דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בדידות מסוכנת / יהודה משי זהב, יו״ר זק״א: ״מודאגים מאוד לקראת הסגר בסוף השבוע הקרוב"

היום (ב') טיפלו מתנדבי זק"א בגופתו של גבר בן 66 שנמצא ימים לאחר מותו, בביתו בירושלים | בשבוע שעבר טיפלו בזק"א במקרים דומים בקריית גת ובקריית עקרון

צוות זק"א מטפל באדם שנפטר בביתו בראש העין, ונמצא לאחר ימים רבים (דוברות זק"א)
צוות זק"א מטפל באדם שנפטר בביתו בראש העין, ונמצא לאחר ימים רבים (דוברות זק"א)
יהל פרג'

במוקד זק״א התקבל הבוקר (שני) דיווח על גופה שנמצאה במצב ריקבון מתקדם ברח׳ שמשון בירושלים. ״מדובר באדם גלמוד בן 66 שחי לבדו, כל הבית היה מוזנח ומלא בפסולת ואשפה", סיפר דודי פינס מתנדב זק״א שטיפל בזירה.

120 מקרים של קשישים, עריריים ואנשים שמתו בביתם ונמצאו לאחר ימים רבים הגיעו בשנת 2020 לארגון זק"א, שם בטוחים שיש מקרים רבים שאינם מדווחים. בארגון מספרים כי העלייה במספר המקרים קשורה לריחוק הפיזי בתקופת הקורונה שפוגע במיוחד בקשישים ועריריים.

צוות זק"א מטפל באדם שנפטר בביתו בירושלים ונמצא לאחר ימים רבים (דוברות זק"א)
צוות זק"א מטפל באדם שנפטר בביתו בירושלים ונמצא לאחר ימים רבים (דוברות זק"א)

אמש (ראשון) בשעה 20:30 התקבל דיווח במוקד זק״א על גופה שנמצאה במצב ריקבון מתקדם בראש העין, חיזקי פיליפ וברל'ה יעקובוביץ, מתנדבי זק״א שטיפלו בזירה סיפרו, ״כשהגענו לזירה הזדעזענו מהמראות הקשים. גבר גלמוד בן 71 נמצא מוטל בביתו במצב ריקבון קשה, מעל לשבוע לאחר שנפטר. ככל הנראה סבל מאירוע רפואי ואיש לא שמע את זעקותיו ברגעיו האחרונים, מצאנו אותו במצב של איבוד צלם אנוש". המנוח הובא לקבורה בלילה.

נוכח העלייה במקרים אמר יהודה משי זהב, יו״ר זק״א: ״אנו מודאגים מאוד לקראת הסגר שיכנס לתוקפו בסוף השבוע הקרוב. מתחילת שנת 2020 טיפלנו ב-120 אירועים מזעזעים של קשישים ועריריים שנמצאו זמן רב לאחר מותם, האירועים האלו, חלקם כתוצאה מהסגר הראשון בו עשרות עריריים וגלמודים היו מבודדים מהחברה ומתו לבדם, הם נמצאו רק בגלל הריח הנוראי. מפחיד ומבהיל לחשוב מה יהיו ההשלכות של הסגר השני. מי יציל אותם ומי ידאג להם?! רוב המקרים לא היו מוכרים לרשויות הרווחה, איש לא היה שם בשבילם ברגעיהם האחרונים".​

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "התופעה מוכרת לנו. בניסיון לצמצם את היקפיה מפעילה העירייה תכנית קהילתית בשם 'נאמני בניין' במגוון שכונות בעיר ובמאות בניינים. במסגרתה מצמידים לקשישים בודדים שכן מתנדב שמתעניין במצבו ומקשר בינו לבין שירותים בקהילה במידת הצורך.

"עיריית ירושלים השקיעה בשנה האחרונה משאבים חסרי תקדים באוכלוסיית התושבים הוותיקים, לרבות שיחות טלפון בעת הגל הראשון ומיפוי שלהם. גם בתקופה זו עובדים סוציאליים ואנשי המינהל הקהילתי נמצאים בקשר עם הקשישים הבודדים יותר.
נוסף על כך בימים אלה מקדם משרד הרווחה פיילוט בשיתוף עם עמותת דור לדור להכנסת מתנדבים לבתיהם של קשישים בודדים כדי להיות איתם בקשר מתמשך. עיריית ירושלים נבחרה להוביל ולפתח את התכנית ובמידה ותצליח תופעל בערים נוספות".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!