השרה לשוויון חברתי וגימלאים, מירב כהן (כחול לבן) הגיעה להסדר מול רשתות המזון הגדולות, לקראת הסגר וחגי תשרי. לפיו משלוחים המבוצעים בשביל לקוחות מבוגרים יקבלו תעדוף, ויבוצעו תוך 48 שעות מההזמנה. בין השורות והצעד החיובי לטובת הקשישים, מסתתרת בעיה: בניסיון ללכת לקראתן, הבטיח המשרד לרשתות הגדולות שהן יוכלו להיעזר ברשתות המתנדבים מעמותות ארציות והתארגנויות לוקליות.
רכזי מתנדבים באחת הערים הגדולות, ששוחחו עם 'דבר' הביעו תסכול מהעובדה שרשתות השיווק, שהרוויחו היטב בתקופת הקורונה, ייעזרו בשירותיהם של מתנדבים ללא שכר. עוד הביעו תמיהה כי בכוונת המשרד להסתמך על רשתות מתנדבים, שלא היה לו חלק בהקמתן או בתפעולן לטובת שיתוף פעולה ים גופים מסחריים.
טענותיהם של רכזי המתנדבים נתמכות בדיווחים של רשתות השיווק הגדולות. ברבעון השני של 2020 רשמה שופרסל עלייה של 67% ברווחים, ויקטורי רשמה עלייה של 35%, וטיב טעם רשמה עלייה של 16%.
ההסדר החדש עם הרשתות נולד לאחר שבסגר הקודם ישראליות וישראלים רבים "נתקעו" ללא מוצרי מזון בסיסיים במשך זמן רב, וזאת בשל הלחץ האדיר שהצטבר ברשתות, החוסר במוצרים ובידיים עובדות.
העקרונות שסוכמו עם הרשתות הן תעדוף לקוחות מבוגרים ואספקת המשלוחים עד 48 שעות, נציג מכל רשת שיעמוד בקשר עם המשרד לשוויון חברתי וסיוע טלפוני להזמנות באינטרנט שיעשה על ידי הרשתות.
מלשכתה של השרה מירב כהן נמסר בתגובה: "המשימה שלנו בעת הזו היא לסייע ככל שניתן לאזרחים הוותיקים. הסיוע של המתנדבים ורתימתם בא לידי ביטוי, בין היתר, בסיוע למתן עדיפות לקשישים במשלוחי רשתות המזון. המתנדבים המסייעים לנו, הם אנשים שפנו מרצונם כדי לוודא שהאזרחים הוותיקים לא יישארו מאחור בתקופה זו".