דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

תקשורת / מחממת מנועים: בזק מגייסת מאות עובדים לצורך פרויקט הסיבים

החברה מגייסת בין היתר, עובדי שטח, טכנאי שירות לקוחות, נציגים למוקדי השירות, כדי להצליח לקדם פריסה רחבה של סיבים | עד כה פרסה החברה בעיקר בליבת הרשת והגיעה לכ-60% ממשקי הבית בישראל

בניין בזק בתל אביב (צילום: דבר)
בניין בזק בתל אביב (צילום: דבר)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חברת בזק הודיעה היום (רביעי) כי תגייס מאוד עובדים הנדרשים לפרויקט הסיבים בתפקידים שונים. עלותו הרב-שנתית של הפרויקט מסתכמת במיליארדי שקלים. עד כה פרסה החברה בעיקר בליבת הרשת והגיעה לכ-60% ממשקי הבית בישראל. בשלב הנוכחי החברה פורסת סיבים אל תוך משקי הבית עצמם, לצד התקנת ציוד תקשורת בארונות התקשורת שמסוגל לספק לכל דירה אינטרנט במהירות של 1,000 מגה ויותר.

בין המשרות המוצעות: עובדי שטח, טכנאי שירות לקוחות, נציגים למוקדי השירות של החברה – שירות לקוחות, תמיכה טכנית ומכירות. המועמדים נקלטים בבזק כעובדי חברה כבר מהיום הראשון. המשרות מיועדות לנשים וגברים כאחד. בחלק מהמשרות מתאפשרת עבודה מהבית.

סיבים אופטיים (צילום: shutterstock)
סיבים אופטיים (צילום: shutterstock)

עד כה ניתן להתחבר לאינטרנט בישראל על גבי סיבים אך ורק בשירות עסקי יקר, או בשירות ביתי באיזורי פריסה מצומצמים של החברות IBC (שבשליטת סלקום) ופרטנר.

מדוע פריסת הסיבים בישראל משתרכת מאחור?

אף שפריסת הסיבים היא טכנולוגיה שקיימת כבר כמה עשורים, הפופולריות שלה בעולם ובישראל מתחילה להירקם רק בשנים האחרונות. בצד ההיצע, סדרה של שיפורים טכנולוגיים בתחום האפנון, אפשרו לנצל תשתיות קיימות של טלפוניה וכבלים, ולהעביר על גביהן אינטרנט מהיר, אפילו במהירות של 1,000 מגה. לשיפורים אלו יש מחיר – רגישות גבוהה לרעשים, "צווארי בקבוק" רבים יותר וצורך בחוטים קצרים יותר בין משק הבית לארון התקשורת של החברה. סיב אופטי יכול להעביר כיום בקלות 1,000 מגה ובתקנים עתידיים ייתכן יגיע ל50,000 50,000 מגה.

בצד הביקוש, הטכנולוגיות הוותיקות מתקשות לעמוד בעומסים ההולכים וגדלים במהירות ברשתות התקשורת. צריכת האינטרנט היום מתאפיינת בביקוש גובר לשירותי צריכת וידאו, ומגיפת הקורונה הגבירה את הביקוש לעבודה מהבית ולשיחות וידאו – קרי, רוחב פס גבוה יותר גם בערוץ העולה. סיב אופטי מסוגל לספק תקשורת מהירה ויציבה בהרבה לעומת טכנולוגיות שנועדו במקור להעביר שידורי כבלים אנלוגיים או טלפוניה.

מצד הרגולציה, משרד התקשורת התמקד בשנים האחרונות בהגבלת כוחה של בזק, בתנאים כה דרקוניים, שבזק החליטה לבלום את הפרויקט, באמצע העשור הקודם. ההתפשרות המרכזית שביצע המשרד השנה, שגרמה לבזק להשיק את הפרויקט, היא ביטול חובת השירות האוניברסלי המוטלת על החברה לספק שירות לכל אזרחי ישראל.

במתכונת החדשה, בזק אמורה להצהיר בחודשים הקרובים על אזורי הפריסה אליה תתחייב, מתוך 3,000 אזורים גיאוגרפיים שונים. בשאר האזורים אמורה להתבצע פריסת סיבים בעזרת קרן סבסודים שתקלוט לתוכה כ0.5% אחוז מהכנסות כלל חברות התקשורת.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!