דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרת ישראל

משטרה / הממשלה אישרה הבוקר (א') את מינוי ניצב קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה

לאחר שמונה לממלא מקום, אושר מינויו של ניצב שבתאי למפכ"ל | בטקס המינוי אמר: "בתקופת כהונתי אדאג לכך שמשטרת ישראל תהיה בעלת חוסן ערכי, יצירתית, טכנולוגית ויעילה"

הענקת הדרגות למפכ"ל המשטרה הנכנס רב-ניצב יעקב שבתאי. (צילום: דוברות המשטרה)
הענקת הדרגות למפכ"ל המשטרה הנכנס רב-ניצב יעקב שבתאי. (צילום: דוברות המשטרה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות את ניצב יעקב (קובי) שבתאי למפקח הכללי של משטרת ישראל בדרגת רב-ניצב. תוקף המינוי יהיה למשך שלוש שנים החל מיום קבלת החלטת הממשלה. הממשלה תהיה רשאית, בנסיבות מיוחדות, להאריך תקופת מינוי זו בתקופה נוספת שלא תעלה על שנה אחת.

מדברי מפכ"ל המשטרה הנכנס, רב-ניצב יעקב שבתאי: "נפלה בידי הזכות להוביל ארגון המוכיח משחר הקמתו את מקצועיותו, מיומנותו ונכונותו לכל משימה ואתגר. ארגון שמתברך בהון אנושי איכותי ומסור, הנרתם לבצע את שליחותנו. מפקדי משטרת ישראל, קציניה, שוטריה ולוחמיה, חדורי ערכים, מסורים ומוסריים, ופועלים מתוך תחושה אמיתית של שליחות".

הענקת הדרגות למפכ"ל המשטרה הנכנס רב-ניצב יעקב שבתאי. (צילום: דוברות המשטרה)
הענקת הדרגות למפכ"ל המשטרה הנכנס רב-ניצב יעקב שבתאי. (צילום: דוברות המשטרה)

"בתקופת כהונתי אדאג לכך שמשטרת ישראל תהיה תמיד במוכנות מבצעית גבוהה, בעלת חוסן ערכי, יצירתית, טכנולוגית, יעילה ותשכיל לזהות אתגרים ולהתמודד עמם באופן מיטבי. כבר 31 שנה אני גאה בכל בוקר ללבוש מדים ולשאת את סמלי משטרת ישראל ומדינת ישראל ואני מודע לכובד האחריות הרובצת לפתחי ונכון לשאת בה מתוך תחושת אמונה ושליחות".

מדברי שר הבט"פ, אמיר אוחנה: "אחרי למעלה משנתיים במהלכן למשטרת ישראל לא היה מפקד קבוע אנחנו יוצאים היום לדרך חדשה, לטובתה של מדינת ישראל ומשטרת ישראל. כמו בכל תפקיד בו כיהנת, קובי, הצגת יכולות מרשימות של חשיבה מחוץ לקופסה ויזמות. בשם אזרחי ישראל כולם, ולמענם, אני מאחל לך הצלחה במשימה החשובה והכבדה שהסכמת לקחת על עצמך – לשמור על ביטחונם ושלומם של אזרחי המדינה"

שבתאי (56) מכהן מאז פברואר 2016 כמפקד משמר הגבול. מלבדו היו מועמדים לתפקיד ניצב בדימוס יורם הלוי, ומפקד מחוז ירושלים דורון ידיד. 

רב ניצב יעקב שבתאי, נשוי ואב לשלוש בנות. נולד באשקלון ומתגורר כיום בכרכור, בן למשפחה שעלתה לישראל בשנות ה-50 מעיראק. שבתאי התגייס לצנחנים, שירת בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים והשתחרר כמ”פ בסיום שירותו ב-1987.

קובי שבתאי, מפכ"ל המשטרה המיועד (צילום: דוברות המשטרה)
קובי שבתאי, מפכ"ל המשטרה המיועד (צילום: דוברות המשטרה)

בשנת 2001 מונה למפקד מג"ב בגזרת בית לחם, שם נפצע במהלך התקלות עם מחבלים. בשנת 2002 מונה לקצין אג"מ מג"ב צפון, וכשנה לאחר מכן ניהל מרדף אחר חוליית מחבלים שחדרה ליישוב גדיש ורצחה את סייר הביטחון של מועצה אזורית גלבוע. במהלך הלחימה נפצע מירי ועל תפקודו באירוע עוטר בעיטור האומץ.

בשנת 2005 עלה יעקב שבתאי על מדים הכחולים ומונה לתפקיד מפקד תחנת משטרת עירון. לאחר תפקיד זה שירת כמפקד ביחידת מתפ"א (מנהלת תיאום פעולות אכיפה). בשנת 2010 מונה למפקד מרחב שומרון במחוז ש"י ובשנת 2013 מונה לתפקיד מפקד מרחב שרון במחוז מרכז והועלה לדרגת תנ"צ. בתחילת 2016 קודם לדרגת ניצב ומונה לתפקיד מפקד משמר הגבול, תפקיד שבו כיהן כ-5 שנים עד בחירתו ומינויו לתפקיד מפכ"ל המשטרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!