ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ראשון) את הארכת התוקף של 'חוק טיבי' עד ה-30 לנובמבר, זאת לבקשת משרד התחבורה. החוק אשר מסדיר מתן החזרים כספיים מחברות תעופה לנוסעים שטיסתם בוטלה, בהתאם לחוק לשירותי תעופה, אך משהה חלק מזכויות הצרכנים במקרה של ביטול טיסה בכך שהוא מאפשר להחזר להתעכב 90 יום. בדיון להארכת התיקונים לחוק הודיע היו"ר מרגי, כי בכוונתו לתקן את החוק ולקצר משמעותית את זמן ההמתנה של הנוסעים להחזר כספי עבור טיסה שבוטלה.

כמו כן אישרה הוועדה תיקונים לתקנות התעבורה שנועדו לשפר את רמת הבטיחות בהובלת מטענים ברכבים מסחריים ומשאיות, ותיקונים לתקנות הנמלים העוסקים בשימוש בשטחי מעגנות. 

 כזכור, לפני כארבעה חודשים אישרה ועדת הכלכלה הוראת שעה המשהה חלק מהזכויות הצרכניות שנקבעו בחוק שירותי תעופה ("חוק טיבי"). בהתאם לכך נקבע כי בתקופת הוראת השעה ההחזר הכספי יינתן ללקוחות תוך 90 יום מיום ביטול הטיסה, ולא תוך 21 יום מיום שהנוסע ביקש זאת. כמו כן נקבע כי במהלך תקופת הוראת השעה הנוסעים לא יהיו זכאים לפיצוי כספי בשל טיסה שבוטלה, הזכות להלנה הוגבלה לשתי לילות וניתנה לחברות התעופה אפשרות להציע ללקוחות שוברים במקום החזר כספי.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

התיקונים נקבעו כהוראת שעה שתוקפה הוא עד ה-24 באוקטובר, אך לנוכח העובדה שמשבר הקורונה ממשיך להשפיע על ענף התעופה אישרה הוועדה את בקשת משרד התחבורה, להאריך את הוראת השעה עד ה-30 בנובמבר. כמו כן, הזכות להלנה לנוסע במקרה שטיסתו חזרה לישראל או ליעד אחר בוטלה, הוגבלה ל-2 לילות בלבד.

 יש נוסעים שעדיין ממתינים להחזר

לפי נתוני הרשות לתעופה אזרחית, חברת ארקיע כבר השיבה את כל הכסף ללקוחות, ישראייר השיבה 90% ואל על 70%. לגבי טיסות אלו, ממרץ עד היום, החברות היו אמורות להשיב את כלל הכספים עד ה-1 באוקטובר. נוסע שלא קיבל עדיין את הכסף ולא מקבל סעד מהמדינה, רשאי לתבוע באופן אישי את החזר הכספים ופיצוי.