד דצמבר שתובא לאישור סופי בוועדת הכספים. ההצעה תובא עד ה-13 בספטמבר.

במסגרת הצעת החוק, סוכם על תוספת של 11 מיליארד שקלים לתקציב המדינה לשנת 2020, נוסף על ההצמדה למדד המחירים לצרכן. סך הכל יעמוד התקציב המעודכן על 411 מיליארד שקלים. התקציב נועד לממן בין השאר תכניות וצרכים שונים שמומנו בשנת 2019 ולא נמצא להם מקור תקציבי בשל התקציב ההמשכי, לצד תוספות תקציביות ותוכניות נוספות – התוכנית המלאה לשימושי התקציב תוצג בפני ועדת הכספים עד ל-13 בספטמבר.

כמו כן, נקבע במסגרת הוראת שעה כי לעניין התקציב ההמשכי לשנת 2020, שר האוצר יביא לאישור הממשלה הצעה לתוספת התקציב, לפיה הממשלה תהייה רשאית להוציא בכל חודש סכום השווה לחלק ה-12 של התקציב השנתי הקודם, בתוספת מדד המחירים לצרכן ובתוספת 11 מיליארד שקלים, ובלבד ששר האוצר יביא לאישור של ועדת הכספים תכנית פעולות מפורטת לשימוש בהוצאה הממשלתית המותרת לתקופת 120 הימים, לרבות פעולות ותמיכות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!