דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

25 שנים לרצח / טקס האזכרה הממלכתי לציון 25 שנים לרצח התקיים בבית הנשיא: ״המדינה קרועה כמו ים סוף״

הנשיא ריבלין: ״לא יכול להיות שיונפו שלטים שקוראים למותם של אזרחים״ | שר הבטחון גנץ: ״רבין היה מברך על הסכמי השלום אך כואב את היעדר השלום בתוך החברה הישראלית״

נשיא המדינה ראובן ריבלין מניח זר על קברו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל בהר הרצל בירושלים. (צילום: חיים צח / לע"מ)
נשיא המדינה ראובן ריבלין מניח זר על קברו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל בהר הרצל בירושלים. (צילום: חיים צח / לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

טקס האזכרה הממלכתי לציון רצח ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין ז"ל, מתקיים בשעה זו (חמישי) בבית הנשיא בירושלים. במהלך הטקס, שהחליף את העצרת הממלכתית שהתקיימה כל השנים ליד קברו של רבין בהר הרצל בשל מגיפת הקורונה ולבקשת משפחת רבין נשאו דברים נשיא המדינה, ראובן ריבלין ושר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ. קהל המוזמנים המצומצם שישב בטקס שמר על ריחוק במקומות הישיבה ומי שלא נאם באותה העת עטה מסיכה.

הנשיא ריבלין ספד לרבין ואמר: "אני מוצא את עצמי ביום הזה מבקש על נפשה של הארץ הזו, שיצחק אהב כל כך. השנה עוד יותר מתמיד אנחנו מתכנסים כאן ואני חושש שהלהבות הגבוהות שבתוכנו מסכנות את הבית שלנו. 25 שנים אחר כך המדינה נקרעת כמו ים סוף בין שני מחנות והשנאה מבעבעת לנו מתחת לרגליים. לא יכול להיות שיונפו שלטים שקוראים למותם של אזרחים. לא יכול להיות שעיתונאים יחיו תחת איומים. לא יכול להיות שאזרחים יכו אזרחים. לא יכול להיות שתופנה אלימות מילולית קשה כלפי שוטרים. ולא יכול להיות שיהיה מי שיעז להעלות בדעתו שרצח פוליטי, של ראש ממשלה, שר, נשיא, חבר כנסת, אפשרי בכלל. לא יכול להיות שנכשיר כך את צל צלה של האפשרות לרצח הפוליטי הבא, מי במילים ומי בשתיקה, מי במבט ומי בהסבת מבט מי במעשים ומי באוזלת יד".

ריבלין סיים את דבריו בהטלת האחריות כלפי דור הצעירים שלא ידע את יצחק וכלפי דורות הילדים והנכדים שלנו למצוא את הדרך לתקן את הפגיעה הרב מערכתית בדמוקרטיה הישראלית שאירעה כאן לפני רבע מאה, לדבריו. "יש לנו אחריות לתקן את הקריעה בישראליות שנמשכת גם היום״.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, נאם בעל-פה וביקר את אווירת חוסר הסובלנות השוררת בחברה הישראלית וקודם כל בין הנבחרים הישראלים ואמר כי על אף שרבין, כאיש ביטחון, היה מברך על הסכמי השלום שהושגו לאחרונה, הוא גם היה מבקר את העובדה שאין שלום בתוך החברה הישראלית.

דליה רבין, בתו של רה"מ המנוח, פתחה את דבריה בתודה לנשיא על שהתעקש על קיום הטקס ובתודה לשר הביטחון על שדיבר שלא מן הנייר, אלא מן הלב, וייחלה להתגשמות התקוות והמשאלות שהציג גנץ. בהמשך דבריה אמרה שמשבר הקורונה חושף את מחדלי השלטון עם מאות אלפים הנשלטים לחל"ת, הורים שלא יודעים מה קורה עם חינוך ילדיהם ועשרות אלפים חולים. לדבריה, המשבר מצטרף למשבר הערכי בשיח הציבורי הרווי הסתה ואלימות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!